Jag hade faktiskt skydd..




Först och främst vill jag börja med & säga att det betyder så otroligt mycket för mig att ni läser & kommenterar, jag blir så glad varenda gång det droppar in en kommentar (om vi bortser från dom elaka) och jag hoppas att ni fortsätter att läsa & tycka till som ni gör.

Sen vill jag berätta för er som verkar tro att jag inte skyddade mig att jag visste gjorde det. Jag har ätit Neovletta i cirka 2 år & det fungerade jättebra om vi bortser från att jag fick jättekonstiga humörsvängar. Jag skulle ha haft min mens för lite mer än 2 veckor sedan men den kom aldrig, jag tyckte det var jättekonstigt för jag hade ju inte hoppat över dom vita tabletterna (där mensen ska komma) och tog därför ett graviditetstest som visade att jag var gravid. Hur jag kan ha blivit gravid trots att jag använt preventivmedel vet jag inte, kanske kan det bero på att jag ätit dom lite olika tider på dygnet ibland eller så skyddar inte ppiller 100 % helt enkelt.

Jag ska gå & kolla upp hur långt in i graviditeten jag är snarast, känner bara att jag inte får tid för det då jag har skolan som rent utsagt tar kol på mig, har en massor av uppgifter & prov att träna och öva till som måste göras innan skolavslutningen som är om cirka 3 veckor & sen extrajobbar jag också. Men jag ska ta mig dit!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej , såg en kommentar av dej hos stina lee . jag tycker att du ska adda min msn , ( det är ett understreck mellan dom 2 namnen , brukar vara lite svårt o se understrecken i blogg.se's fält :P )

för jag tror att jag kan vara till någooon liiteeen hjääääälp (a)

2009-05-18 @ 18:16:38
Postat av: Hallonmamma

Okej, bra att du skall ta dej dit. Ville inte stressa dej. :) Men av egen erfarenhet så tog jag mej inte dit i tid.

Konstigt att dina piller inte funkade. :S men de funkar ju inte till 100%. Obehagligt.

2009-05-18 @ 18:35:41
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: johanna

hej, såg din kommentar hos stina-lee.. Först och främst, vill du behålla barnet och är du redo för det? Visst, att göra abort är som att döda ett barn, men hellre det väl, än att barnet får ett så att säga "dåligt" liv och uppfostran med en mamma som inte var redo.. Jag tror också att barnet skulle klara sig bäst om han/hon hade en pappa som bryr sig och träffar den. Det är svårt att växa upp med en ensamstående förälder, tro mig --- jag vet! Jag har inte läst din blogg innan så jag vet ju förstås inte om du och "pappan" är tillsammans eller om det var ett one-night-stand?!



Iallafall, ta reda på vad du vill, gå på magkänsla. Gör inte något som någon annan säger åt dig att göra, det är ditt liv, ditt val, dina känslor, din kropp och det kan INGEN annan styra över!! Prata gärna med en barnmorska, det är lättare att släppa ut dina känslor till någon som inte står dig nära - det är hans/hennes jobb!



Hoppas jag hjälpte dig litegrann iallafall, du får gärna skriva kommentar till mina tips via e-post eller bloggen!

KRAM, hoppas det går bra för dig i framtiden.

2009-05-18 @ 18:56:08
Postat av: johanna

hej, såg din kommentar hos stina-lee.. Först och främst, vill du behålla barnet och är du redo för det? Visst, att göra abort är som att döda ett barn, men hellre det väl, än att barnet får ett så att säga "dåligt" liv och uppfostran med en mamma som inte var redo.. Jag tror också att barnet skulle klara sig bäst om han/hon hade en pappa som bryr sig och träffar den. Det är svårt att växa upp med en ensamstående förälder, tro mig --- jag vet! Jag har inte läst din blogg innan så jag vet ju förstås inte om du och "pappan" är tillsammans eller om det var ett one-night-stand?!



Iallafall, ta reda på vad du vill, gå på magkänsla. Gör inte något som någon annan säger åt dig att göra, det är ditt liv, ditt val, dina känslor, din kropp och det kan INGEN annan styra över!! Prata gärna med en barnmorska, det är lättare att släppa ut dina känslor till någon som inte står dig nära - det är hans/hennes jobb!



Hoppas jag hjälpte dig litegrann iallafall, du får gärna skriva kommentar till mina tips via e-post eller bloggen!

KRAM, hoppas det går bra för dig i framtiden.

2009-05-18 @ 18:56:33
Postat av: rebecca

Hejsan! Såg din kommentar hos KanDee.

Jag blev precis som du, gravid när jag var 15 år. Jag gjorde liksom dig, abort. Fast inte genom tabletter utan genom en operation. Jag var så pass framgången i graviditeten. Jag ångrar inte det jag gjorde, vill du prata mer "privat" så kan du mejla eller adda mig på msn :)

2009-05-18 @ 18:56:56
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: AMILIA K

Ska du behålla? Lycka till i sånna fall! <3

2009-05-18 @ 20:55:37
URL: http://miilliisens.blogg.se/
Postat av: josephin

asså, allt folk som komenterar elaka saker? försvinn härifrån förhelvete, vad fan har hon gjort er?! ingen har väl bätt er eller tvingat er att läsa hennes blogg, skärp till er förhelvete!



lycka till & hoppas allt går bra! :)<33

2009-05-18 @ 21:14:22
URL: http://josephinottossons.blogg.se/
Postat av: Anonym

skaffa psykolog.

2009-05-18 @ 23:20:29
Postat av: Anna

håller med josephin, hur orkar ni hålla på seriöst?

2009-05-18 @ 23:30:06
Postat av: Anonym

Såna piller måste man väl ta ganska exakt på timmen för att de ska skydda? Jag är själv slarvig med att ta på exakt tid och vågar därför inte äta den sorten.

2009-05-19 @ 11:26:03
Postat av: Emma

Jag åt samma sorts p-piller, neovletta, när jag blev gravid första gången.. Jag har alltid varit noga med att ta vid samma tidpunkt eftersom jag tar vid sängdags o jag allt som oftast går o lägger mig vid samma tid varje kväll.

Dessutom är inte p-piller 100% skydd, isf måste man komplettera med kondom. O ärligt talat - vem gör det..?!



Lycka till iaf, oavsett hur du väljer att göra!

2009-05-19 @ 12:14:20
URL: http://irrelevant-blogg.se
Postat av: Stephanie - 15 år och mamma

Jag kan säga att jag velade fram och tillbaka under nästan hela graviditeten. Jag gjorde egentligen inget val. Jag väntade till sista abortveckan och sen blev det bara så att jag lät den passera. Jag ångrar det inte en sekund! Jag har dock turen att pappan är med i bilden.



Du kommer att göra det rätta valet om du gör som du själv känner.



Lycka till!

2009-05-20 @ 12:18:28
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Lynn

Hej!



Jag äter också Neoveletta (fast jag fick en billigare sort sist, jätteläskigt!) och det stämmer som du säger, de skyddar inte till 100%. Man ska kunna ta dem under en tolvtimmars-period och fortfarande vara säker (dvs, man behöver inte ta dem under samma tid varje dag). Men ibland hjälper de ju inte. Jag trodde verkligen att jag var gravid för två veckor sedan, men provet visade negativt, så när jag hittade hit till din blogg fastnade jag direkt. Jag hoppas verkligen att allt kommer att ordna sig till det bättre för dig! Och som tidigare kommenterare sagt: Skit i alla elaka kommentarer!

Ha det bra!

Kram /Lynn

2009-07-07 @ 10:58:43
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0