Jag är inte redo..

Idag satt jag och funderade lite angående Mammarollen och det slog mig att jag inte är redo för att bli Mamma, Jag menar, lilla jag? Som suttit och längtat i åratal på att fylla arton år och det har varit mitt största mål, ska jag helt plötsligt bli Mamma och få ett barn, ta hand om någon annans liv & mata en bebis med mitt bröstmjölk, VA? Hur gick det till, när hände der här? Det känns så overkligt och jag kan inte fatta det. Det handlar inte om att jag är för omogen för att skaffa barn för när misstar ni er, det känns bara så overkligt. Jag kan lämna festandet bakom mig ett bra tag, inga problem - jag festar knappt ändå. Och när barnet blivit 1-2 år kan man alltid fixa barnvakt någon gång ibland för att gå ut på krogen eller festa loss lite, den fronten är inget bekymmer.

Det som gjorde mig så ledsen idag var när jag läste i någons sida att när den tionde veckan börja träda igång så kan det som finns i magen på mig börja uppleva ljus och der har nu bildats till ett foster. Jag är just nu i nionde veckan och det är inte mycket kvar tills dess att det verkligen utvecklas till något livslevande i min mage, det känns som att om jag ska göra abort, så måste jag göra det innan det blir ett foster i mig mage, annars måste jag låta barnet födas. Man kan adoptera bort barnet? Javisst kan man det, men det kommer jag absolut inte att göra. Ingen ska få ta mitt barn, om det ska komma till världen så ska det få vara med mig, oavsett vad!

Mamma sa idag att hon tycker att jag har blivit tjock, när vi var inne i affären och köpte vindruvorna imorse så sa hon att jag absolut inte skulle stoppa i mig mer choklad utan att det var jättebra att jag hade köpt frukt/vindruvor eftersom jag blivit tjock.. Om du bara visste kära mamma vad det berodde på, ack ack vad du skulle flippa ur på mig!!



Vill ni att jag lägger ut bild på min mage?


Uppdatering: ikväll efter jag kommit hem från jobbet så lägger jag upp bilder på magen, ska sno til mig Mammas kamera! =)

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

:/



Ja, lägg gärna ut en bild:)

2009-05-27 @ 17:17:14
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: josefine

Usch, va "dåligt" att du måste göra en abort..

Om du väljer det :(





jaa, lägg gärna ut en bild på magen! (:

2009-05-27 @ 17:18:23
URL: http://stoltforlovad.blogg.se/
Postat av: Nina

Så du överväger till att göra abort?



Ja, en bild på magen skulle vara kul :)

2009-05-27 @ 17:41:15
Postat av: Mariella

Lägg ut en bild på magen, det skulle vara kul!! Hallå ni som skrev, hon ska ju inte göra abort, hon sa att om det ska göras så bör det göras NU. annars behåller hon barnet, så läs ordentligt som JAG gör"!! :)

2009-05-27 @ 18:19:57
Postat av: Anne

LÄGG UPP BILD DÅ! :)

2009-05-27 @ 18:21:06
Postat av: Emma

ja vad kul, gör gärna det!

2009-05-27 @ 18:23:03
Postat av: jannika

Jag är sjutton år och längtar tills den dagen jag blir gravid, men tänker vänta tills efter gymnasiet. Så förstår dig, men väljer du att göra abort så gör det nu, men om du väljer att behålla barnet så tror jag nog att du fixar det och att det kommer ordna sig med allting, du är ung men jag tror nog att du väljer rätt beslut. Jag följer gärna din blogg och lägg gärna ut en bild på din mage!



pusspuss

2009-05-27 @ 18:24:22
URL: http://jannikagreen.blogg.se/
Postat av: sofia

Varför kan du inte berätta det för din mamma? visste hon förra gången du var gravid? vet hon det nu att du har gjort abort?

2009-05-27 @ 18:29:43
URL: http://thismonday.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tror du blir redo att vara mamma när du blir en mamma. du fixar det här :)

2009-05-27 @ 18:32:01
Postat av: Anonym

snälla snälla du, gör abort!

