Ni hade rätt!



Det blir ingen abort för min del igen, en gång är ingen gång - två är för mycket!
Jag kommer att behålla barnet, är det inte fantastikt? Det här är en sånn
obeskrivligt mäktig känsla, men ja kan fortfarande inte fatta det, att jag ska
ha ett litet barn, herregud nu gråter jag.. men det är glädjetårar!!!
GRATTIS TILL MIG , HURRA HURRA HURRA HURRA! :D

Jag citerar en klok människa som lämnade en kommenter i min blogg, "En abort kan man ångra, men ett barn kommer man aldrig att ångra" så klokt så rätt så sant! Jag fick ångest efter jag gjorde första aborten och jag mådde psykiskt dåligt väldigt länge, därför tänker jag nu inte gå igenom samma sak igen, hur många som än är emot mig så spelar det ingen roll, Ensam är stark! Men tillsammans är man starkare, så det kommer att bli plutten i magen & jag mot världen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

GRATTIIIIIIISSSSSSSS, ja visstere! :D :D :D

2009-06-05 @ 15:09:09
Postat av: Anonym

Herregud vilket jävla misstag, gumman du inser inte vad du ger dig in på, snälla gör abort för din egen skull och framförallt för barnets!!

2009-06-05 @ 15:09:47
Postat av: Moa

:) det visste jag väl...

Härligt. Hoppas att allt går bra. Ska du fortsätta att blogga nu? Och isåfall, ska du fortsätta att vara anonym?



Kramar!

2009-06-05 @ 15:20:08
URL: http://dodgravarn.blogg.se/
Postat av: Anonymos

Tycker att du e egotrippad, verkar inte tänka på att barnets pappa inte vill ha.Du kan inte tvinga han tillbaka igen på detta sättet, han lär har mer avsky till dig.Hoppas att du e medveten nu om allt de du vill göra, kommer inte att bli av för att du har inte råd till de.Men de e du som skall leva som en ensamstående mamma tills Pågen/tösen e över 18.Ett tips/råd till dig, de e inte många killar som vill ha en mamma med barn så du vet.

2009-06-05 @ 15:25:27
Postat av: Anonym

GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL DIG. BRA ATT DU GJORDE ETT VAL SOM DU SJÄLV BESTÄMDE OCH INGEN ANNAN ÅT DIG. DU KOMMER OCH BLI EN UNDERBAR MAMMA.

2009-06-05 @ 15:34:56
Postat av: Ung mamma till Inez

Härligt! Grattis, kommer nog gå super bra :) skit i alla negativa kommentarer! mamma är ingen ålder och ingen kan säga att det bästa för er är abort, jag menar då får ju barnet inte ens komma till världen..GO GIRL

2009-06-05 @ 15:36:20
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: Agnes

VAFAAN va arg ja blir, du där som skrev "det är inte många killar som vill ha en mamma med barn så du vet" e du helt jävla dum i huvudet!? låt henne göra som hon fan vill, bara för att det antagligen har varit så för dig att ingen velat ha dig för att du är mamma så betyder de inte att det kommer att bli så för henne! Hon kommer klara det här bra, JAG TROR PÅ DIG TJEJEN!

2009-06-05 @ 15:51:42
Postat av: Anonym

E DET DU BAKOM ANSIKTET TILL BILDEN? :D

2009-06-05 @ 15:52:10
Postat av: Josefin

Grattis till dig=) du kommer klara detta jättebra,har själv varit ensamstående mamma från jag var 20år och jag visste att jag skulle klara det fastän min mamma var emot,men man ska lyssna på sig själv.Några år senare hittade jag min livspartner/fästman och nu har vi ett till barn&fler blir det =).Du behöver verkligen inte oroa dig för att nån kille inte skulle vilja ha dig för att du har barn,då är han ju inget att ha ändå.Många styrkekramar till dig!! flin[email protected]

2009-06-05 @ 16:03:14
Postat av: 17 år & gravid - IGEN!

Tack ska ni ha allihop. Svar till Moa: Jag kommer att fortsätta blogga som vanligt nu under graviditeten och angående min identitet om jag tänker avslöja den är fortfarande oklar, men framtiden får utvisa det. :)

2009-06-05 @ 16:12:00
URL: http://baarabaarnet.blogg.se/
Postat av: Stephanie - 15 år och mamma

"de e inte många killar som vill ha en mamma med barn så du vet."



