Ja, jag snodde ett graviditetstest..

kan ni inte bara släppa det nu? Herregud vad vissa människor tar tillfället i akt & bara sprutar ur sig elaka kommentarer så fort man gör någon lite tabbe, då sitter ni där redo att hugga och hacka, ni älskar det va, att trycka ner dom som redan ligger? :O Men precis som en trevlig tjej vid namn Jessica skrev att jag inte skulle ta åt mig av dom elaka kommentarerna så försöker jag att inte göra det & jag klarar av det ganska bra.

Jag tänkte visa er hur graviditetstest ser ut när det är positivt och visar att man är gravid för er som är intresserade, här har ni en bild på hur det ska se ut om du är gravid.


Förpackningen kan se ut såhär.
Visar testet två streck är du gravid.
Visar testet ett streck är du inte gravid.


Kommentarer
Postat av: Janna

vad ska din son/dotter heta om du väljer att inte göra abort vill säga..? :) ha en bra dag!

2009-05-18 @ 14:47:08
Postat av: Anonym

Hej igen!

Önskar att jag kunde hjälpa dig mera. Hoppas att allt ordnar sig för det till det bästa.

Berätta för killen hur du känner, att du är gravid (om du inte gjort det) och kämpa på.

Beter sig killen som skit så dumpa honom. Finns andra killar som är värda mera isåfall.

Kram!

2009-05-18 @ 14:53:52
Postat av: Annelie

Hej igen!

Önskar att jag kunde hjälpa dig mera. Hoppas att allt ordnar sig för det till det bästa.

Berätta för killen hur du känner, att du är gravid (om du inte gjort det) och kämpa på.

Beter sig killen som skit så dumpa honom. Finns andra killar som är värda mera isåfall.

Kram!

2009-05-18 @ 14:54:12
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!



Jag kan inte säga att jag riktigt förstår hur det är att vara gravid, eftersom jag aldrig varit det. Men jag har varit med då panik har spridit sig över att man skulle kunna vara det. Och bara det är ganska hemskt att gå igenom det. Men vill du föda barnet så ska du självklart ha rätten till att göra det! Men jag vill ändå att du ska tänka på: kommer du kunna ta hand om barnet? Du är ju väldigt ung och studerar fortfarande. Men om du kan få hjälp med studier och barnpassning och du samtidigt vill ha barnet så kör på =) Strunt i alla elaka kommentarer! Vettefan varför folk reagerar så starkt, det är ju inte deras barn det handlar om utan ditt!

2009-05-18 @ 15:16:50
URL: http://www.sazdarlings.blogspot.com/
Postat av: natacha

Hemsk situvation du hamnat i. Tycker du bör berätta för pappan hur det ligger till och be om råd fårn hans sida. Och visst är det jobbigt med abort. Men om du ska skaffa unge nu så tänk bara på så mycke konsikvenser, som att skolan inte äa avklarad kommer ekonomin funka och kommer du kalar av ansvart. Och om ekonomin håller och du klarar ansvaret och så, varför inte satsa :)

En liten knubbig söt unge varför inte?

Ta hand om dig :D

2009-05-18 @ 15:18:34
URL: http://imsofake.blogg.se/
Postat av: tessan

har följt din blogg sen dag 1 och jag har fastnat du skriver så bra, kan du inte lägga upp en bild på dig eller kanske din mage iallafall? :D kram.

2009-05-18 @ 15:42:13
Postat av: Sanna

Hejsan!

Jag har bara skummat igenom din blogg!

Det är verkligen tråkigt det som har hänt.

Om jag får säga en sak. Även fast det är hemsk att "döda sitt barn" så i vissa lägen är det, det bästa man kan göra. bye the way, det är inte förens embryot har har blivit 8 veckor(tror jag) som det har blivit ett foster, alltså ett liv. Innan dess är det bara en cell.

Du kommer att ha hela ditt liv på dig att få barn, att hitta en kille som vill ha barn med dig, som INTE smsar/har sex med sitt gamla KK.

DU är bara 17 år. Jag tycker det är "dumt" att fortfarande träffar/har sex med ditt ex fortfarande, om han inte ändrar sig så kommer det bara sluta med att du blir sårad och ledsen.



Förresten vet han om att du bär hans barn?

Ha en fortsatt bra dag! kram

2009-05-18 @ 15:53:28
URL: http://trell.webblogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Nej nej nej! Du får inte tro att jag struntade i det : ) Jag har bara sparat undan den, då jag tänkte göra ett inlägg om den : ) Jag planerar dock mitt bloggande lite i förväg, och inlägget tillägnat dig kommer att dyka upp : )

2009-05-18 @ 15:54:37
URL: http://lindablom.se
Postat av: AMANDA FALK

Jag läste din kommentar på Bellas blogg!



Jag tycker absolut itnen du ska känna att du "dödar" barnet om du gör abort. Oftast är det ju väldigt väldigt litet när man gör det, bara ett litet foster som knappt hunnit utvecklas. Och om du redan gjort det när du var 15 så har du säkert en massa kunskaper.



Jag tycker du ska göra abort, plugga vidare, leva livet, festa, resa, uppleva, ja du vet. Och sen när du har en fast ekonomi och har börjat arbeta med ett yrke du är nöjd över och vill stanna ett tag på, samtifigt som du har ett fast förhållande med en pappa till barnet som du vill spendera hela ditt liv med, kja då tycker jag det är utmärkt att skaffa barn! Dessutom tror jag barnet får det lättare och du får det lättare som mamma om du väntar tills dess. Lycka till! / Amanda Falk

2009-05-18 @ 15:57:05
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: Michaela

Halloj!

allt bra med dig idag? :)

2009-05-18 @ 16:01:16
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: michelledelice

Råkade slinka förbi! GRATTIS!

