Mamma misstänker..

Gud vad skönt att man är utvilad denna morgon, sov väldigt länge eftersom jag kom hem väldigt sent inatt, misslyckad kväll kan jag endast säga, människor som inte tål alkohol ska heller inte dricka alkohol, så varför tusan gör ni då det?! En tjej började bråka med mig eftersom jag försvarade en annan tjej som dom satt och hånade. Dom satt och sa att "herregud har du lösögonfransar men inge mascara på dom, hahaha fan va fult" & kommenterade även hennes dialekt och hur fult hon pratade, vilket gjorde mig flyförbannad! Varför är man så elak? Varför väljer vissa tjejer mörkret framför ljuset? Vi tjejer borde hålla ihop och inte stöta bort varanndra på det viset. Åkte på mer eller mindre en smäll, men äsch det vare värt, smällde tillbaka! Dock var det svårt att försvara sig när 4-6 huggande tjejer hoppar på en..aja jag lever & lillen också!

Mamma ringde mig imorse och frågade när jag skulle komma hem, jag svarade att jag kommer hem strax före midnatt eftersom det inte gick några andra tåg. Hon frågade ovanligt mycket konstiga frågor vilket gjorde mig fundersam och jag frågade då om det var något hon ville säga och då kom det; "Varför har du tagit kort på din mage med min kamera?" "Är du gravid eller bara blivit mullig eller vad.." Och så höll hon på i flera minuter. Ack Ack Ack hur dum får man vara att man glömmer radera bilderna från kameran!? Jag lyckades slingra mig ur och hon sa att vi skulle prata nära jag kommer hem, vilket jäkla tur att jag kommer hem sent så att vi slipper stöta på varanndra!! Måste komma på en bra ursäkt nu så att hon inte får veta något.

Lystring kära läsare! Imorgon (måndag) så drar jag till med en liten enkel tävling så håll utkik - den är till för er blivande Mammor, ni som ska få syskon eller kanske ni som känner någon som ska få en liten knatte?
Imorgon har jag även till Psykologen som ungdomsmottagningen har annordnat, dom tycker tydligen att jag behöver det, så jag får väl ta och pallra mig dit, "psykologen kan inte fatta ditt beslut men hjälpa dig att komma fram till ett" Så imorgon blir det att välja..

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej s'g till din mamma att du tog kort på magen för att se hur mycket du hade gått upp eller så berättar du att du är gravid kanske är lika bäst när du nu har en chans lite lättare då kämpa på din blogg är bäst :)

Puss&Kram <3

2009-05-31 @ 15:11:31
Postat av: choquitaa

berätta att du gravid =)

2009-05-31 @ 16:02:34
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

bERÄTTA gumman! det är nog det ända rätta :)

2009-05-31 @ 16:05:37
Postat av: Anonym

om du ska behålla barnet kmr hon ju ändå fatta!? du lär nog berätta..

2009-05-31 @ 16:06:04
Postat av: ella

BERÄTTA ATT DU ÄR GRADVID!:) allt kommer gå bra ,förklara bara för din mamma, hon kan ju inte bli skit arg ju!

2009-05-31 @ 16:10:04
Postat av: Anna.K

behåll barnet! jag lovar du kommer att bli en underbar mamma och du kmr aldrig att ångra dig! När jag var 16 år så var jag i samma sits som dig,min pojkvänn lämnade mig. Många brydde sig om mig och sa att allt kommer gå bra. Idag är jag 18 år och har en liten son på snart 2år:)) Noak heter han! Ångrar ALDRIG att jag inte gjorde abort, jag gjorde rätt beslut och älskar min lilla Noak! Han gör mig lycklig och livet blir så mycket enklare. Ta hand om dig Kram!=)

2009-05-31 @ 16:17:09
Postat av: Dennis - 17 år och pappa!

Men du kan ju inte dölja det för henne?

Ni verkar ha en bra relation, så jag tror inte hon skulle hata dig om du behåller det eller ej!



Berätta för henne, tänk på att hon också är mamma och vet hur det är att ha barn, i magen och utanför. Hon kommer förmodligen bara fråga hur du hade tänk dig gå till väga och vem pappan är, vet han och vad säger han.



Du behöver inte vara rädd för din mamma, inte de minsta!



/Dennis*

2009-05-31 @ 16:19:47
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men vad är det du sitter och skriver?!?



" Vi tjejer borde hålla ihop och inte stöta bort varanndra på det viset. Åkte på mer eller mindre en smäll, men äsch det vare värt, smällde tillbaka!"



-Så varken säger man, gör man eller tänker! Vad lever du i för värld??



Och att tro att din mamma är dum i huvet som inte fattar... haha Hon har ju själv varit gravid! Och jag kan lova att det finns ingen ursäkt som du kan komma på och ljuga... hon vet. Hon är din mamma. Och mammor, dom vet.

