Svar på era frågor del 1

Hur kommer du att ha råd med bebisen?

Jag har faktiskt inte tänkt närmare på det, jag extrajobbar ju som det ser ut nu i dagsläget men det kommer jag inte kunna göra när barnet är fött. Det jag försöker göra nu är att jobba så mycket jag bara kan så att vi kan få en bra start och köpa de viktigaste tillbehören såsom barnvagn,spjälsäng osv. Sen finns det ju alltid bidrag att gå på? Så det med pengar ska inte vara ett stort bekymmer, vi kommer nog att klara oss!

Tror du att din mamma kommer att ställa upp ekonomisk?

Alltså jag vet ju att om min Mamma kunde och hade pengar så skulle hon självklart hjälpa oss, men eftersom jag vet hur dåligt ställt hon har det med pengar, går på socialbidrag och all det trasslet som hon har varit i så är jag medveten om att hon inte kommer kunna hjälpa oss. Men trots dålig ekonomi så försöker hon alltid ställa upp, häromdagen kom hon in med en jättefin babyjacka som hon sa att lillen kunde ha, visar ju att hon försöker iallafall!

Kommer du fortfarande att bo hemma?

Ja det kommer jag. Iallafall tills vidare, plutten kommer inte att vara i vägen för någon där hemma eftersom jag bor mer eller mindre i min egen lilla etta som ändå hör till lägenheten. Jag har egen ytterdörr,badrum, garderober,hall & stort rum så ingen lär se skymten av mig och plutten. Jag menar, det gör dom ju inte idag så varför skulle dom se oss mer nu? Ända gångerna jag går in till resten av lägenheten är då jag ska ta mig till köket!

Hur gör du med sko
lan när den llle knodden har kommit?

Jag börjar ju 3e ring efter sommarlovet vilket innebär mitt sista år på gymnasiet. Jag tänker inte hoppa av, för det skulle bara kännas onödigt och dessutom är det ju bara 2 terminer jag måste orka med för att sen ta studenten. Gymnasiekolan jag går är en privatskola där vi är beroende av datorer, vi alla elever får en varsin bärbar dator där vi skickar in alla uppgifter via ett program. I det här programmet finns alla uppgifter & inlämningar upplagda som det bara är att göra hemifrån. Det enda jag behöver ta mig till skolan för är proven! =)

Vad vill du gå för linje?

Jag går redan en linje, det är samhandel jag går! =)

vad lyssnar du på för musik?

Oh svår fråga! Allt som inte är rock & dödsmetall! Hip hop & r nb står mig nog närmast hjärtat, låtar med vettigt budskap!

vad börjar dit namn på?=)

Säg först du! ;)

jag funderar på om graviditeten var planderad?

Nej graviditeten var inte planerad, jag åt p-piller som skydd men blev ändå gravid av misstag.

Är du tsm med pappan?

Nej vi är inte tillsammans.

Tror du att du kommer
bli en bra mamma?:)

Ja det hoppas jag! Finns inga dåliga mammor, alla har något bra i sig!

När blev du av med din oskuld?

Inte för att du har med saken & göra men 14 år var jag faktiskt.

Vad tror du själv att det är för kön på bebisen nu innan ul å så?

Jag har alltid hoppats på att få en pojke först, så att han kan ta hand om sina flicksyskon sen när han blir äldre, har faktiskt ingen aning vad det är, pojke hoppas ja på! =)

Tror du att senare så kommer du och pappan kunna komma så pass bra överäns så att han kan ha kontakt med barnet?
Det vet jag inte, men jag hoppas på att han tar sitt ansvar och finns där för barnet när det är fött, vi kommer att klara oss galant utan honom annars men det vore ju bra för barnet att ha båda föräldrarna närvarande.

Har du tänkt amma? Många unga mammor vill inte det för att det kan ju vara lite pinsamt att slänga fram bröstet mitt ute på stan, frågar du mig så är det mera normalt änn det mästa som händer på stan!

Ja det är klart att jag hade tänkt amma! Man kommer nog över pinsamheten efter ett tag, det är ju ändå normalt, håller med dig om sista raderna! =)

Det har ingenting med dig att göra så därför behöver du inte svara om du inte tycker att jag/vi har något med det att göra, men vad jobbar din mamma som? Du har ju nämt tidigare att hon var ganska ung när hon fick din bror, tog hon någon utbildning innan/efter det?=)


Min Mamma är arbetslös & går på socialbidrag som det ser ut idag. Nej hon gick inte någon utbildning,det blev aldrig att hon gjorde det eftersom hon bara något år efter fick min äldre storesyster, så hon vart fast i det onda mönstret! =P

Hur går det med rökslutet? Har du klarat att sluta/trappa ner mera?=)

Im trying, i reaally am! :D Men det är svårt, dock känner jag inte suget lika mycket längre, på samma vis som jag inte känner sug för att äta, så det är ju iallafall något positivt med att min "mat"lust försvunnit!

Har du börjat lägga undan pengar från lönen så att du kan betala så mycket som du kan själv senare när lill*n har kommit? Nu när du försöker sluta röka/har slutat så kommer det ju bli mera pengar också=)

Jag försöker jobba så mycket jag bara kan nu när jag inte är höggravid eller liknande, jag jobbar för att kunna lägga undan pengar men även för att få göra en resa nu till sommaren, det tycker jag att jag förtjänar då jag jobbar 9 timmar om dagen. Sen om jag slutar röka helt så kommer det ju bli massa pengar över också det har du helt rätt i! =)

Hur tar din mamma och pappa nyheten om att du är gravid?