Om killen inte vill ha dig för att du har barn så vet du ju i alla fall att det inte är äkta kärlek och då är det bara att glömma honom. :)



Grattis! Jag tror att du kommer komma långt, både med eller utan barn. Bara viljan finns så kommer det gå galant. Det kommer bli jobbigare att klara av saker och ting, men som sagt, om viljan finns så kommer du att fixa det!

2009-06-05 @ 16:12:07
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Lotta

grattis! :)

jag tror du kommer bli en fantastisk mamma, så det så!

2009-06-05 @ 16:18:54
Postat av: Fanny

Ååh vad glad jag blir när jag läser att du tänker behålla barnet. Hoppas att du fortsätter blogga under och efter graviditeten för jag vill så gärna veta hur det går för dej :)



/kram!

2009-06-05 @ 16:38:37
URL: http://finlandssvensktjej.blogg.se/
Postat av: Sanna

"de e inte många killar som vill ha en mamma med barn så du vet."



Är det en riktig kärlek bryr han sig inte om du har barn eller inte. Han bryr sig om dig och DIN personlighet.



Grattis till graviditeten! =)

2009-06-05 @ 16:59:22
URL: http://flickans.blogg.se/
Postat av: lisa

oooh GRAATTIS:D :D !! vilken vecka är du i? kram och pusss!!

2009-06-05 @ 17:00:49
Postat av: Terese

Då säger jag också grattis tjejen och lycka till för nu när man vet att beslutet kommit från ditt hjärta så är det som det ska vara....men jag fördömmer inte dom som tar abort och jag tycker man ska tänka till i ung ålder innan man tar beslut....men nu har du tänkt till och jag märker att du är av full kärlek till barnet och det kommer man långt med....sen självklart blir det tuffa perioder och du måste nu börja förbereda dig lite för framtiden för det blir lite ändrade planer nu kan jag tänka med skola mm...men en sak kan jag säga dig nu när du bestämt dig....ett barn är aldrig ett hinder så man behöver inte krångla till saker och ting utan ett barn är det absolut underbaraste som finns....ta väl hand om det och njut och lev livet tillsammans med hjärtegrynet som kommer från dig....vill du ha nåt tips eller råd på vägen så kom gärna in på min sida och ställ frågor...mina barn är 6år,9år och 20år så jag har varierande erfarenheter och barnen är mitt liv min glädje...ja dom är allt...jag lever med och för mina barn...så enengång grattis och ta hand om dig ordentligt nu....

2009-06-05 @ 17:19:04
URL: http://mamsenmu.blogg.se/
Postat av: Nadja - 17 år & mamma till Leija 2 år

Stort grattis! :)

Tror att du kommer klara din mammaroll galant.

Det är helt fantastiskt att vara mamma, varje dag är underbar. Lycka till!



& sen det där med att inga killar vill ha tjejer som har barn. Det är skitsnack! Jag har en kille nu, och vi har snart varit tillsammans i ett år, han struntade fullkomligt i att jag hade barn. Älskar man någon så tar man "hela paketet".

2009-06-05 @ 17:22:55
URL: http://nadja92.blogg.se/
Postat av: Anni

Grattis :)

Din blogg är supper!

Ser fram emot att läsa om din graviditet...



2009-06-05 @ 17:38:35
Postat av: Amanda

Grattis. Jag kände det på mig. Vad roligt. Hoppas man får fortsätta läsa din blogg. Kram

2009-06-05 @ 18:13:05
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

WIHOOO vad glad jag blir!! :D du kommer klara det galant! :)

lycka till!! :D

2009-06-05 @ 18:20:06
Postat av: Ulrica

Grattis!! Det är ett svårt beslut, vilket man än tar, en abort sätter spår i själen och ett barn förgyller livet (för det mesta) för en långtid framöver. Det är inte bara gulligt och jätte mysigt med barn men för det mesta myser man av stolthet.



Lycka till!

2009-06-05 @ 18:23:16
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Jag hoppas du förstår hur mycket du har förstört. Ditt barn kommer aldrig ha en "riktig" pappa. Pappan vill ju inte ens ha något med dig att göra? Jag tycker detta är så fruktansvärt sorligt. Jag har levt utan min pappa i två års tid nu och börjar inse att jag aldrig, då menar jag ALDRIG, kommer få ett sånt liv som många av mina vänner har. Allt jag önskar är att ha en riktig familj. Jag tycker så frutansvärt synd om ditt barn, hade gjort vad som helst för att barnet skulle slippa den smärtan. Ingen som inte har varit i min situation förstår. Ett väldigt egoistisk val, tycker jag. Speciellt när du inte har något stöd alls från dina egna föräldrar! Dock är det inte mitt liv du kan förstöra, det är ditt eget barn. Jag hoppas inte att du tar illa upp av den här kommentaren, bara att den får dig att tänka en extra gång!! Önskar ingen behöver leva utan sig pappa, utan en sån stor förebild som dom faktiskt är..