Och att ljuga gör saken värre + påvisar mer och mer din omognad!!





Att bete sig på detta viset är "ok" när man är tonåring, "ung o dum", lever singellivet, är ute och festar etc. INTE när man är blivande mamma. Och jag tycker att du gång på gång visar att du inte är mogen i psyket för att bli mamma.

Jag vet att man mognar med tiden och blir ett med mammarollen och allt det där. Jag är själv gravid. Men du visar klart och tydligt att du inte mår så bra som du borde för att bli mamma.

2009-05-31 @ 16:32:12
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: sofia

hoppas det går bra med din mamma och att välja beslut imorgon. :)

2009-05-31 @ 18:39:04
Postat av: Anonym

tycker du ska ber'tta, det g[r nog bra :D

lycka till :D

2009-05-31 @ 18:51:50
Postat av: Cassie

berätta ! det är det enda rätta.

& om du vill i senare tid bevisa för din mamma att du är mogen nog att ta hand om ett barn ( om du nu väljer att behålla det ) kan du bara visa mognad genom att vara ärlig.



Det är det enda du bör göra !

stå på dej. Hon kommer inte hata dej för det !

2009-05-31 @ 19:40:26
URL: http://casshi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror din mamma har förstått varför du har tagit kort på din mage... Så jag tror att det bästa är att berätta för henne att du är gravid. Din mamma är ju faktiskt det bästa stöd du kan få just nu. Så jag tycker inte att du ska tveka att prata med henne! Hon är din mamma, hon älskar dig oavsett vad du gör för val. Men tro mig, hon vill vara med dig hela vägen vare sig du gör en abort eller behåller barnet.



Och sen skrev du ju att du i morgon ska bestämma hur du ska göra. Du har ju haft tid på dig att fundera så jag hoppas verkligen att du kommer fram till ett beslut i morgon. Lycka till i alla fall! =)

Jag följer din blogg och hoppas att jag i morgon får läsa vad du bestämt dig för.

Ta hand om dig!

2009-05-31 @ 19:43:15
Postat av: Anonym

berätta ! det är det enda rätta.

& om du vill i senare tid bevisa för din mamma att du är mogen nog att ta hand om ett barn ( om du nu väljer att behålla det ) kan du bara visa mognad genom att vara ärlig.



Det är det enda du bör göra !

stå på dej. Hon kommer inte hata dej för det !

2009-05-31 @ 19:44:31
Postat av: Moa

Precis.. jag håller med många av de tidigare kommentarerna. Berätta för din mamma. Hon är kanske det bästa stödet du kan få,och hon VET hur detär att ha barn :)

2009-05-31 @ 22:11:38
URL: http://dodgravarn.blogg.se/
Postat av: Amanda

det bästa du kan göra är nog att berätta nu, för förr eller senare finner hon nog reda på sanningen ialla fall. Kram o lycka till

2009-05-31 @ 23:00:54
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Annelie

Till "angelica" ja hon tycker ju att vi tjejer ska hålla ihop och därför försvarade hon ju den dära tjejen och för att hon hade stake nog att försvara den där tjejen som var ensam så åkte hon på en smäll, ska hon bara sitta där och ta smäll efter smäll elller? Man lär ju fan försvara sig och det är väl fan normalt? Du verkar fan vara den omogna här och tänker inte långt.. Sen ör det inte onormalt att man är rädd det har inget med omognad att göra, dummer!!!

2009-05-31 @ 23:24:13
Postat av: Okana - lyckligaste blivande mamma

Intressant blogg :)

2009-06-01 @ 00:22:02
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag sa ingenting om rädsla och omogenhet. Jag sa att slåss och så är omoget och det gör man inte om man är gravid och ska behålla barnet!

Sen visst, hon kanske inte ska göra det... men det hör inte till saken.



Hon visar inte på moget beteende när hon "går in i ett slagsmål" eller slår tillbaka. Självklart ska man stå upp för de svaga. Men då går man därifrån med den svage eller går inte på fest från början.



Och uttrycket "vi tjejer ska hålla ihop" eller så jävla löjligt som om vi är sämre än killar. Som om vi inte kan klara oss själva. Det är ett uttryck som genererar till otrygghet och osäkerhet bland unga tjejer.

2009-06-01 @ 11:41:23
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Nicole

Berätta för din mamma. Förmodligen vet hon redan eftersom hon frågade rakt på om du var gravid. Förmodligen vill hon bara höra dig bekräfta det hon redan vet, så det vore ju synd att ljuga när hon ändå får reda på det längre fram. Lycka till. Kram

2009-06-27 @ 08:02:04
URL: http://andariel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0