babyskor hemklickat


Nej, jag har inte bestämt mig för att behålla barnet än vilket ni kanske fick för er just för att jag klickade hem ett par supersöta babyskor , kanske lite onödigt att göra när jag inte ens vet om jag ska ha kvar barnet eller inte men det gick inte att undgå för jag smälte när jag såg dom & baksidan av skon gjorde ju i princip hela skon, söta va ordet!!

Såhär tänkte jag, om jag gör Abort så lottar jag ut skorna här i bloggen till någon behövande mamma eller någon som kanske ska skaffa barn för det minsta jag kan göra för ER läsare är att lotta ut dom som en liten gåva som tack för erat stöd & visat intresse. Visst låter det bra? :)

Nu får ni ju inte sitta & hoppas på att jag ska göra abort just av den anledningen för det vore ju lite elakt av er men jag ska nog se till att ordna någon liten tävling lite längre fram kanske ändå ska ni nog se. KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anni

Hej!

Jag förstår att din situation är jobbig och jag läste i Paulinas blogg om det.

Jag har en tjej i min klass som fyller 18 i år men hon går första året på gymnasiet, hon ska föda om mindre än 4 veckor. Hon hanterar situationen som gravid genom att plugga hemifrån ist för att gå i skolan. Är det verkligen jobbigt för dig att göra abort men du har stöd från flera håll så kanske du borde överväga att behålla bebisen? Men är det för många motgångar så är väl det bästa att göra det jobbigaste också, du vet vad jag menar.

2009-05-20 @ 22:55:33
URL: http://annihjorton.blogg.se/
Postat av: Ebba

Du är ju väääldigt ung, och att du tvekar bevisar ju att du inte riktigt är mogen att bli mamma. Jag tycker du ska göra det som du känner för! Tänk på att det inte riktigt är ett barn än och det är kanske bäst att vänta tills du blir lite äldre, lycka till :)

2009-05-20 @ 22:56:41
URL: http://bloondast.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Svar: Hej tjejen! Jag gjorde en abort för några månader sen, och det var det värsta jag gjort i hela mitt liv! Men samtidigt så var det det enda rätta. Det skulle bli värre om jag behöll det, men visst ångrar jag nu att jag gjorde abort. Men jag vet att det inte hade funkat nu när jag studerar. Jag är snart 19, och tar studenten om 2 veckor. Men jag ska plugga vidare och har varken ekonomin eller tiden för ett barn, trots att jag och min pojkvän varit tillsammans i 2 år. Jag väljer att vänta! Och jag tycker att du också ska vänta. Gör abort, och LOVA mig att du använder p-piller eller kondom i framtiden. Abort är ju inget preventivmedelsalternativ. Sverige är ett av de land där abort görs mest. Och det är hemskt! Skriv till mig igen om du mår dåligt eller bara vill prata. Sköt om dig. Kram.

2009-05-20 @ 23:01:29
URL: http://jenda.blogg.se/
Postat av: Emma

Kikar in =)

2009-05-20 @ 23:05:30
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: klara

Hej lilla vän. Jag är en "tant" på snart 50 men jag kommer mycket väl ihåg hur det var att vara sjutton.

Om du ska göra abort eller inte kan bara du själv avgöra, men helt klart vill jag rekommendera dig att berätta för pappan till barnet. Hans reaktion har kanske inte så stor betydelse men reagera och ta ställning måste han få göra.Att jag sen anser att han borde använt kondom om han absolut inte velat bli pappa är en annan sak och något som jag alltid präntat in i mina egna söner.

Har du ingen vuxen i din närhet att anförtro dig till? Om inte din mamma så kanske en faster /moster eller rent av nån lärare på skolan som du känner förtroende för. Det finns många problem som en vuxen kan hjälpa dig att lösa vare sig du gör abort eller väljer att föda barnet. Tro mig. Jag var själv en ung mamma på sin tid, jag var nitton när jag födde mitt första barn.

Jag önskar dig lycka till med ditt beslut vad det än blir. Du verkar var en tjej som trots dina unga år har styrka att ta itu med ditt liv och forma det efter ditt huvud. Kram på dig.

2009-05-20 @ 23:07:33
Postat av: Jennifer

Hejhej, kan inte vara lätt och ingen annan kan bestämma hur du ska göra men jag kan ju alltid dela med mig av hur jag skulle göra:

Eftersom det är andra gången du blir gravid skulle ja själv se det som ett litet "tecken" att man e menad för att bli ung mamma, vet inte varför men känns bara så, det finns liksom folk som kämpar för att få barn och verkligen försöker och lyckas efter mycket försök och du blir gravid utan att ens försöka att bli det om du förstår.

Men sen måste man ju även tänka på att man måste "ge upp" en del av sitt nuvarnade liv för att börja ett nytt, men vem säger att det är något dåligt då??