2009-05-18 @ 16:07:14
URL: http://michelledelice.blogg.se/
Postat av: Jonesy

Hej!

Jag är ny och vet inte vad för råd du har fått tidigare, så jag hoppas att du har lite överseende om jag råkar tjata om något du redan hört femtioelva gånger...

Det är jätteviktigt att du går till ungdomsmottagningen eller kvinnokliniken eller dylikt så att du får veta hur långt gången du är. Annars kanske valet att behålla barnet blir gjort åt dig, och visst behöver inte det alls vara en dålig sak, men det kan ju vara skönt att veta att beslutet var ditt eget.

OM du väljer att behålla barnet så kan det kanske vara bra att berätta det för pappan, känns lite mer rättvist så, men jag förstår att det inte är lätt att bara göra det.

Pappan verkar föresten vara en sådan där typisk kille som man inte helt förstår sig på... Att han är kärleksfull mot dig behöver ju tyvärr inte betyda någonting alls mer än att det är mysigt och bekvämt att ni kan mysa ihop och att vanans makt ibland är stor. Men jag vet ju inte, jag känner ju inte honom.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till i hur det än blir.

2009-05-18 @ 16:21:56
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: ida henriksson

tittade förbi här, såg kommentaren i Amandas blogg och då blev jag intresserad direkt.

Vill gärna läsa mer om ditt liv :)

hoppas allting går bra! finns här :) <3

2009-05-18 @ 16:22:31
URL: http://idahenriiksson.blogg.se/
Postat av: Mirella

Hej.



Mitt råd till dig är att hitta en vuxen eller profesionell att tala med eftersom att (jag utgår från din blogg) du är kluven och inte alls verkar må så bra. Du behöver inte gå egenom situationen du har hamnat i ensam.

2009-05-18 @ 16:28:49
URL: http://mproductions.blogg.se/
Postat av: Zara

Hej,



tråkigt att du är 17 år och går igenom en sån här situation. Mitt råd är att du ska göra abort. Frågan du ska ställa dig är vad kan jag erbjuda mitt barn? saken är så här att barnet kräver inte att HEJ FÖD mig, men när det väl finns så kan du inte strunta i det...Vill inte du ge ditt barn dem bästa förutsättningarna och framförallt en pappa som du har ett stadigt förhållande med? Sata på skolan och din karriär och för Guds skull ÄT P-PILLER eller skaffa dig skydd på något annat sätt...

Just nu är fostret inuti dig inte ett barn utan det är en cell.

Föder du barnet så har du absolut ingenting att ge barnet, inte ens ett stabilt hem. Berätta för killen och gör abort. Börja om från rutan 1 igen och satsa på skolan och dig själv...Glöm ej skydd nu!!!

2009-05-18 @ 17:13:27
Postat av: arg tjej.

men SKYDDA DIG så slipper du hamna i sånnahär situationer titt som tätt!!!

2009-05-18 @ 17:35:13
Postat av: Frida

Den tjejen som skrev kommentaren innan har nog inte läst dina tidigare inlägg.

Jag är lika gammal som dig.. Kan inte föreställa mig alls och vara gravid men jag kan ändå på nåt sätt förstå.. Du borde gå till ungdomsmottagningen och kolla upp dig. Även om du inte vet hur du skall göra ännu så måste du veta vilken vecka du är i.



Ta hand om dig. Svara gärna i min blogg så att jag kan fortsätta läsa din blogg, alltså så att din bloggadress klistras fast i min blogg :p

2009-05-18 @ 17:45:21
URL: http://choconut.blogg.se/
Postat av: moa

Jag tycker nog att det bästa är att kontakta en ungdomsmottagning. Det ska man alltid göra. Och de är vana vid att hantera flickor och kvinnor i din situation, så om det är någon du ska fråga om råd är det absolut dem.



Tänk också på att en abort INTE är ett mord. Ett embryo är inte en människa än. Men om du inte vill behålla barnet kanske du kan adoptera bort det? Det finns massor av par som inte kan få egna.



Sen tror jag nog att du kommer älska ungen om den väl föds, men samtidigt så blir man nog ganska låst om man är förälder så tidigt. Tänk på att du oftast måste ha en utbildning för att kunna försörja dig och ditt barn.



Men det är ju självklart ditt val och du ska göra precis det du känner är det bästa för dig.



Lycka till!

2009-05-18 @ 17:47:59
Postat av: mikaela

sv: ja det kan du ge dig på ;) love kevin <33

2009-05-18 @ 17:54:02
URL: http://memikaela.blogg.se/
Postat av: Henrik

Hej !



Sitter här och läser gärna din blogg,



allting är inte alltid logiskt, inte sant ?

Om du vill så får du gärna vända dig till mig om du vil ha någon att prata med, om saker och ting.



// http://HenrikLott.blogg.se



( [email protected] )



Lycka till !



Hälsningar från Syd-sverige.. (Skåne-land)

2009-05-19 @ 18:48:43
URL: http://henriklott.blogg.se/
Postat av: Johanna

:D åh!

2009-05-21 @ 13:58:48
URL: http://johannaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0