vecka 10 eller vecka 11 ?

Det här med veckor har jag haft så svårt att förstå mig på, men tydligen så är det så att när jag är i vecka 10 så är jag egenltigen i vecka 11 med 0 fulla dagar eftersom inga fler dagar gått. Jag begriper det inte? Någon som är bra på att förklara? Har nämligen läst lite och kollat runt, ringa MVC ska jag också göra men innan de så vill jag ha lite bättre koll på det här med veckor. Varför säger man tillexempel att man är i vecka 11 när det gått 10 v + 4 dagar? Svar uppskattas verkligen!

10 Veckor + 0 dagar






Det känns inte som att magen har växt något - tvärtom! Vad kan det bero på? Kanske har de att göra med att "svullnaden" har lagt sig nu, för svullen vart jag verkligen ett tag, fråga mig inte varför för de har ja inge aning om.. Trodde det var för att jag var gravid men ingen kan nog ha så stor mage redan efter vecka 8 som jag var på då.. Aja, nu är den borta iallafall, skumt! Måste verkligen kontakta MVC, har ingen koll på något längre, de va visst mycket man måste veta & kunna innan man ska föda, det hade jag ingen aning om men lärorikt är det iallafall.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Det kanske är tvillingar!

Lycka till med allt älskar bloggen :D <3

2009-06-09 @ 14:27:59
Postat av: Salmone

Vad säger killen att du har valt att behålla barnet? även om du hatar han efter allt han gjort vilket är förståligt har du även skyldighet att berätta. Gör det så fort som måjligt

Kämpa på du kommer att fixa de här fin fint var stark bara och tro på dig själv :D

2009-06-09 @ 14:30:32
Postat av: Angelica

Du behöver inte ha koll på allt innan du kontaktar MVC. Dom finns ju där med utbildade människor för att ingen har koll på allt innan....



sluta upp och fråga "dumma" frågor på bloggen. Ta dig i kragen!! Du hjälper inte dig själv genom att göra detta kan jag lova.

Kontakta närmaste MVC omedelbart så får du den hjälp som du behöver. Och då behöver du inte ställa frågor mot "anonyma" läsare på internet som oftast inte heller kan mer än dig.

2009-06-09 @ 14:43:39
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Cassie

oj vad stor magen har blivit på tio veckor..

inte för att skrämma upp dej men det skulle kunna vara tvillingar !

SHIT det är verkligen stort ;D



ÄLSKAR DIN BLOGG !

och hoppas allting går bra :D

2009-06-09 @ 14:44:33
URL: http://casshi.blogg.se/
Postat av: Josephine

"angelica" vad e ditt problem , varför ska du alltid vara så neggativ? Hon har ju sagt att hon ska ringa mvc men att hon vill veta de här med veckor först. varför fortätter du att "hugga". visst vi vet att du är emot unga mammor men du är själv inte så stor du e ganska ung du med o gravid, så vad e grejen egenltigen? E du emot alla utom dig själv ? Stick..

2009-06-09 @ 14:53:04
Postat av: Anonym

Du har tvillingar! :D

2009-06-09 @ 14:54:15
Postat av: Sanna

Gud vilken mage du har

2009-06-09 @ 15:09:49
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Oj, det har hänt en hel del på 10 veckor :) På mej syntes det inte riktigt förens i sjunde månaden.

2009-06-09 @ 15:22:41
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Angelica, för i helvete!! Anar du hur less alla läsare är på dig och dina förbannade kommentarer?! Som jag har sett så verkar jag inte vara den enda! Om det här hade varit min blogg hade jag blockerat dig för längesen! Hon har den här bloggen för att få tips och råd från läsare! Hon har ju förhelvete skrivit det i sin presentation!



sluta upp och fråga "dumma" frågor på bloggen. Ta dig i kragen!! Du hjälper inte dig själv genom att göra detta kan jag lova.

Kontakta närmaste MVC omedelbart så får du den hjälp som du behöver. Och då behöver du inte ställa frågor mot "anonyma" läsare på internet som oftast inte heller kan mer än dig.



Du kan ju ta och sluta upp med dina DUMMA JÄVLA KOMMENTARER istället!! Dom frågor hon ställer i bloggen är inte det minsta dumma! Jag håller verkligen med om vad du skrev Josephine, människor som Angelica har inte ett jävla skit på en sån här blogg att göra om det enda hon får ur sig är negativt!