2009-06-05 @ 18:37:05
Postat av: Anonym

ingen som INTE har varit i min sitation förstår* Kan vara överdrivet men vill få dig att tänka till en extra gång..

2009-06-05 @ 18:38:07
Postat av: 15 år

gud va roligt :) du kommer aldrig ångra ditt barn, även om du ibland kommer tycka att det blir mycket, så kommer du alltid älska barnet och barnet kommer älska dig. strunta i alla negativa kommentarer.

hoppas du ser den här kommentaren, och att den värmde! lycka till i livet tjejen :)

2009-06-05 @ 18:44:23
Postat av: Tina thinks

=O alltsååå du är bara 17 år, vad tänker du på? Btw det låter som din mamma är ensamstående så du tänker inte så mycket på henne angående ekonomin? Hur ska du försörja den? Av din mammas bekostnad? Det vore en sak om du hade åtminstone jobb och och inte levde direkt av din mamma...Känns lite egoistisk av dig att behålla barnet. Du kan ju skaffa barn i framtiden. Tänk på barnet den kommer? Alltså att ha barn är inte dans på "rosor" borde tänka mer över saken faktiskt. Dumt beslut. För ung , en hård framtid väntar dig.

2009-06-05 @ 18:52:37
Postat av: Viola

Grattis! Är själv en relativt ung mamma, fick min son när jag var nitton och det ångrar jag absolut inte!

2009-06-05 @ 18:57:19
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Anonym

du som kommenterade sist, hon har ju ett extrajobb o hon lever ju inte på sin mamma? de har hon skrivit i något inlägg innan! :O

2009-06-05 @ 18:57:51
Postat av: Anonym

Tina think alltså, dej ja mena!

2009-06-05 @ 18:58:16
Postat av: Ingrid

åh:D grattis grattis grattis!!

här är en annan blogg, Steephii.blogg.se, som nyss har fått en liten pojke och hon är endast 15 år, precis som jag är!

2009-06-05 @ 19:22:45
Postat av: Anonym

Grattis håller tummarna för dej =) de kommer gå kanon!! lyssna inte på nått annat =)

2009-06-05 @ 19:32:43
Postat av: Josefine

Åhh va kul, Grattis!:D Det kommer bli jättebra:D <3

2009-06-05 @ 20:44:21
URL: http://mysticalme.blogg.se/
Postat av: Ung mamma till Inez

""Jag hoppas du förstår hur mycket du har förstört. Ditt barn kommer aldrig ha en "riktig" pappa. Pappan vill ju inte ens ha något med dig att göra? Jag tycker detta är så fruktansvärt sorligt. Jag har levt utan min pappa i två års tid nu och börjar inse att jag aldrig, då menar jag ALDRIG, kommer få ett sånt liv som många av mina vänner har. Allt jag önskar är att ha en riktig familj. Jag tycker så frutansvärt synd om ditt barn, hade gjort vad som helst för att barnet skulle slippa den smärtan. Ingen som inte har varit i min situation förstår. Ett väldigt egoistisk val, tycker jag. Speciellt när du inte har något stöd alls från dina egna föräldrar! Dock är det inte mitt liv du kan förstöra, det är ditt eget barn. Jag hoppas inte att du tar illa upp av den här kommentaren, bara att den får dig att tänka en extra gång!! Önskar ingen behöver leva utan sig pappa, utan en sån stor förebild som dom faktiskt är.."""



skitsnack!, jag har levt utan min pappa hela livet och det är inget jag förlorat på!! man kan inte sakna något man aldrig haft, Klart hon kommer få stöd av sin mamma men det krävs ju lite tid för henne också att smälta det hela! Man ska INTE göra abort i onödan (det är inte ett preventivmedel) och känner man själv att man kommer klara av ett barn så gör man det och då är abort INTE ett alternativ bara för att man vill resa eller supa! Livet blir inte förstört bara för att du har barn, du kan göra väldigt mycket med barn också + att man faktiskt någon gång kan gå ut utan barn! Kan alla med negativa låta tjejen va? hon har ju bestämt sig och det är det som är huvudsaken det är ju ändå hon som ska leva med det så stötta henne i stället för att tala om hur dåligt allt kommer bli, jag är själv en ung mamma och barn är INTE ett hinder!

