Idag var jag på Åhlens

Hej!

Idag har jag varit på stan för att lämna tillbaka en tröja som var för liten. Förutom att lämna tillbaka tröjan gick jag även till åhlens för att kolla omkring lite som jag alltid gör, där hittade jag lite roliga grejer som jag köpte med mig, alltid lika kul att förnya, idag köpte jag småsaker till mitt nya badrum som dom har kaklat om. Här får ni se vad jag köpte.

       

La ni märke till det rosa badskummet på sista bilden? Jag ville få en liten touch av rosa i badrummet så jag köpte rosa små handdukar för ansiktet (första bilden) och fullt av olika rosa tvålar, rosa badbomber & rosa badskum (bild ovan) men min kamera fungerar inte i dagsläget därför fick abra badskummet vara med på bild. Jag minns dom sakerna från när jag var yngre och brukade köpa dom. Dom luktar godis allihop, good jag känner mig som 12 år igen! :D


                                                                    
Jag vill säga tack till alla er som lämnat kommentarer här i bloggen och hjälpt & stöttat mig, det betyder otroligt mycket för mig, tusen gånger tack, ni är alla guldvärda. <3 Sen är det några som skriver att jag får skylla mig själv som inte hade något skydd men jag ska tala om för er gott folk att jag har ätit P-piller (neovletta) sen efter första gången jag blev gravid då jag var 15 år. Fick ett recept från barnmorskan på en gång efter aborten och har ätit dom sen dess, men jag måste däremot erkänna att jag tagit dom lite olika tider varje dag, vilket inte är bra, men P-piller ska ändå skydda och jag är ett levande bevis på att det inte gjorde det. Så ett tips från mig till alla töser därute, kör med en P-stav eller något liknande för piller kam man ibland glömma att ta & skyddar inte lika säkert som en stav gör. Fortsätt gärna att kommentera, det har hjälpt mig mycket KRAMAR FRÅN MIG!
                          

Kommentarer
Postat av: Emma

vad har du för problem?

2009-05-17 @ 17:37:45
URL: http://emmaquist.se
Postat av: Emma

vad behöver du hjälp med? :>

2009-05-17 @ 17:42:55
URL: http://emmaquist.se
Postat av: Hallonmamma

Att vara mamma är svårt överhuvudtaget. Det finns en massa att tänka på. Men man lär sej dag för dag. Att vara ensamstående funkar jätte bra för mej. Min dotter hamnade att bli en riktig liten ängel som nästan aldrig skriker. Det finns positiva och negativa saker med att vara ensamstående mamma. Varför vill inte pappan till ditt barn vara med och hjälpa till? I vilken vecka är du? Vet dina föräldrar om detta?

Jag hoppas allt ordnar sej för dej! Att ha ett litet barn är otroligt på alla sätt. Jag älskar att vara mamma. I dagens samhälle så kan man plugga och resa trots att man har barn. Givetvis finns det nackdelar också. MEN gör som DU känner, bry dej inte om andra. Kom ihåg det!

2009-05-17 @ 18:20:04
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Det är inget lätt val du har framför dig - men det är ett val du måste ta själv utan att bli påverkad av omgivningens tyckanden. Det är ditt liv och ditt barn, och det är ditt och pappans val. Vad vill han? Vad vill du egentligen om du tänker bort det praktiska som ekonomi, förhållande, studier etc? Allt går bara man vill är det jag går efter. Själv är jag nybliven mamma men jag är 19 år. Men det var inte länge sen jag stod inför samma val. Lycka till! :)

2009-05-17 @ 19:06:05
URL: http://jonahsander.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej!

Att få barn när man är ung och ensamstående kan vara tufft.

Var 21 när jag fick mitt första barn, är nu 29 med tre barn. Tycker inte jag var speciellt ung när jag "började".

Du måste själv bestämma vad DU vill göra med ditt liv och ditt barn.

Plugga kan man göra ändå eller senare. Det hinner man, men det är ju nu som du är gravid, det är som svårt att skjuta på.

Tycker du är mogen som tänker i dessa baner och du verkar vara en klok tjej själv så vad du än bestämmer dig för blir nog till det bästa.

Kram på dig!

2009-05-17 @ 19:57:40
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: Malin

(Började läsa lite i din blogg idag...)

Jag använder samma p-piller som du, och har råkat ut för samma sak. Dock så gjorde jag abort, eftersom att jag känner att jag inte har tid. Men på ett annat sätt ångrar jag det verkligen.. Så jag håller tummarna att du verkligen mår bra under din graviditet! Hade jag haft tiden, så hade jag inte tvekat att behålla det! Gumman, kämpa på så blir allt bra! Man är modig om man vågar stå för det som har hänt, även om det endå inte var meningen. Men man kan inte mer än gilla läget. Och du är stark som gör det!!

Kram på dig

2009-05-17 @ 20:41:15
URL: http://mittemellaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eller byt sort till ett p-piller som inte behöver tas exakt på samma timme varenda dag.

2009-05-19 @ 11:31:44
Postat av: Frika

Hej! P-stav är inget jag rekomenderar. Jag tog ut min p-stav för ca ett halvår sen, efter att jag haft mens varje dag i 10 månader. Jag hoppades på att det skulle gå över, men efter 10 månader gav jag upp. Jag bytte då till p-piller, Yaz, som är jag tycker är jättebra. Med dem har du bara mens 4 dagar i månaden, istället för 7. Så de funkar bra, förutom att jag får en helvetes mensvärk. Men det kan man väl stå ut med då det är 4 dagar.



P-staven gjorde dessutom att jag fick fruktansvärt ont i äggstockarna. När jag var hos gynekologen fick jag se att äggstockarna var mycket förstorade, de hade samlat på sig väldigt många ägg vilket gjorde att de förstorades och gjorde ont. Så nej, jag rekomenderar inte p-stav. Har även hört andra som fått cystor på äggstockarna av p-stav.



Ha det bra och lycka till med ditt beslut

2009-05-19 @ 15:00:49
URL: http://friiika.blogg.se/
Postat av: Frika

Tack själv! Alltid roligt när ngn tittar in på bloggen(även om den är lite väl melankolisk just nu, då det precis tog slut med min pojkvän)Men ny bloggdesign väntas som ska göras av min, nej han är ju inte pojkvän längre, Han iaf. Den kommer bli fin!



Ville också säga att jag känner ett flertal personer som faktiskt är nöjda med p-stav. Så det där är ju så sjukt individuellt. Man får nog tyvärr testa sig fram lite innan man hittar det som är bäst för just en själv.



Kram!

2009-05-19 @ 23:53:59
URL: http://friiika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0