I alla fall så tycker jag att du är otrolig stark! Berätta för pappan till barnen vad du bestämt dig för. Och ja, om inte annat så lär han ju se. :) Och som du skriver så har du ju tänkt kontakta MVC och det tycker jag att du gör helt rätt i! :) Liksom jag och som säkert många andra läsare är så är jag nyfiken på när bebisen ska komma! :) Det kan du ju kolla när du går dit. :) Ska du kolla upp vilket kön det är? :) Ta hand om dig och lycka till! :)

2009-06-09 @ 15:36:15
Postat av: Angelica

Josephine

Jag är inte UNG och gravid. haha Ok, ca tre år under medelåldern för förstföderskor i Sverige. haha Men inte så jag klassas som ung mamma.



Men det hör inte till saken.

Till saken hör att hon säger att hon vill veta saker innan hon ringer till mvc. Och det är inte nödvändigt... för på mvc kan de allt man behöver veta.

Jag visste inte heller exakt hur man räknade veckor innan jag var hos mvc.

2009-06-09 @ 15:36:24
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Viola

Oj sådär stor mage hade jag nog inte förrän i vecka 25 eller nåt, men det är olika för alla :)

Man tänker en vecka framåt än vad man är i nuläget, ungefär som att engelsmännen säger att vi är på den tjugoförsta århundradet nu, medan vi säger tjugohundratalet.

2009-06-09 @ 15:37:55
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Ja, de en mamma räknar är att de har gått in i vecka tex 11, och det har du gjort, eftersom du har vart gravid i 10 fulla veckor och nu börjar den 11:e



Hoppas det var till hjälp!



/Dennis*

2009-06-09 @ 16:13:47
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Kommer du att lägga ut bilder på dig också? :o

2009-06-09 @ 16:15:14
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: choquitaa

seriöst =O det där är trillingar XD vilken stor mage!!

2009-06-09 @ 16:46:51
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: jennifer

nästan alla reagerade precis som mig, vilken stor mage! :O

Men lycka till med allt=) vi kanske skrämmer upp dig nu när vi pratar om tvillingar haha =)

2009-06-09 @ 19:41:13
URL: http://trejj.blogg.se/
Postat av: Anonym

min syster är gravid i 8:nde veckan, och hennes mage synhs ju inte ens? du har ju jättestor mage :o

2009-06-10 @ 00:10:37
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Bry dig inte om alla elaka kommentarer, dom som inte tycker om dig før att du ær 17 och gravid behøver inte læsa din blogg efter min mening=)



Men i alla fall så vill jag bara säga att när man har varit gravid i 2 väckor så säger man att man är i väcka 4, det är för att man räknar med själva befruktningen också som man räknar med tar ungefär två väckor från samlag till befruktat egg=)



Tex väcka 10+2 betyder 10 väckor och två dagar, för det hadde jag stora problem med att fatta i början. Pluss att man räknar 10+6 och det är max, 10+7 finns inte utan när man är i "10+7" så är man i väcka 11=)



Det andra som du pratade om har jag inte hört talas om=P Asså att när man är i väcka 10 så är man ju i väcka 10, eller?=P

2009-06-10 @ 01:21:36
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: emma

Du har gått tio hela veckor, men är i vecka 11

2009-06-10 @ 17:57:02
Postat av: Maria

Tycker inte att det ser ut att vara v 10 på dom där bilderna. Men det är min uppfattning.

2009-06-11 @ 09:31:59
URL: http://www.jilina.se
Postat av: Vicky

Sjukt sött :P

2009-06-11 @ 18:45:25
URL: http://annorlundavuck.blogg.se/
Postat av: louise, 16 år och gravid

Skulle kunna vara tvillingar, jag är snart gravid i vecka 11 på söndag.

2009-06-12 @ 20:08:42
URL: http://enlitenlampa.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag var oxå helt sjukt "stor" i början, är i vecka 14 nu och tycker inte se syns alls längre. Men jag var jätte svullen i början, såg ut som dig. Lycka till

2009-06-13 @ 20:42:58
Postat av: Cecilia

Det är förmodligen tarmarna som svullnat på dig, lägger sig ibland efter ett tag, jag såg likadan ut innan, nu är jag i v. 15 och det känns finemang :)

2009-07-02 @ 17:53:03
URL: http://ceciliakatarina.blogg.se/
Postat av: Lynn

Du har säkert redan fått svar på den här frågan redan, men jag gissar på att det har gått 10 veckor och några dagar, men det innebär att du är INNE i den 11:e veckan, även om hela inte gått:) Förresten så kan jag tipsa om en jättemysig bok som heter "Gravid" och som jag köpte på Åhlens för ca 100 kronor :)

2009-07-07 @ 11:57:32
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0