svar på tal

Många av er läsare reagerade på mitt inlägg där jag dömde ut mitt ex för hastigt när han hade frågat mig om vi skulle ut och ta en cigg tillsammans, eftersom det ända jag skrev var just den dialogen och inget mer. Men vi hade nämligen ett löpande samtal efter att han frågade om vi skulle ta en cigg ihop som jag inte nämnde här i bloggen. Först och främst så vet väl alla att det inte är bra att röka när man är gravid, hur pass farligt det är kanske inte alla är medvetna om men att det iallafall inte bör göras är något som alla vi individer på två ben begriper. Visserligen var inte jag heller så kunnig om konsekvenserna som medföljde utifall man röker under graviditet men det betyder inte att jag inte hade i åtankte att sluta röka innan jag visste specifikt om konsekvenserna. Hur som helst, får konversation löd ungefär såhär efter att han frågade om jag skulle med ut på en cigg.

- Du vet väl att man inte får röka när man är gravid, det skadar barnet (Jag)
- Ja men EN cigg skadar skadar väl inte nått (Han)
- Jo det gör det, barnat får i sig farlig gift , ja har läst på,så sluta uppmuntra mig till att fortsätta (Jag)
- Nu är du bara löjlig, en ciggarett tar ingen skada, min Mamma rökte regelbundet när hon bar på mig (Han)
- Jaha det förklarar ju varför du är som du är..(Jag)
- Fan vad taskigt, skit i mig då jag går väl ut och röker själv KLICK (Han)

Jag vill inte vara med en kille som inte förstår allvaret i vissa situationer, detta är inte förstå gången han agerar som ett barn. Det säger sig självt att han inte är mogen nog för att skapa en framtid med mig och bebisen. Men tyvärr så säger mina känslor något annat. Min instikt säger att jag måste lämna honom men mitt hjärta vill att vi är tillsammans. När jag är i hans närhet så blir jag svag, det är inte lätt att hålla emot känslor, vissa av er skriver att jag låter honom såra mig, men hur lätt är det egentligen att lämna någon man verkligen älskar? Ni som har upplevt riktig kärlek ni vet nog att det är lättare sagt än gjort. Men jag har gjort det förut och jag kan klara det igen, känns bara så jobbigt att jag kommer bli ensamstående Mamma.. Men det är något jag får lära mig att handskas med helt enkelt..

Kommentarer
Postat av: Sara

Kärleken e väldigt svår, den kan vara underbar o den kan vara den totala motsattsen till underbar.

Man brukar säga att kärleken e blind, då man följer sitt hjärta utan att tänka på hur skadad man själv blir (iaf e de betydelsen jag tolkar i de)

Man får göra de man själv känner e bäst. Tids nog växer beslutet fram av sej själv.

kram

2009-06-16 @ 12:16:17
URL: http://bonabruden.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jag förstår dig till 100% har vart i samma läge och är typ i lite samma läge nu, alltså jag e inte gravid eller så, inte vad jag vet iaf ;) haha!

men iaf så kan jag bli sårad ganska ofta men jag älskar min killer för mycket för att lämna honom, har redan dumpat honom 2 ggr men min hjärta har alltid velat haft tillbaks honom så jag har alltid tagit tillbaks honom så förstår dig precis!

2009-06-16 @ 12:22:36
URL: http://trejj.blogg.se/
Postat av: Elinen

jag är glad att du inte slutade blogga. och ja det är mycket svårt att veta om man ska lyssna på hjärnan eller hjärtat. ett råd till dig är att tänka efter vad du egentligen vill och vad du mår bra av, det är ju faktiskt möjligt att du vill vara med honom och att du mår bra av det även om han kan bete sig som en idiot ibland. bara du inte släpper honom för långt inpå dig så anser jag inte att det nödvändigtvis är fel av dig att vara hos honom. jag har själv varit i en liknande situation de senaste månaderna (fast jag var inte gravid), men har faktiskt accepterat att jag inte kan leva utan denna idiot och att jag mår bättre av att vara med honom (men jag är noga med att inte låta honom komma för nära mig igen).

2009-06-16 @ 12:47:58
Postat av: choquitaa

=/

2009-06-16 @ 13:23:33
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Varför har du så mycket reklam om barncyklar, graviditetstest, barnkläder osv i din blogg? Får du betalt för att ha det i bloggen ? svara gärna

2009-06-16 @ 13:27:22
Postat av: Anonym

KÄRLEKEN ÄR SÄMST MEN ÄNDÅ SÅ BÄST½!½½½!

2009-06-16 @ 13:27:53
Postat av: Angelica

Detta känns väldigt skumt och påhittat... Får man fråga varför du inte skrev denna konversation mellan dig och killen direkt? Eller kom med detta svar på tal vid första kommentaren om rökning??



Och som sagt, du visste ju inte heller HUR skadligt det var med rökning under graviditeten innan du läste på.



Du skriver även i slutet:

"känns bara så jobbigt att jag kommer bli ensamstående Mamma.."

Och jag bara undrar... hur tänkte du innan då? Han har väl sagt från första början att han inte alls vill ha barn eller känner sig redo. Eller?

2009-06-16 @ 13:39:08
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

"- Jaha det förklarar ju varför du är som du är..(Jag)

- Fan vad taskigt, skit i mig då jag går väl ut och röker själv KLICK (Han)"



"Skit i mig då!" Gud va han är löjlig! Om han värkligen ville träffas så skulle han kunna säga "Jaha, jag visste inte att det var så farligt, bra att du har tagit beslutet att sluta då, vi kanske kan hitta på något annat?"



