blivit bestulen

Hej på er underbara läsare! Jag har saknat både er och datorn något så otroligt, men ni måste tro mig när jag säger att jag har en riktigt förbaskad anledning till varför jag inte har uppdaterat eller skrivit i bloggen. Jag förstår att ni är riktigt nyfikna på hur det gick för mig att berätta om graviditeten för pappan (för det har jag gjort nu) och ni kommer att få veta det om en stund, men först måste jag berätta vad som hände mig lördagsnatten/ kvällen vilket är anledningen till att jag inte haft tillgång till dator.

För att sammanfatta mig kort så har jag blivit bestulen
på alla mina värdesaker vilket är min bärbara dator + mobila bredbandet (som var lånat), min mobiltelefon & 500 kronor. Hur detta gick till, är och förblir ett mysterium. Personerna jag åkte med i bilen var mina vänners vänner som  verkligen var supertrevliga hela vägen till "destination okänd." Jag lämnade min väska i bilen som sammanfattar datorn & internet + mobil & pengarna dagen då jag skulle träffa mitt ex. Dom som ägde bilen talade om att "det var lugnt" att jag lämnade mina saker där i några timmar & dom tillade även  att jag kunde "lita på dom" så jag gick & träffade honom och kom tillbaka sent på lördagskvällen. Min väninna & jag ringer till killarna som ägde bilen och frågar vart dom var eftersom inte bilen stod parkerad där den stod innan.. Det tog lång tid innan dom svarade i telefonen och ibland tröck dom upptaget men när dom väl svarade efter cirka 10 samtal  så sa dom att dom hade blivit tagna av polisen och sen lade dom på. Sen dess har vi inte hört röken av dom, alla från bilresan har bytt nummer eller stängt av sina mobiltelefoner. Och där satt jag med knappt några pengar på bankkortet utan dator & utan en av mina mobiler, (den med abonemang)

Vad kan man säga? Jag är så jävla förbannad & ledsen, har gråtit hela lördagsnatten och igår (söndag) kände jag mig så förbannat hjälplös när jag inte kunde ta mig hem.. Ringde mina föräldrar och förklarade vad som hade hänt och dom satte in pengar på mitt kort så att jag kunde komma hem idag & den summa pengar som tågresan kostade är inte direkt något som växer i träd för mina föräldrar men dom var ju tvugna att lägga ut pengarna för hur skulle jag annars ta mig hem? Jag känner mig så otroligt hjälplös. Mina pengar, min mobil, min dator & en väns mobila bredband, alla mina saker, vad fasen ska jag ta mig till!?

Ska jag polisanmäla dessa typer eller ska jag vänta tills dom hör av sig?

 Behöver verkligen erat råd & höra vad ni tror!



Ska ta en dusch nu,
 efter det skriver jag
 hur det gick för mig
när jag berättade för
 honom om att jag
bär på hans barn..

Kommentarer
Postat av: Angelica

herregud gumman vad hemskt.. du måste ju polisanmälda idioterna! jag tror inte dom kommer dyka upp igen, tror snarare dom blåste dig. jobbigt att höra men sant. KRYA PÅ DIG! kram!

2009-05-25 @ 20:00:19
Postat av: Wendela

behålla barnet`?

2009-05-25 @ 20:03:05
URL: http://ho0mii3z.blogg.se/
Postat av: Jonesy

Rent spontant så känns det ju helt rätt att anmäla. Du måste ju kunna få tillbaka sakerna om de blir hittade och det är ju bra att spärra mobil och allt sånt. Är det försäkrat så måste du ju anmäla för att få en chans att få hjälp med ersättning också.

2009-05-25 @ 20:08:37
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: sofia

polisanmäl tycker jag.. och spärra mobilen. hoppas det löser sig :)

2009-05-25 @ 20:11:55
URL: http://thismonday.blogg.se/
Postat av: Anonym

Be din kompis spärra sitt trådlösa internet det är ju också mobilt antar jag. Sen så BÖR du ju polisanmäla idioterna. Jag själv skulle dock aldrig utsätta mig för att hamna i en sådan situation. Resa med människor man inte känner och sedan lämna väska med alla värdesaker i deras händer nä vet du vad det är ju som att be om att bli bestulen.

2009-05-25 @ 20:35:31
Postat av: Jessika

Men herregud gumman stackars dig. Hoppas du mår bättre nu.jag vet själv hur det är att bli av med sina värdesaker, inte kul alls speciellt om det är någon som har stulit ens saker. Man kan tyvärr inte lita på människor längre. Inte ens vänners vänner eller kompisar. Du förstår vad jag menar. Tycker du ska polisanmäla detta såklart. GUD VILKA HEMSKA MÄNNISKO

2009-05-25 @ 20:44:17
Postat av: Anonym

men shit va hemskt

polisanmäl dom idioterna !

