vi sitter bak i bilen



Här sitter jag påväg mot destination okänd (för er) & jag tog med mig min laptop & lånade till mig ett mobilt bredband av en vän så nu kan jag blogga helgen lång! Här bak i bilen sitts det med öl & cider för dom övriga som sitter med mig men jag dricker inte eftersom jag inte vill ta några risker! Dom har gått så långt att dom mer eller mindre trycker upp en öl i nyllet på mig får bara en sånn lust att skrika "jag är graviid jävla pucko" men det kan jag inte, ingen får veta, inte än..

Jag är som tidigare nämnt i Sjunde veckan & då är min fråga om det kan skada barnet att man dricker då? Jag menar ni säger ju att det knappt blivit ett foster än & då kan det väl inte spela någon roll, eller? Jag håller mig dock nykter ett tag till här tills något svar från er droppar in om det. Så svara så vänligt på:

Kan man dricka alkohol när man är i sjunde veckan?

Kommentarer
Postat av: Anonym

tror inte man kan dricka alls från dag 1 man blir gravid.. e du påväg till pappan till barnet o ska berätta?

2009-05-22 @ 20:05:12
Postat av: Hannah

Klart man inte kan dricka alkohol, inte överhuvudtaget under graviditeten!

2009-05-22 @ 20:11:16
URL: http://mylifestyle.devote.se
Postat av: N

Klart att du INTE kan dricka när du är gravid, det måste du väl förstå själv.. Spelar ingen roll om du så har varit gravid i en dag eller åtta månader, du kan ändå inte dricka när du är gravid.. Du är i sjunde veckan och börjar redan känna sug efter alkohol, hur ska du klara dig utan alkohol i nio månader? Och efter förlossningen kan du inte heller dricka för då ammar du ju.. Du ska nog överväga att göra abort, tycker inte att du verkar nog mogen för att skaffa barn.. Inget illa menat mot dig, men tycker att du ska vänta något år till innan du skaffar barn..

2009-05-22 @ 20:13:01
Postat av: Sarah

Det är ju en självklarhet att man inte dricker alkohol när man är gravid. Behöver man ens ställa en sådan fråga???

2009-05-22 @ 20:54:45
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Frika

Alkohol skadar inte fostren så tidigt om det inte är stora mängder. Jag har hört många som upptäcker att de är gravida en bit in i graviditeten och fått ångest över att de druckit alkohol då de inte visste att de var gravida. Det brukar aldrig påverka fosterna så tidigt. Dock tycker jag att man absolut inte ska dricka när man är gravid, det är alldeles för ansvarslöst och riskfyllt. Är man inte beredd att avstå alkoholen så ska man nog inte skaffa barn.

Ett tips dock om folk undrar varför du inte dricker och du inte vill avslöja att du är gravid; säg att du äter penicillin pga urinvägsinfektion. Då får du inte dricka alkohol.

2009-05-22 @ 21:02:31
URL: http://friiika.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma

jag drack under hela min graviditet. Det var för att jag förtängde att jag var gravid och så vidare. Tack gode Gud så fick jag en helt frisk dotter. Men jag rekommenderar att man INTE skall dricka. Det var bara tur att jag fick ett friskt barn. Men jag ¨ångrar att jag drack överhuvudtaget. Har en massa ångest över det än idag. Så om du väljer att behålla barnet så skall du ej dricka :) Det är inte värt det. Bra att du kunde säga nej iaf. Ett tips är att dricka alkohol fri öl. Smakar precis som vanlig öl.

2009-05-22 @ 21:03:45
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Nej, du bör verkligen inte dricka under graviditeten eller amningen! Det kan ju leda till att barnet kommer bli skadat eller på annat sätt må dålig!



/Dennis

2009-05-22 @ 21:31:43
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Att du ens ställer den dumma frågan visar på att du är alldeles för ung och omogen för att skaffa barn! Jag blir fan mörkrädd!



2009-05-22 @ 21:47:45
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Mikk

Hej fin blogg !:)

Kommentera gärna min !

Kram

2009-05-22 @ 21:54:49
URL: http://onormalaste.blogg.se/
Postat av: Jonesy

Jag tror verkligen inte att det är rekommenderat... Så jag skulle låta bli om jag var du och inte säker på hur jag ville göra...Hade jag bestämt att jag inte skulle behålla barnet hade jag nog skitit i vilket dock.

2009-05-22 @ 22:11:53
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: lml

såg en tjej på bolaget som säkert var i 8de mån springa runt och leta vin och sen till kassan med

3 flaskor i famnen....