Om du tycker om barn och så, så tycker jag du ska behålla det, skolan och gymnasiet kan man alltid vara mamma ledig från och fortsätta sedan när barnet går på dagis, kommer kanske bli tufft men det går.

Det är iallafall så jag skulle se och tänka, så nu har ja delat med mig lite av mina tankar, kanske inte hjälpte så mycket men ändå, lycka till med allt!

och vet pappan om det??

kram

2009-05-20 @ 23:14:20
URL: http://trejj.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Bara för att man tvekar så betyder det inte att man inte är mogen att bli mamma. Att man tvekar är oftast på grund av att man är rädd för omställningen. Det är klart man blir lite rädd eftersom man inte vet vad som väntar, det är helt normalt. Dessutom mognar man med uppgiften. Om du vill ditt barns bästa så blir du en toppenmamma!

2009-05-20 @ 23:30:52
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: stina

Tycker du min hedar är en vinnare!?.

gå in och rösta på www.jessicaajansson.blogg.se



Jag är nr 2.



Tack på förhand. Kram Stina

2009-05-20 @ 23:32:24
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej på dig tjejen.



Har länkat din kommentar på min blogg vidare till mina läsare, ihopp om att fler ska läsa din blogg och komma med tips och råd till dig.



Jag vet inte vad jag ska säga. I fall vore i din situation skulle jag nog tänka efter mycket noga inna jag gjorde abort. Jag kan förstå att skolan är mycket viktig och du är ju trots allt väldigt ung än också. Du har ju hela livet på dig att skaffa fler barn, om du nu vill det.

Sedan är det ju inte alla gånger som ekonomin är jäätte bra när man pluggar heller, så den kanske inte räcker till ett barn.

Inte för att jag ska lägga mig i din ekonomi och så men det var bara en tanke.

I fall du bestämmer dig för att behålla barnet, tycker jag att det är viktigt att du vet att du har stöd ifrån dina nära och kära såsom föräldrar, vänner, klasskompisar osv. Som en hjälp på vägen.



Hoppas dessa ord hjälper lite grann ialla fall. Kommer fortsätta läsa din blogg så du vet.

Kram på dig och hoppas allt löser sig.

2009-05-20 @ 23:36:29
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag har själv gjort en abort när jag var 17 år. Mådde jättedåligt lång tid efteråt. Samtidigt så ha jag flera kompisar som inte alls vart berörda av det. Det vet ju du själv sen innan hur du reagerade.

Jag hade alla på min sida. Mamma, pappa, pojkvännen och hans familj. Alla sa att det var upp till oss och skolan erbjöd hemundervisning.

Jag är själv nöjd nu med mitt beslut. Endast ur egoistiska synvinklar. Jag skulle inte vilja ha den killen som pappa till mina barn, även om jag kanske inte kommer leva resten av mitt liv med den kommande pappan, så är jag i alla fall en bättre människokännare nu än då.

En sak att tänka på är att för varje abort försämras dina chanser att bli med barn i framtiden (vad jag har fått höra).

Det viktigaste anser jag vara att du har kontakt med någon vuxen, gärna i din närhet. Allt blir mycket lättare om du har stöd från någon.

Sen, för guds skull, skaffa p-piller!!

2009-05-20 @ 23:37:27
URL: http://www.nolow.se
Postat av: Mamma 16 år

vilken färg tog du? :D

2009-05-21 @ 01:00:06
Postat av: tora

lycka till holler tummarna för dig!!!

2009-05-21 @ 10:13:01
URL: http://torismile.blogg.se/
Postat av: Jessika

Åhhh Gud vilka söta baby skor :). Måste börja med att säga att jag följer din blogg varje dag nu och tycker verkligen det du skriver är mycket intressant och bra. Du verkar vara en stark person. Det är inte många som är det i din ålder. Gör det som känns bäst. Det är bara du själv som kan bestämma och avgöra saker och ting. Följ ditt hjärta. Lyssna inte på vad andra säger. Stå på dig tjejen.

2009-05-21 @ 21:07:18
Postat av: Jessika

Åhhh Gud vilka söta baby skor :). Måste börja med att säga att jag följer din blogg varje dag nu och tycker verkligen det du skriver är mycket intressant och bra. Du verkar vara en stark person. Det är inte många som är det i din ålder. Gör det som känns bäst. Det är bara du själv som kan bestämma och avgöra saker och ting. Följ ditt hjärta. Lyssna inte på vad andra säger. Stå på dig tjejen.

2009-05-21 @ 21:11:43
Postat av: Lynn

Ååå, de var helt underbart söta ju! :)



Det blir nog en del kommentarer i din blogg idag känner jag, det regnar ute, så om jag ändå ska sitta inne kan jag lika gärna fortsätta att läsa din blogg från början till slut:)



Kram (igen) :)

2009-07-07 @ 11:08:26
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0