2009-05-27 @ 19:09:04
Postat av: Anonym

hejhej! Jag tittade lite på internet och hittade din blogg! Jag vill bara säga att jag har precis också fått veta att jag är gravid. Är 17 år som du och precis i början på nionde veckan. Har bestämt mig för att behålla barnet! Du kan gärna höra av dig om du vill prata med någon i samma situation. Skriver min email, så skicka ett mail eller lägg till på msn om du vill. Ha det bra!

2009-05-27 @ 19:14:20
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har börjat läsa din blogg och följer den nu dagligen.

Eftersom ett barn är ett så otroligt stort ansvar så gäller det ju verkligen att man fattar rätt beslut. Ett barn förändrar ju hela ens liv och hela ens tillvaro. Det är ju runt barnet all tid kommer kretsa. Men jag tvivlar inte alls på att du inte kommer ta ansvar för barnet om du väljer att behålla det! Men ett barn kostar ju också otroligt mycket pengar.. Tänk allt som ska köpas.. Barnvagn, bilbarnstol, kläder, blöjor, nappar, nappflaskor och andra saker. Det gäller ju att man vet att man kan försörja sitt barn. Nu tror jag säkert att du skulle klara det galant! =) Som jag läste tidigare så jobbade ju du extra någonstans och på det tjänar man ju ganska bra. =) Och sen tror jag faktiskt att dina föräldrar skulle bidra med en hel del. Pappan till barnet blir ju underhållsskyldig fram till han/hon är arton år också. Och du får ju barnets barnbidrag. =) Och pappan till barnet skulle inte ha uttryckt sig på det sätt han gjorde. Alla kan bli gravida! Det spelar ingen roll om man äter p-piller eller inte. En sån sak kan hända precis vem som helst! Och nu hände det just er. Därför måste ni tillsammans komma fram till en lösning. Han var förmodligen ganska chockad när du pratade med honom första gången. Därför tycker jag att du borde prata med honom en gång till. Och att ni sitter ner och verkligen pratar igenom det! =) I november 2008 upptäckte jag att jag var gravid, då sexton år gammal. Jag valde att göra en abort. Just för att jag och min pojkvän kom i chocktillstånd. Vår första tanke var att göra en abort och så blev det också.. Vi funderade inte ens. Vilket gjorde att aborten nu i efterhand har blivit jättejobbig.. Jag tänker väldigt mycket till och från hur det hade varit om vi samlat oss lite innan vi gjorde en abort. Men jag tror ändå att vi gjort en abort eftersom vi nästan precis hade träffats och av många andra skäl. Men den hade nog blivit lättare för oss om vi hade samlat oss lite innan.. Men åter till dig. Du har genomgått en abort tidigare. Därför tycker jag att du ska fundera och fatta rätt beslut. Och prata med dina föräldrar! De kommer vara ett stort stöd, vad du än gör för val! Det är väl ingen förälders dröm att ens sjuttonåriga dotter kommer med beskedet att hon är gravid. Men en kvinna har fri rätt om sin kropp så därför kan föräldrarna inte göra något åt situationen. Förutom att de kan säga sin åsikt. Och visst, de kommer säkert att bli arga. Men det går över! Och jag kan garantera att de kommer att finnas där för dig! =)

Jag kommer fortsätta följa din blogg och jag hoppas att du fattar rätt beslut! =) Kram på dig!

2009-05-27 @ 20:06:56
Postat av: Ebba

Jaa en bild! :D

2009-05-27 @ 21:04:44
URL: http://bloondast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Läste att du var i vecka 9 vilket jag med var för några dagar sen, fick tyvärr missfall. Jag hade redan bestämt att behålla den.

Jag fattar att det är svårt att bestämma sig, du har ju samtidigt någon annans liv i dina händer.



Lycka till !

2009-05-27 @ 22:11:59
Postat av: Jessika

Jaaaaaaaa det vill jag att du gör

2009-05-27 @ 22:17:48
Postat av: Anonym

Gör det!

2009-05-27 @ 22:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0