Jag är ingen..

Jag är ingen rikemansunge. Jag har aldrig varit en bortskämd unge som har fått allt jag pekat på och sett pengar som en självkalrhet i mitt liv, tvärtom! Jag har alltid kämpat för mina pengar och tagit saken i egna händer. Även om jag allra helst hade önskat att jag växte upp i en familj där mina föräldrar hade ett jobb där man hade möjligheten att bada bland pengar så har aldrig ifrågasatt det. När jag var 13-14 år umgicks jag med vänner vars föräldrar skämde bort sina ungar totalt, det berodde på att dom antingen var ensam barn eller så hade dom en god ekonomi där hemma. För mig var det annorlunda, dom gånger vi skulle hitta på saker ihop, gå på bio, ut & äta eller kanske resa bort någonstans så var alltid pengar ett problem. Jag bekymrade mig alltid om att "skulle jag ha råd" och "skulle jag verkligen tjata på Mamma om pengar  när vi var 5 syskon och Mamma gick på socialbidrag? " Nej, jag struntade oftast i att göra dom saker som handlade om pengar, och hittade oftast på dåliga ursäkter till att slingra mig ur, varför? Jo för att jag skämdes o säga att jag inte hade råd med att lägga ut 200:- på att gå ut & äta, eller vad det nu kunde vara.

Vid 15 års åldern bestämde jag mig för att ta saken i egna händer, jag var otroligt trött på att inte ha råd med saker och ting då allt oftast handlade om pengar när jag och mina vänner skulle göra saker ihop. Ibland lånade jag stora summor pengar av mina vänner dom gånger vi åkte till grönalund eller liknande, men då stod jag oftast kvar där självs sen efteråt med en förmögen skuld att betala tillbaka, vilket jag inte hade råd med.

I samband med min dåliga ekonomi så förlorade jag även dessa såkallade "vänner" och hängde för mig själv, jag tänkte att det var lika bra så att ajg slapp känna press varje gång vi skulle hitta på något, jag menar var dom riktiga vänner så skulle dom ju förstå min situation och gjorde dom inte det så var dom inga riktiga vänner. Det var skönt att jag förlorade dom för min familj kom alltid i första hand, jag slapp höra dörrplingan en gång i veckan där mina tjejkompisar stod och krävde tillbaka summor som varierande allt ifrån 22,50 :- till 400:-

Vid 15 års åldern lärde jag känna en tjej som kom att bli min vän,hennes livssituatuion liknade min och vi började prata om jobb, hon berättade att hon hade jobbat på ett callcenter där dom sålde produkter via telefon och tjänade stora summor pengar varje månad. Jag nappade på en gång och följde med henne dit en dag och ja, det flöt verkligen på!
Jag hade rösten,övertalningsförmågan & var säker på min sak, det resulterade i att jag tjänade flera tusen kronor varje månad vilket jag aldrig hade smakat på tidigare, jag behövde inte längre bekymmra mig om pengar, pengar var inte längre ett bekymmer i mitt liv.

Så ni därute som säger att jag är en rikemansunge bara för att jag skriver att jag ska köpa ny mobiltelefon eller klippa mig hos en dyr, känd & framförallt duktig frisör, till er kan jag berätta att: Jag har förtjänat det! Och jag har kämpat mig dit alldeles ensam.
.
 


Så nu ni, ska jag ut och köpa mig en ny klänning med mitt nystylade hår och senare mot kvällen ska jag iväg till min bästa väns 18 års fest. Får dock bli en nykter kväll för min del, snuskigt tråkigt eftersom alla säkerligen kommer vara lulliga utom jag men det kan nog bli kul ändå! Det blir vad man gör det till, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anna

oj herregud kunde man inte tro faktiskt. Bra skriver, du är stark, du verkar ha varit med om mycket i ditt liv. Bra vänner fötstår situatuionen oavsett annars är dom inte riktiga vänner. Du är stark & jag har kanske skrivit det 45 gånger nu i dina inlägg. haha kram <3

2009-05-30 @ 13:38:32
Postat av: Anonym

älskar din blogg :)

2009-05-30 @ 14:56:18
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Härligt kvinna! Du kommer bli något stort i framtiden!