2009-06-05 @ 22:14:58
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Pluspoäng till "ung mamma till inez" så jäkla rätt, jag har inte heller växt upp med någon pappa & vadå vill inte Pappan vara med i bilden så kan man ju inte bara säga att "nej då gör vi en abort" för abort är INTE ett preventivmedel,o vad fasen du som skrev så, hade du hellre önskat att din mamma hade gjort abort och du inte skulle existera? näh skulle inte tro det va.. Ett barn förtjänar att födas! kunde inte sagt d bättre själv, cred cred till dig!!!

2009-06-06 @ 01:58:36
Postat av: Angelica

Men ett barn förtjänar även att födas in i ett familjeförhållande där två människor har valt att ta steget att skaffa barn.

Inte för att ett barn har fått för sig att inte göra en till abort - trots att killen som är far till barnet inte vill ha barn.



Man är inte bara två om att ha sex. Man är även två om föräldraskap. Skillnaden är nu att killen inte har fått välja. Han tvingas betala för någonting som han inte vill ha, jag tycker inte det är rätt. Han sa nej.



Dessutom så förtjänar även ett barn att ha en stabil grund att stå på, vilket en ensamstående 17åring utan jobb, utbildning, livserfarenhet, ekonomi och eget hem har att erbjuda...

2009-06-06 @ 10:35:03
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Dennis*

Kan väl bara säga grattis, jag tror att du kommer att bli en toppen mamma!



/Dennis*

2009-06-06 @ 11:22:43
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Frida

I en kommentar stod det något i stil med att det inte är någon kille som vill ha en tjej med barn.



Skitsnack. Det finns en för alla. Och jag tror du gjorde ett bra val. Du är inte egotrippad och jag önskar dig all lycka och du måste fortsätta blogga :) .

2009-06-06 @ 11:29:13
URL: http://choconut.blogg.se/
Postat av: Jonesy

Grattis! Så länge du känner att det är ditt beslut och du är lycklig med det så tycker jag att det är helt fantastiskt! Lycka till nu :)

2009-06-06 @ 16:27:17
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: Cicci

Grattis och lycka till!

Förstår inte varför alla är så negativa. det är ditt val och ingen annans! Och sen som vissa nämner, att man är två om att skaffa barn och att vara förälder. och visst är det sant, men för det har man ingen garanti att pappan tar hand om barnet den dagen (om det händer) tar slut.

och puckot som skrev att ingen kille vill ha en tjej med barn, det va det mest patetiska och dummaste jag har hört! Om nu någon kille är så dum att han tänker så, då är det ju något fel på han. och dessutom ska alla tänka så innan dom skaffar barn, för det är ju inte många förhållanden som håller idag.



Stå på dig tjejen och låt ingen trycka ner dig,

du kommer säkert bli en fantastiskt bra mamma!

2009-06-06 @ 17:13:38
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis och massa lycka till!=)



Till "Anonymos" vill jag bara säga att om det är någon kille som inte skulle vilja ha henne för att hon är en mamma så är han i alla fall inte något att spara på! Vem vill ha en sånn kille? Och till det med att hon är egotrippad för att hon inte tänker på att barnets pappa inte vill ha barnet så kan inte jag komma ihåg att hon någonsinn har sagt att barnets pappa inte vill ha barnet, vem vet? Han kanske blir jätte glad när han får veta det? Det vet du eller jag ingenting om! Och om han inte vill ha barn så finns det en fin sak som heter kondom, som han tydligen inte har använt!

Pluss att det är hennes kropp, ingen annans! En abort är det många som ångrar, men jag har aldrig hört talas om någon som ångrar ett barn!

2009-06-06 @ 19:05:16
Postat av: Hege - mamma i Augusti!

Grattis och massa lycka till!=)



Till "Anonymos" vill jag bara säga att om det är någon kille som inte skulle vilja ha henne för att hon är en mamma så är han i alla fall inte något att spara på! Vem vill ha en sånn kille? Och till det med att hon är egotrippad för att hon inte tänker på att barnets pappa inte vill ha barnet så kan inte jag komma ihåg att hon någonsinn har sagt att barnets pappa inte vill ha barnet, vem vet? Han kanske blir jätte glad när han får veta det? Det vet du eller jag ingenting om! Och om han inte vill ha barn så finns det en fin sak som heter kondom, som han tydligen inte har använt!

Pluss att det är hennes kropp, ingen annans! En abort är det många som ångrar, men jag har aldrig hört talas om någon som ångrar ett barn!

