nyktert är smartare

..men onyktert är roligare!



Men jag valde dock att vara smartare (nykter) så ni kära läsare som reagerade så starkt på att jag frågade om man kunde dricka nu när det gått så pass lite in i graviditeten - ni kan andas ut. Jag förstår mig inte på vissa av er som högg på & sa att jag var omogen för att skaffa barn för att jag frågade om man kunde dricka, jag menar - haallåå, skrev jag någonstans att jag hade druckit? Nej tvärtom, jag avstog från att dricka & jag sa ifrån för att jag tänkte på det lilla som ligger i magen på mig men som dock inte hunnit bildats ännu. Någon sa att jag är ung & omogen pågrund av att jag ville dricka, ska man verkligen dra alla över en kam just när det har med alokohol & ungdomen att göra? Jag kan med handen på hjärtat säga att jag INTE är en tjej som super mig jättefull att jag knappt han stå på mina egna ben & så att det skriker hej fjortis om mig. Nej, vissa ungdomar kan faktiskt hantera sitt drickande & jag dricker inte ofta alls.. Ska ärligheten fram så har jag inte druckit sen nyår, jag tänkte bara att det kunde vara trevligt att ta sig en öl, men det är helt klart inte värt det om jag visste att det skulle ta skada på barnet. (Som jag förövrigt inte ens vet om jag ska behålla)

Nu är jag föresten framme här i mitt ex:s stad, imorgon ska jag träffa honom & berätta om att jag är gravid. Ringde honom idag och berättade att jag hade något viktigt jag vile prata om & att jag ville träffa honom imorgon för att prata.
Han lät jätteförvånad & tvingade mig nästan till att säga det i telefonen eftersom han vart så himla frustrerad, men nähedu - jag har inte åkt så här många mil för inget. Så imorgon gäller det.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Lycka till i morgon! Du är stark som skriver öppet om tankarna innan du bestämt dig vad du ska göra.

Fastnade direkt vid din blogg.

2009-05-23 @ 01:42:14
URL: http://www.amiable.se
Postat av: Anne

LYCKA TILL TJEJEN! TROR PÅ DIG.

2009-05-23 @ 01:47:29
Postat av: Emelie

haha va bra att du gjorde rätt då!

2009-05-23 @ 01:48:35
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Oj! :o Jag kanske är lite efter nu men är det hans barn? Du kan svara i min blogg :)



Och lycka till! :D



/Dennis

2009-05-23 @ 01:49:59
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Maatilda

fin blogg, allt väl?

2009-05-23 @ 01:51:18
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Lona

jag tror att du skulle klara av att ha ett barn, men det är inte kul att vara själv..

du är i en svår sits, men jag hoppas du klarar de! :)

och de vet jag att du gör.

2009-05-23 @ 10:12:24
URL: http://lona
Postat av: Caroline

Herregud... du ser ju inte ens på barnet med någon sorts värdighet. Även om det inte är ett barn så kommer det att bli ett. Nä som sagt skaffa en hamster eller något istället.

2009-05-23 @ 11:27:55
Postat av: Oliva

behåll barnet,ge barnet en chans att leva. Det är nog allt vad jag kan säga.

2009-05-23 @ 12:03:44
URL: http://cuty.blogg.se/
Postat av: mia

Oj, lycka till.. hoppas det går bra!

2009-05-23 @ 12:54:34
URL: http://miary.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag är för abort eftersom att som du själv säger, det är inte ett barn ännu. MEN eftersom att du inte har bestämt dig om att behålla/ta bort ännu... Ja då ska du hålla dig borta från alkohol.



Och man ksn kalla dig för "ung och dum" när det kommer till alkohol du är ung. Och "dum" är du om du får för dig att dricka när du nu blivit gravid. (vilket du nu inte gjorde, men du förstår nog min poäng)

2009-05-23 @ 13:39:11
URL: http://angelicablohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0