2009-05-25 @ 21:43:00
Postat av: Anonym

POLISANMäL

2009-05-25 @ 21:43:04
Postat av: Anonym

ANMÄLA såklart! Det är det enda rätta att göra nu. Lycka till!

2009-05-25 @ 21:44:22
Postat av: Amanda

huvvaligen, så hemskt. anmäl det är det enda rätt. hoppas du får tillbaka sakerna. kramar

2009-05-25 @ 22:30:29
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Dennis - 17 år och pappa!

Men shit vilka j***a svin!! >.<



Fy attans vad arg jag blir! Jag vet egentligen inte vad jag skulle gjort i den situationen, jag skulle göra som du, be om råd. Tyvärr men jag har inget bättre svar.



/Denni

2009-05-25 @ 22:49:28
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Malin

Polisanmäl dem så har du ju ändå en chans att få tillbaka sakerna även ifall den är liten.



Har läst din blogg ett par gånger och måste säga att du är en otroligt stark tjej! vem som helst klarar inte av allt du går och bär på och du ska veta att jag håller alla tummar för dig och sen dra till med klyschan att allting kommer att bli bra för det kommer det att bli! Håll ut bara!



Kramar Malin

2009-05-25 @ 23:00:37
Postat av: Malin

Polisanmäl dem så har du ju ändå en chans att få tillbaka sakerna även ifall den är liten.



Har läst din blogg ett par gånger och måste säga att du är en otroligt stark tjej! vem som helst klarar inte av allt du går och bär på och du ska veta att jag håller alla tummar för dig och sen dra till med klyschan att allting kommer att bli bra för det kommer det att bli! Håll ut bara!



Kramar Malin

2009-05-25 @ 23:01:15
Postat av: Malin

Polisanmäl dem så har du ju ändå en chans att få tillbaka sakerna även ifall den är liten.



Har läst din blogg ett par gånger och måste säga att du är en otroligt stark tjej! vem som helst klarar inte av allt du går och bär på och du ska veta att jag håller alla tummar för dig och sen dra till med klyschan att allting kommer att bli bra för det kommer det att bli! Håll ut bara!



Kramar Malin

2009-05-25 @ 23:02:44
Postat av: Angelica

Men snälla människa?!?! Satte du dig i en bil med folk du inte känner? "dom verkade snälla"... jisses..



Och att du inte anmält ännu... Det gör man så fort det sker. Inte väntar två dagar och sen skriver i sin blogg och "frågar sina läsare"...



Du är omogen och har verkligen noll koll på hur verkligheten ser ut. Det gör mig ledsen för du ska ändå snart bli myndig.



Polisanmäl stölden och gör abort.

Gå klart skolan. Skaffa dig ett jobb. Bo hemifrån. Vänta med barn tills du träffat mannen i ditt liv, har råd, erfarenheter OCH vet vem du själv är och vad du vill med ditt liv.

2009-05-26 @ 00:08:31
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Henrik

Hej, nyfiken på att höra hur du har haft det under din resa till destination x.



men givetvis så skall du anmäla detta som stöld,



lycka till



hälsningar från Skåne.

2009-05-26 @ 08:17:51
URL: http://henriklott.blogg.se/
Postat av: sofia

anmäla såklart! Är de dom som tagit dina saker kandu räkna med att dom adlrig hör av sig igen :p

2009-05-26 @ 10:43:09
Postat av: josefine

Du måste anmäla!

Och sen så vill ja gärna veta NU hur det gick! (:

2009-05-26 @ 11:14:24
URL: http://stoltforlovad.blogg.se/
Postat av: F E J K

Helt ärligt så tror jag att hela du är en bluff. Allt du skriver om är bara bullshit.

Har hört att folk gör som Du för att få blogg läsare och uppmärksamhet.

Man kan inte va så värst intelligent om man hamnar i sånna situationer som du.

Hur smart får man va att man ens sätter sig i en bil med folk man inte känner och lämnar sina saker i bilen.



Du är så fejk man kan bli.

Och helt ärligt tycker jag inte ett dugg synd om dej. Vid den åldern hade jag ändå kunnat använda min egen hjärna för att lösa mina egna problem som MAN själv satt sig i.



Lycka till med ditt liv, du lär behöva det!

2009-05-26 @ 11:16:54
Postat av: Emma

Anmäl!

2009-05-26 @ 11:32:18
URL: http://emmawenchehelen.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma

amen what a fuck :O

2009-05-26 @ 17:51:47
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0