Tack för allt!


Tack för erat stöd och visat intresse i min situatuion, det har verkligen hjälpt mig och gjort mig starkare. Ensam kan vara stark men tillsammans är man starkare eller hur? Tack så mycket till er som har läst, lämnat kommenterer och även ni som har tagit er tiden och skickat fina mejl till mig och ni som verkligen tror på mig! Detta är inget avsked till er som fick för er det. detta är bara ett tack till er engagerade människor därute. Jag kommer nog inte att sluta blogga fören om lång tid eftersom bloggandet har varit min terapi kan man säga, för några dagar sedan var jag ju hos en psykolog som ni kanske minns att jag skrev? Ja bloggen hjälpte mig ju mycket mer än vad han gjorde även om han var duktig och professionell. Sen vill jag skriva att det inte var någon annan som kom fram till beslutet åt mig, utan det var jag själv, detta beslut som jag tog är nog för allas bästa. Det var en smart pojk som lämnade en kommentar här i bloggen som verkligen tog på mig. Det var väldigt klokt skrivet och inspirerade mig mycket!


Nu måste jag iväg till skolan och göra dom sista grejerna som jag har kvar att göra innan skolavslutningen.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Emelie

vsg så lite så! :) ska du göra abort eller behålla barnet?

2009-06-03 @ 13:06:50
Postat av: Anonym

Lycka till med allt i livet tjejen. Du är stark.

2009-06-03 @ 13:28:25
Postat av: Anonym

tycker jag också att du är! trodde du skulle sluta blogga först när ja läste :| haha!

2009-06-03 @ 14:02:24
Postat av: Anna

SÅ LITE SÅÅ :)

2009-06-03 @ 15:31:06
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Bra att du förklarar, för vissa lägger sig i alldeles för mycket, detta är ett val som rör dig och barnet (eventuellt pappan) och om du känner att det här är det bästa för dig/er så är det de! Ingen annan ska bestämma vad du ska göra!

Jag tycker att du var smart som inte valde att beholla barnet som du var gravid med när du bara var 15, men nu är du 17 och om ett år(eler när du fyller) blir du 18 och då är du myndig!



Och till alla som tror att unga mammor och pappor bara lever på sossialen så kan jag bara säga att det gör dom inte, inte allts! Det är otroligt liten hjälp man får i Sverige om man tänker på all hjälpen man får i Norge! I Norge får alla som inte har haft ett fast arbete och är under 18 år ca 35.000 kr när man får barn för att kunna kjöpa allt det som man behöver, den hjälpen får man inte i Sverige, inte får man något mera änn barnbidrag för barnet heller och om man får något mera änn det så är det inte stora summan!



Gud detta måste jag blogga om själv känner jag nu!

2009-06-03 @ 17:44:57
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nej, men så är Sverige inte heller lika rikt som Norge och dessutom så kostar allt i Norge dubbelt så mycket. Kanske inte är så mycket för dom som det skulle vara för oss.



Och att alla unga föräldrar går på socialen är det ju ingen som sagt här heller.

Det handlar ju om lite mer än pengar....



Men har du bestämt dig för abort eller inte egentligen? För det står ju ingenstans.... Bara att du tackar dina läsare som kommer med kommentarer och mail.

Hoppas innerligt bara att du gjorde rätt val för dig och det i magen och ingen annan!

2009-06-03 @ 17:53:46
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Angi

men herregud kan ni låta tjejen vara eller? Hon har ju sagt att hon ska skriva om sitt val inom kort, sluta tjata o pressa det kmr väl när hon känner sej redo antar jag?!

2009-06-03 @ 19:09:06
Postat av: josefine

Har fortfarande inte fått veta om du ska behålla eller inte..

Vad blir det?

Nyfiken (:

2009-06-03 @ 20:25:42
URL: http://stoltforlovad.blogg.se/
Postat av: choquitaa

bra att du gjort ett val!

2009-06-03 @ 20:34:00
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: yes, tittade in här häromdagen. men ska läsa mer för det verkar intressant och trevligt. grattis btw!

2009-06-03 @ 21:54:18
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med Angi.

2009-06-03 @ 21:56:34
Postat av: ELLA

ska du göra abort eller behålla barnet då?:) kram! du är stark tjejen!

2009-06-03 @ 22:32:37
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Vem var den smarta pojken? :)



/Dennis*

2009-06-03 @ 22:52:34
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Ulla

Först av allt vill jag säga att du har en jättetrevlig blogg. Det jag läst (skummat) är moget skrivet, så jag antar att du har fattat ett beslut som passar dig och de dina. Lycka till!

2009-06-04 @ 00:00:34
URL: http://soderen.myblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0