2009-05-30 @ 18:03:56
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Josefine

Du kommer lyckas! Du är så stark! Jag kan säga att jag vet hur det känns. Har även jag levt med en mamma som pluggade samtidigt som pappade jobbade alla pass han kunde få för att ha råd att ställa mat på bordet, och då var vi bara två barn...men det räckte knappt så ofta fick vi låna pengar från många olika personer..men vi kämpade oss ur det tillsamman... så nu när vår familj äntligen har råd att unna oss lite mer kläder, eller resan som vi ska på i höst, så när en klasskamrat till mig sa att jag var bortskämd (nej vi har ignet bra förhållande mot varandra om man säger så) skakade jag bara på huvudet. För jag är inte bortskämd...jag, precis som du jobbar, dock endast helger med att dela ut reklm.



Men glöm, aldrig, du är skitstark!! Och vi är många som tror på dig!!<3<3

2009-05-30 @ 22:05:32
URL: http://mysticalme.blogg.se/
Postat av: Annette

STARKA KVINNA!!! glad man blir av att läsa sånthär!

2009-05-31 @ 13:37:24
Postat av: Anonym

haha okej då är du en fattiglapp wannabee rikemansunge, låter de bättre? ;)

2009-05-31 @ 13:38:04
Postat av: Anonym

ALLTSÅ VADFAN LEKER DU, TRORU ATT DE E DILEVA ELLER NÅTT!? RÄDDA VARLDEN MED DTIT SKRIVANDE.. HAHAH DU E SÅ SKÄMMIG KVINNA!

2009-05-31 @ 13:39:26
Postat av: Angelica

Bra att du är ute i arbetslivet och tjänar egna pengar. Bra att du står på dig och säger som det är. Men jag tycker fortfarande inte att du är mogen nog för barn.. men det är min åsikt.



Hur ska du göra nu då?

För du kan inte vela hur mycket som helst längre... skjut inte upp vad du kan göra idag.

2009-05-31 @ 14:02:32
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: choquitaa

Jag tycker att det är dumt nu , du låter fostret bara växa i din mage och tro mig det kommer göra mer ont om du gör abort se som den 11 veckan eller nåt :( jag hoppas det bästa för dig oavsett vad du väljer att göra =)!!!

2009-05-31 @ 15:41:16
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Jessika

Stå på dig tjejen. TA INGET SKIT FRÅN NÅGON. från en trogen läsare.

2009-06-01 @ 10:24:14
Postat av: NI ANDRA ÄR BARN OCKSÅ, DET MÄRKS IAF

ASSÅ FOLK E FÖR GODHJÄRTADE ISTÄLLET FÖR ATT TÄNKA PÅ DE REALISTISKA.



PERSONEN SOM SKREV SISTA KOMMENTAREN PÅ INLÄGGET INNAN SA DET PÅ ETT BÄTTRE SÄTT SÅ FOLK KANSKE FÖRSTÅR.



MAN GÅR INTE OCH LALLAR OMKRING NÄR MAN HAR VIKTIGARE SAKER ATT TÄNKA PÅ.



OCH DITT/HENNES BETEENDE ÄR FORTFARANDE SKUMT.



OM DU/HON HAR VART SÅ STARK UNDER ANDRA OMSTÄNDIGEHETER SÅ VARFÖR INTE NU? DU VERKAR JU INTE ENS BRY DIG ..

2009-06-01 @ 13:09:59
Postat av: Emma

du som skriver med stora bostäver här och tror dig veta hur det är att gå igenom, aborter till dig kan jag säga att; tjejen har ingen att vända sig till hon vågar inte eftersom hon är rädd att folk ska dömma henne om hon är gravid i en sånn tidig ålder, herregud människa det är normalt att man kan känna så? Vafan har det o göra med om att hon är stark eller inte? Hon är ju ändå stark eftersom hon klarar av att gå igenom det och inte lägger sig ner och dör ATT SKRIVA OM DET OFFENLTIGT, är till och med bara förnamnet på hur stark hon är.. Hon hade ingen att vända sig till och valde då att göra en anonym blogg för att få tips,råd eller stöd av folk, för att hon kunde känna att hon hade sin situatuion att dela med någon , på vilket sätt är det skumt? Seriöst vissa av er människor är ju bara för mycket, dömmer tjejer hur som helst och trycker ner varann.

2009-06-01 @ 15:07:41
Postat av: Anne

hmf..jag håller faktiskt med "emma" i det hon skriver. tjejen som styr den här bloggen e stark. PUNKT!

2009-06-01 @ 15:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0