Mamma vart inte glad, hon ville att jag skulle göra abort men nu har hon förstått att jag inte tänker göra det så hon försöker stötta mig men samtidigt tycker hon att det är jobbigt, och det kan jag förstå. Pappa vet inte om och jag vill heller inte berätta det för honom, herregud var jobbigt det vart nu när jag kom & tänka på det, nej det går inte , Pappa skulle frysa ut mig ur familjen, det handlar bara om en tidsfråga.

Vad vill du bli när du blir äldre?


Lycklig!

Vad vill du jobba med?

Jag ska bli polis eller starta eget företag! ;)

Hur ska du tillväga för att få det jobbet/jobben?

Plugga vidare & kämpa på!

Skall du bo hemma hos din mamma med bebisen, eller ska du skaffa eget?

Jag bor hemma tillsvidare!

Vad vill du att ditt barn skall heta om det blir en flicka/pojke?

Kevin har jag alltid gillat på en pojke, sen jag var 14 har jag alltid velat att mitt barn ska heta Kevin den dagen jag får barn, så om det är en liten pojke i magen så blir det en Kevin, flicknamn vet jag inte än! Finns många fina!

Varför svarar du inte på mejl?

Jag läser alla era mejl som ni skickar, dom berör mig alla på olika sätt och gör mig glad att ni tar er tiden att skriva så fina saker till mig. Tro inte att jag inte läser dom just för att jag inte svarar på alla för det gör jag, men det är svårt att svara på alla då man måste hinna med mycket annat. Ska försöka bättra mig!


-Tittuut!

Kommentarer
Postat av: Ung pappa till Inez

Jag kan rekommendera sidan *http://foraldrapenning.blogspot.com/* som har bra ekonomiska kalkyler gratis för plannering av budget och föräldrapenningen.

2009-06-18 @ 19:41:37
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tack för att su svarade på frågorna :D !!!

2009-06-18 @ 19:44:05
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Bra svarat=) Nu kan det väll inte vara någon där ute som fortfarande tror att du är fejk? Jag har ju så klart också funderat på det men jag har kommit på att om du skulle vara det så är det redan synd om dig som lägger ner så mycket tid i en blogg som inte är på ricktigt=)

Jag tror på dig i alla fall, ijäntligen har jag aldrig ricktigt tvivlat heller för själv tycker jag inte att du är så jätte ung, många är yngere änn du så om man skulle fejka skulle man väll dra till med en ålder på 14 eller något sånnt=)



Jag tror på dig, asså att du kommer klara det hära!



Och en sak till, om din pappa inte kan acceptera ditt beslut så kommer han i alla fall ångra sig en dag det är fackta=)

2009-06-18 @ 19:54:07
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Hehe min son heter Kevin ^^



Kraam

H

2009-06-18 @ 20:02:56
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Anonym

du svarade knappast på dem frågor som vi folk kommenterade :S:S jag skrev 3 frågor, ingen av dem kom med:(((

2009-06-18 @ 20:16:51
Postat av: Anonym

det står ju DEL 1 , antar att det kommer en DEL 2 med resten av frågorna? ;)

2009-06-18 @ 20:44:09
Postat av: annelie

"Sen finns det ju alltid bidrag att gå på? "



Ska VI betala din unge?

Varför ska VI behöva göra det?

Skaffa inte barn om du inte kan försörja det!

Förstår att du inte vill göra abort, och då ska du inte göra det heller.

Men förvänta dig inte att våra skattepengar skall gå till DIG och DIN UNGE.

Är du så fruktansvärt egoistisk?

Det finns mycket viktigare saker som jag vill att mina surt förvärvade saker skall gå till.

VI jobbar our asses of för de pengarna, börja jobba du med!



Skjäl inte andras pengar.

2009-06-18 @ 23:53:42
Postat av: Anonym

SKÄL INTE ANDRAS PENGAR? URSÄKTA MIG MEN VAD E DU FÖR IDIOT SOM SKREV OVAN? Kan hon rå föratt hon blev gravid? man kan inte jobba när man har en liten bebis att ta hand om. IDIOT!

2009-06-19 @ 00:03:07
Postat av: Angelica

Till anonym ovan:

Klart hon kan rå för att hon blev gravid... hon hade sex eller hur? Visst nu hade hon två typer av preventivmedel, och det skedde endå. Men man tar alltid en chansning att bli gravid när man har samlag och det ska man veta om när man har sex.



Sen hoppas jag att hon menar att hon ska få mammapeng från Försäkringskassan som de flesta mammor och inte bidrag från socialen, det är ju inte riktigt någonting att satsa på.

Men kanske hon inte behöver lika mycket bidrag om hon skippar utlandsresa och sparar pengarna hon jobbar ihop nu istället....

2009-06-19 @ 00:07:44
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: choquitaa

går det att gå i privatskola om din mor går på bidrag =I?, om det är privat skolan, innebär det inte att man måste betala eller hur är det? skriv gärna om det

2009-06-19 @ 12:12:52
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

de är inga skattepengar..de är typ 1 kr av var å en som person i sverige som går åt..oj vad mycket hahaha

2009-06-23 @ 00:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0