Större bröst på köpet


I samband med graviditeten har mina bröst börjat växa mer än vanligt och jag kan inte mer än att jubla, jag menar ingen tackar väl nej till större bröst utan att behöva betala 30.000 kr för silikon? Jag har alltid velat ha större bröst & nu är jag på väg dit tack vare graviditeten. Vet inte riktigt varför hysterin för större bröst har drabbat mig, för jag hade önskat att jag var nöjd med min kropp som den ser ut nu - men det är jag tyvärr inte.. Jag blir så besviken på mig själv att jag känner såhär om mig själv men jag vet dock på ett ungefär vad som har drivit mig till dessa tankebanor.

Min första pojkvän jag hade, förstörde mig psykiskt...Han var så fruktansvärt elak mot mig & sa nedlåtande saker om mig & om min kropp. Han kunde kläcka ur sig att jag "borde skaffa större bröst, att mina va så konstiga" , att jag skulle färga håret blondt, fixa smalare lår, sola mer osv.. Det gjorde så ont i mig att få höra detta av en person man älskade, men han var ett svin helt enkelt & förtjänade inte att bli älskad så jag gjorde tack & lov slut, va kan ja säga till mitt försvar att jag träffade denna kille? - ung & dum.

Dessa saker han sa om mig har satt sig kvar i mitt huvud & jag tänker på det så fort jag är med en kille intimt. Jag tänker att jag inte duger så som jag ser ut & att jag måste fixa dom där "perfekta brösten & den där platta magen." för annars så duger jag inte i killens ögon, Men så är det ju inte och ändå fortsätter jag att tänka på det viset! Dumma dumma hjärna.. känns som ett ärr som kommer att sitta kvar där för evigt. Jag vill vara nöjd med mig själv & min kropp, en vacker dag kommer jag förhoppningsvis att bli det.

Hoppas ni tjejer är klokare än jag & inte tänker så om er själva, KRAM!

Kommentarer
Postat av: Linnea

du ska inte känna dig obekväm pågrund av att någon idiot till kille sagt sådär. du är fin som du är & stå på dig!! kram. en tjej!

2009-05-21 @ 23:22:12
Postat av: Sarah

Min första pojkvän jag hade, förstörde mig psykiskt...Han var så fruktansvärt elak mot mig & sa nedlåtande saker om mig & om min kropp. Han kunde kläcka ur sig att jag "borde skaffa större bröst, att mina va så konstiga" , att jag skulle färga håret blondt, fixa smalare lår, sola mer osv.. Det gjorde så ont i mig att få höra detta av en person man älskade, men han var ett svin helt enkelt & förtjänade inte att bli älskad så jag gjorde tack & lov slut, va kan ja säga till mitt försvar att jag träffade denna kille? - ung & dum.





Så va ett ex till mig också, men idag mår ja bra med min kropp för jag vet att han hade fel, jag älskar mig själv o min kropp, stå på dig du är säkert jättefin!

2009-05-21 @ 23:23:24
Postat av: Ebba

Fyfan vilken idiot :S Du är fin som du är, kom ihåg det! :)

2009-05-22 @ 00:54:21
URL: http://bloondast.blogg.se/
Postat av: Sara

Att säga att man förstår är kanske dumt, men jag har varit med om samma sak i "yngre" dagar.

De e jobbigt, man måste kämpa me sina egna tankar samtidigt som man e rädd att bli dömd av andra.

De är viktigt att själv bygga upp sitt självförtroende o sin egen självkänsla, för då e de bara man själv som kan rasera den.

De hjälper kanske ente o säga att man klarar de, man kommer "läka" o lära sej hur man ska ta sådana situationer, men de är så.

Jag tycker om din blogg o du verkar vara en riktigt reko tjej med båda fötterna på jorden.

Lär dej tycka om o älska dej själv, för du verkar vara en fin o go tjej.

Kram Skåne bruden:P

2009-05-22 @ 11:26:53
URL: http://bonabruden.blogg.se/
Postat av: infanterist

Så det är uteslutande flickor/kvinnor/brudar som kan ha komplex för och må dåligt över sin kropp? Spännande. Sannerligen mer än vad jag visste.

2009-05-24 @ 22:58:45
Postat av: jennie

Att han sa sånna saker gjorde honom bara väldigt liten! Nu vet jag ju inte vilket ålder han hade när han sa dom där sakerna, men jag tänker .. P14?

Du ska vara nöjd med dig själv. Du är unik och du kommer att träffa någon som kan uppskatta dig för den du är, och älska ditt utseende!



Sen finns det possitiva saker med en mindre byst.

1. du kan sova på mage utan problem.

2. du är snygg i alla plagg

3. dom blir inte hängiga

4. du slipper nack och axelbesvär

5 and so on :P



du är vacker !!!! :)

Påminn dig själv varje dag, att du duger som du är, att du är vacker. Lär känna dina bröst!!



skit i vad killen sa, ja kan tänka mig att de verkligen biter fast i en .. men han är inte ens värd en sekund av din tanke om han yttrat sig på ett sådant sätt.



YOU GO GIRL!!!

2009-11-10 @ 19:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0