Polisanmälan gjord!

Ledsen att jag inte uppdaterade igårkväll som jag sa att jag skulle göra men jag hade så himla mycket annat att tänka på & handskas med, sen strular även blogg.se på min stationära dator,fråga mig inte varför.

Igårnatt cirka 01:00 så plingade
det på dörren och jag vart livrädd, vem vill oss något så sent på natten? Så jag kollade i kikhålet och såg två män med uniform på sig och rent utsagt flippade ur. Sprang in i Mammas sovrum och skrek att polisen stod utanför, hon kollade frågande på mig & sa "har du ringt polisen?" Men nej så var ju inte fallet, Mamma var för trött för att fatta vad jag mumlade om så jag gick själv ut och öppnade dörren. Då sa dom "Hej är det du som är den käre ägaren till mopeden som står här nere? " Åh nej tänkte jag, säg inte att den också har blivit stulen "ja det är min" svarade jag. Då förklarade dom att den inte fick stå i trapphuset utifall det skulle börja brinna så skulle den vara i vägen för människor. Jag andades genast ut och kände hur lättad jag blev men samtidigt blev jag förbannad på att dom inte har något vettigare för sig än att kolla upp sånna saker? Snacka om felspenderade skattepengar!



Hur som helst så fick jag ställa min moppe ute i bostadsområdet där jag VET att den kommer bli stulen, varför tror ni annars jag ställde in den i porten? Dumma poliser.. Jag vägrar bli av med min moppe också, herregud vad det känns som att allt går emot mig just nu, men vet ni? Jag är så trött på att fälla tårar att jag istället väljer att skratta när allt går skit för mig, det är ju bara så komiskt..

Jag försöker se det positiva i allt, det är så man ska göra när saker inte går som tänkt. Som exempelvis att poliserna kom för att be mig flytta på min moppe - polisen kom till mig & jag passade på att anmäla det som hade hänt med mina värdesaker & så slapp jag pallra mig iväg till polisstation för att göra en anmälan.

Chansen är väldigt liten att jag får tillbaka mina saker sa dom, men jag gav namnen på personerna från bilresan och dom ska göra en utredning, jag kommer att få ett brev / samtal från dom snarast, så jag hoppas!


Har nu skrivit ett inlägg om hur det gick för mig att berätta för Pappan till barnet om graviditeten, publiceras idag efter 17:00 , kika in då!

Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Har skrivit mitt andra diskussionsinlägg på bloggen idag och denna vecka handlar det om tatueringar/piercings - skulle vara hur kul som helst om du läste igenom inlägget och svarade på de frågor jag skrivit och kanske delar med dig av egna erfarenheter (:

Tack på förhand, kram!

2009-05-26 @ 13:44:48
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Jessika

Japp kikar in då :)

2009-05-26 @ 14:14:50
Postat av: Anna

vilka mongon! bra att du anmälde iaf!

2009-05-26 @ 17:13:26
Postat av: Linn

hallåå lägg in inlägget med pappan :((( vill verkligen läsa!

2009-05-26 @ 17:22:36
Postat av: Hallonmamma

www.hallonmamma.blogg.se

Ung ensamstående mamma till en liten mulatt tjej.



Men Gud. vadå otur?

2009-05-26 @ 17:58:38
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

Efter 17:00?

Klockan är över 18:00 nu!



Kom igen!!

2009-05-26 @ 18:19:21
Postat av: Anonym

bra sätt dit dom jäklarna!!! usch!

2009-05-26 @ 20:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0