2009-06-06 @ 19:06:12
Postat av: hege - mamma i Augusti!

Grattis och massa lycka till!=)



Till "Anonymos" vill jag bara säga att om det är någon kille som inte skulle vilja ha henne för att hon är en mamma så är han i alla fall inte något att spara på! Vem vill ha en sånn kille? Och till det med att hon är egotrippad för att hon inte tänker på att barnets pappa inte vill ha barnet så kan inte jag komma ihåg att hon någonsinn har sagt att barnets pappa inte vill ha barnet, vem vet? Han kanske blir jätte glad när han får veta det? Det vet du eller jag ingenting om! Och om han inte vill ha barn så finns det en fin sak som heter kondom, som han tydligen inte har använt!

Pluss att det är hennes kropp, ingen annans! En abort är det många som ångrar, men jag har aldrig hört talas om någon som ångrar ett barn!

2009-06-06 @ 19:06:35
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Hege - mamma i Augusti!

Å så vill jag bara tillägga att om barnets pappa inte vill ta sin roll i barnets liv så är det han som förlorar på det och ingen annan! Jag har väkst upp delvis utan min pappa och jag har inte tagit någon skada av det inte! Bättre med ingen pappa änn en pappa som inte kan vara en pappa! Om det är så fel att väksa upp utan en förälder så undrar jag hur barn som väkser upp där den ena eller båda föräldrarna är döda, dom måste ju bli helt knäppa i huvet i sånna fall!

2009-06-06 @ 19:15:39
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej ville bara gratulera till att du ska bli mamma:D

Så roligt, lycka till!!=)

kram

2009-06-06 @ 19:58:51
URL: http://bonabruden.blogg.se/
Postat av: Maria...mamma till Casper 6 clara 3,5månad

Asså vilka svin många är som skriver här....

Jag blev mamma när jag va 15 och pappan till min son...ville inte va med... 6 månader senare träffade jag den kille jag e tillsamman med idag och har fått en underbar dotter med han....

nu har vi vart tillsammans i över 5år.

han älskar min son som sin egen....

Så biologisk eller inte spelar ingen roll för många killar.











2009-06-07 @ 11:05:02
Postat av: Maria...mamma till Casper 6 clara 3,5månad

Grattis förresten

:)

2009-06-07 @ 11:06:08
Postat av: Anonym

Grattis och lycka till tjejen! =)

2009-06-07 @ 14:21:59
Postat av: Caroline

Stackars killen som blir pappa mot sin vilja... att skaffa barn är man TVÅ om!

2009-06-07 @ 16:24:39
Postat av: Maria...mamma till Casper 6 clara 3,5månad

hahaha asså vadå bli pappa mot sin vilja DÅ skulle han väl inte haft sex med henne från första början hahaha....orka tycka synd om killen....

2009-06-07 @ 18:34:46
Postat av: Michaela

Om jag blev gravid nu så skulle jag ALDRIG behålla barnet. För det första så ska jag ha ett bra jobb så jag kan försörja mitt barn riktigt så barnet får en bra uppväxt, sen känner jag att man måste leva livet innan man skaffar barn, många jag känner som skaffar barn tidigt säger att man blir låst och kan inte göra lika mycket saker... och det förstår man nästan när de säger.

Man måste kunna ta hand om sig själv innan man ger sig in på att ta hand om ett annat liv.

Säger bara en sak, tänk på vad du gör, du är fortfarande väldigt ung och har hela livet på dig att skaffa barn, det finns så mycket saker som man måste utforska innan man stadgar sig och skaffar familj...



Tänkte bara skriva att detta är MIN åsikt och alla tycker olika, men det är så här jag tycker, kram Michaela

2009-06-07 @ 21:30:58
URL: http://michaelabox.blogg.se/
Postat av: michaela

kan ju också passa på nu medans jag är inne på din blogg att säga GRATTS eftersom du har bestämmt dig att behålla det... så GRATTIS tjejen :) du kommer nog klara det jättebra.

2009-06-07 @ 21:38:43
URL: http://michaelabox.blogg.se/
Postat av: Sofia

grattis! hoppas din mamma kommer ändra sig och stöttar dig. det kommer du nog behöva. :)

2009-06-08 @ 15:23:53
URL: http://thismonday.blogg.se/
Postat av: emiliaaa

ÅHH JAG BLIR SÅ GLAD!! :D

ville så gärna det här och nu är det så, jag önska dig all lycka man kan ge någon, och jag ska fortsätta följa bloggen! :)

2009-06-08 @ 16:02:26
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0