Han beter sig värkligen som ett barn i bland=S Han kanske ändrar sig så nu ska inte vi roppa fan inte! Han är ju trots allt ganska ung så att han är lite barnslig får man ju ta, han kommer nog ändra sig med tiden ska du se! Han ringer i alla fall och vill hitta på något, vissa killar bryr sig inte ens så mycket om barnet eller mamman så han vill nog i alla fall vara vänn med dig, han vet bara inte hur han ska reagera=)



Kärlek kan vara det finaste som finns, också det värsta! Du får tänka på att det var eran kärlek tillsammans som skapade detta lilla underbara vidunder som du bär på=) Kram på re!

2009-06-16 @ 14:58:55
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar till tjejen Angelica som kommenterade, det finns killar som är riktigt omogna och säger exempelvis "skit i mig då " osv. de behöver faktiskt inte vara påhittat, tro mig jag vet - de finns sånna killar! Dialogen mellan er lät väl som en vanlig ung kille som lever pojklivet bland fester o glamour..Dock låter han som en 14 årig kille och inte som en 20 ÅRING! det däremot låter orimligt, men som sagt det finns faktiskt omogna människor som är 50 också, Som min Pappa tillexempel!!! hahaha

2009-06-16 @ 15:05:15
Postat av: Än

Kärlek kan vara det finaste som finns, också det värsta! Du får tänka på att det var eran kärlek tillsammans som skapade detta lilla underbara vidunder som du bär på=) Kram på re!



det var kloka ord!

2009-06-16 @ 15:08:23
Postat av: Anonym

HAHAHAHAH vadå de va eran kärlek som skapade barnet du bär på?!? RENT SKITSNACK! de va ju för att dom va dumma och hade sex utan kondom som det hände inge annat! patetiskt att ens tro att det var körleken som skapade barnet.

2009-06-16 @ 15:10:41
Postat av: Sanna

Jag tycker fortfarande att du är fruktansvärt orättvis mot honom. Jag förstår faktiskt varför han reagerade som han gjorde, för du beteer dig väldig omoget. Om du nu VILL ha kontakt med honom, och ha honom ditt liv, varför inte bara säga att "Jovisst jag kan komma med dig ut när du ska röka, och bara sitta och tjöta lite, när ska vi ses?" Du BEHÖVER ju faktiskt inte ta en cigg du med. Man kan ju gå med folk som röker när de ska ta en cigg, bara för att vara sällskap. Jag tror inte att det var själva rökningen som han var ute efter mest, utan ditt SÄLLSKAP. Tänk på det nästa gång. Det känns som om du dömmer honom för fort, utan anledning i vissa fall.

Sen självklart har han betett sig illa mot dig, det är inte försvarbart. Men jag tror att han fktiskt försöker nu. Så ge killen en chans.



Lycka till med allt! Jag tror på dig!

2009-06-16 @ 15:37:19
Postat av: ☆Linda med familj och bebbe i magen♥

Det är kanon att du står på dig tjejen. Gör det som känns rätt för dig och bebisen. Allt annat blir bara fel annars...



Ser fram emot ditt mail :)

Kram

2009-06-16 @ 16:11:00
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter inte så trovärdigt det du skriver, i förre inlägget så skrev du att han smsade och nu skriver du klick alltså ni pratade i tel... näh jag tycker att det är synd att tvinga en människa att bli pappa när han inte vill det...okej d e inte så kul med abort men men

2009-06-16 @ 16:25:53
URL: http://anoonym.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter inte så trovärdigt det du skriver, i förre inlägget så skrev du att han smsade och nu skriver du klick alltså ni pratade i tel... näh jag tycker att det är synd att tvinga en människa att bli pappa när han inte vill det...okej d e inte så kul med abort men men

2009-06-16 @ 16:26:01
URL: http://anoonym.blogg.se/
Postat av: Lovisa - mamma till Jonah&Sander

Måste hålla med en del andra här. Det är nog du som är mest omogen utav er två. Du säger taskiga saker till honom, säger att det ska bli så jobbigt att vara ensamstående trots att du valt det själv, att han är så omogen etc, han är förmodligen bara omedveten om riskerna och att det var därför han sa sådär. Att däremot säga att "jaha, det är därför du är som du är" anser JAG är väldigt kränkande och ett bevis på din omogenhet. Tyvärr. Och till sist så är jag 99% övertygad om att din blogg är fejk. Det är så mycket som inte stämmer och så mycket som ändras fram och tillbaka hela tiden.

2009-06-16 @ 20:10:54
URL: http://jonahsander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror på dig. Jag säger bara en sak din blogg är bäst

2009-06-16 @ 22:33:46
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Är han så "omogen" så blir det nog till och med lättare att vara ensamstående. Det tror i alla fall jag.



/Dennis

2009-06-16 @ 22:56:35
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Linnea:)

Jag tror inte att han menade något dumt,du visste ju inte som sagt var vad som kunde hända om man rökte medans man väntade barn.

Jag håller med Sanna, ge killen en chans!

För du borde inte vara så hård mot honom även om han har gjort dumma saker,

Hoppas att du läser det här och om du vill prata mer med mig skicka ett mail så ska jag hjälpa dig.

Måste bara säga att din blogg är jätte bra.

Puss o kram !

2009-06-17 @ 13:14:01
Postat av: emma

bra att du säger nej till rökning som gravid! Jag tycker att dom som röker när dom är gravida är totalt körda i huvudet. jag har ett inlägg i min blogg om hur rökning skadar barnet i magen om du vill läsa..

2009-06-23 @ 00:58:14
URL: http://shutupandplay.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0