Tänkte när jag såg den stora magen att lika lite som man går ut och ger en baby i barnvagn ett glas

vin i nappflaska så ger man det genom sin kropp under graviditeten.



Om, om.... något skulle gå fel- då vet man iaf att

man inte drack under graviditeten....den bördan måste väl vara lättare att bära än gå och undra...



Sen - vad är 9 mån - det är väl ingenting? Jo, det är det! Det är den tiden då man skall äta gott och nyttigt, känna när rörelserna börjar komma, kanske spela lite musik för den lilla inneboenden, låta pappan vara med om han finns med i bilden - gå sakta och njuta, inte stressa och rusa runt - börja inse att det är något stort och vackert som är på gång.



Nej, alkohol behöver inte ens diskuteras för det har ingen plats i tillvaron då - kanske sen...men inte då när man växer och skall ta ansvar för ett "annat liv".

2009-05-22 @ 22:33:07
Postat av: Karolina

Hejsan! Har precis suttit och läst de flesta va dina inlägg och tycker det är synd det du går igenom. Jag var påväg att döma dig först men det tänker jag inte göra. Du berättade att du skyddade dig och därför anser jag dig som en smart person för jag tycker inte man blir gravid av misstag en andra gång om man verkligen inte vill bli gravid. En andra gång tänker man efter!

Men iallafall så förstår jag att detta är jobbigt. Jag gick själv igenom en abort för två år sedan och det var det värsta jag varit med om. Skulle det hända en andra gång så hade jag behållt det, men samtidigt kan man inte säga så heller, för man vet ju inte förräns man är i situationen igen.



Jag tycker du ska tänka på hur din situation är just nu, vad gäller killen, skolan, framtiden osv... Om du verkligen är redo att släppa fest och ungdomslivet eller ej? Om du vill kunna utbilda dig till det du vill... Att vara mamma är väldigt tufft, det är klart man har sina nära och kära som stöttar en men i slutändan är det ändå du som är mamma.



Att du frågar om man får dricka alkohol var en väldigt dum fråga. Att ta en klunk några gånger under dessa nio månaderna gör inget, men helst ska man ju inte. Då undrar man ju om du verkligen är redo när du frågar en sådan sak.

Men vad du än beslutar dig för så tror jag det blir rätt i slutändan.

2009-05-22 @ 22:35:45
URL: http://karrolinab.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej

2009-05-22 @ 22:41:32
Postat av: Mamma på vift

Víll du dricka alkohol? Du säger själv att du bär på en annan människas liv. Ta ansvar för det! Kan, kan man alltid, men bör, vill är en annan sak.

2009-05-22 @ 22:51:23
URL: http://ettnyttliv.blogg.se/vardagskat/
Postat av: Anonym

hejsan!nu är den största skvaller bloggen på blogg.se igång igen.Varit off i en vecka,men nu - back on track!

// http://femsmultron.blogg.se

2009-05-23 @ 00:07:31
Postat av: Anonym

du är för omogen för att skaffa barn om du dricker & håller på.. du e en liten fjortiss....

2009-05-23 @ 00:55:45
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Du kan kalla mig Dennis :)

2009-05-23 @ 01:54:09
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Caroline

såg en tjej på bolaget som säkert var i 8de mån springa runt och leta vin och sen till kassan med

3 flaskor i famnen....






VAD säger att det var HON som skulle dricka de där vinet? Får man inte ens gå in på systembolaget för att man är gravid? Isåfall blir fan jag mörkrädd för hur jäkla trånsynta vissa människor är.

2009-05-23 @ 11:22:35
Postat av: Caroline

och sen kan jag även tillägga att NEJ man ska INTE dricka alkohol när man är gravid. Spelar ingen roll om du är i vecka 1 eller 40. Alkohol och graviditet hör verkligen inte ihop. Jag tror som många andra att när du är så dum att du till och med ställer frågan är du verkligen inte mogen för att skaffa barn. Skaffa en hamster eller något istället.

2009-05-23 @ 11:24:35
Postat av: Emma

idioter!! DU kan dricka! Det är ingen fara om du typ tar en öl då och då.

2009-05-23 @ 13:03:48
Postat av: Anonym

Emma: Vem fan är idioten här?

2009-05-23 @ 14:00:38
Postat av: Lollan

Varför är alla så himla taskiga mot henne, det är vel inte så lätt att veta att man inte får dricka, man kan väl visst dricka. Bara man inte dricker så jättemycket, man riskerar ju ens liv så man ska ju hels låta bli. Du har en jätte bra blogg förresten:)

2009-06-05 @ 17:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0