mvc - jag kanske har klamydia

Vissa av er undrar om hur det gick för mig på besöket hos mödravårdcentralen som jag aldrig skrev om. Anledningen till att jag inte skrev om besöket där var pågrund av att jag under dom dagarna övervägde att sluta blogga, men jag ändrade mig illa kvickt så här kommer inlägget!

Besöket gick väl i det stora hela ganska bra,
eller ja - det kunde ha gått värre om man får säga så. Barnmorskan jag fick var ganska trevlig & snäll, men jag antar att det är deras jobb att uppföra sig trevligt så ja, det var väl tur de.. Hon frågade hur jag mådde om jag känt mig illamående och rätt så allmänna frågor kring graviditeten, jag sa som det var och hon sa att det var normalt att känna så som jag har känt mig, blandannat illamående & nedstämdhet. Den kanske lustigaste delen var när hon frågade om Pappan till barnet. Vad har hon med det att göra? Var min första tanke, jag vart genast obekväm och fick ur mig något jag kanske inte borde ha sagt, jag drog nämligen en lögn.. Jag sa till barnmorskan att jag inte riktigt visste vem som var Pappan till barnet och att jag inte har funderat så mycket över det eftersom jag vill uppfostra barnet själv. Hon började predika om att det var ett stort ansvar och att det kommer bli mycket jobb för mig, behandlade mig helt enkelt som ett litet barn, jag menar - hur många gånger har man inte hört det där nu? Fast å andra sidan försökte hon väl bara göra sitt jobb.

Barnmorskan satt med ett block och noterade saker samtidigt som jag berättade om min situatuion, och när jag nämde att det inte fanns någon Pappa med i bilden så började hon trycka riktigt ordentligt på bläckpennan och det gjorde mig riktigt nervös, fick nästan ångest över att jag sa så, tänk om han nu vill bli Pappa men inte får det eftersom jag sa så? Men jag gjorde det helt enkelt eftersom det kändes rätt just den stunden, mitt ex har ju inte ens visat att han vill bli Pappa, ända gången han har sagt något om barnet var på fyllan då sa han "vi ska ha barn ihop" men det var ju såsom jag trodde, mycket snack och lite verkstad eftersom det är knappt så att vi har pratats vid sen dess.

Idag efter jobbet exempelvis, så var jag förbi hem till honom för att låna ut pengar till hans Mamma och eftersom jag inte kunde hålla mig så frågade jag hans mamma om han var hemma, då svarade hon att han var ute på någon fest med sin kompis, jag kände bara att jag suckade inombords men drog fram med täckmanteln och log. Jag blir så less & trött, och vadå för kompis? Han känner ju ingen i den här staden, förutom mig,sin mamma & en gammal kompis till honom som dessutom sitter inne i fängelset. Det känns så konstigt, när vi var tillsammans så var han aldrig ute, han sa att han föredrog hemmakvällarna med mig än att springa omkring och supa sig full, men icke! Återigen mycket snack och lite verkstad...

Nu spårade jag ur  och bytte ämne helt omedvetet, kan bli så ibland när man känner att det finns så mycket inombords som man aldrig får ur sig, aggrition, funderingar & frågetecken som det känns som att man aldrig kommer få svar på, men jag antar att man helt enkelt måste visa sig stark & fortsätta leva, man kan inte lägga sig ner och dö när allt känns jobbigt även om det känns som den lättaste utvägen ibland, utan vi måste fortsätta kämpa!

Hur som helst, jag fick göra några tester på MVC också vilket jag inte alls var förberedd på, fick ta blodprov & nå stick i fingret sen fick jag även lämna kissprov. När barnmorskan kom tillbaka frågade hon om jag har haft urinvägsinfektion nyligen, "näe" svarade jag. Varför undrade hon det tänkte jag. Hon svarade då något i stil med att mitt urin såg grumligt ut och att det kunde vara spår på att jag har klamydia. Vadfaaaan pratar hon om!? tänkte jag. Vadå klamydia, jag har ju hållt mig till samma partner i cirka 9 månader nu, jag har inte haft oskyddat sex med någon annan än mitt ex/pappan till barnet !? Detta är jävligt skumt, jag kan omöjligt ha klamydia när jag varit med samma kille så pass länge, och innan jag & han började träffas så testade jag mig till och med... Mitt blodtryck var ialalfall ganska normalt så det var ju skönt & höra! Dock sa hon ganska och det vet man ju aldrig vad de kan betyda..
            
Dom skulle iallfall kontakta mig angående klamydian snarast,
ska bli intressant & höra vad dom har att säga!

Kommentarer
Postat av: ...

klamydia? herregud va snuskigt. det kan faktiskt skada barnet!

2009-06-19 @ 00:53:39
Postat av: Anneli

hehe ville bara säga att jag har verkligen fastna på din blogg :)



och angånde det nya inlägget alltså fy, inte bra..hoppas att du inte har det :)

2009-06-19 @ 01:21:24
Postat av: Jennki

Det kan ju vara ditt ex som har smittat dig, för du har väl skrivit förut om att han har KKs och allt?

2009-06-19 @ 02:58:02
URL: http://janehayworthsgunslinger.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ang frågan om barnets pappa är det en fråga dom ställer till alla som kommer själva första gången och även om du hade vart 30 år så hade dom haft samma utläggning om vilket ansvar osv. Du tar allt så hårt och personligt hela tiden, hänger upp dej på små ord, det behöver man inte göra, ju mer du tänker på det desto mer personligare tar du det och desto mer du letar efter fel och små ord som andra säger och gör desto mer hittar du.. Skaka av dej det ist och njut av graviditeten :)

2009-06-19 @ 07:38:12
URL: http://carolinedreikant.blogg.se/
Postat av: Sanna

Barnmorskor hittar ofta någonting att "predika" om i ankomst samtalet. =)

Och alla är inte trevliga även om dom borde vara det för sin proffesions skull.

2009-06-19 @ 07:58:39
URL: http://flickans.blogg.se/
Postat av: Arg

Jag blir riktigt arg när jag läser din blogg. Jag är 24 och har 2 egna barn och vet vad det innebär för jobb och vad det gör med ens liv. Jag tror verkligen inte du vet vad du ger dig in på, verkar som om du gör detta för att det är något som du bara fått för dig, en kul grej liksom. Visst det fungerar utmärkt att vara ensam, men hade det inte varit bra att ha med en pappa i bilden? Ska du lasta din mamma med att bo hemma hos henne och leva på henne? Jag tror de flesta här inne som skriver "åååå gumman klart du ska behålla det" är fjortonåringar som inte har en aning om vad de slänger ur sig. Sen hävdar du att bloggen har påverkat ditt val angående barnet. Herregud man blir ju mörkrädd. Ljuga att du inte vet vem pappan är??? Visst har han inte visat prov på mognad men jag tvekar i ditt fall med. PS. om du inte har legat med någon annan på 9 månader, kanske han har gjort det?!?!? Ett tips bara.

2009-06-19 @ 08:59:21
Postat av: Anonym

Varför berättar du inte för din ex killes mamma att du väntar barn med honom? Hon vill nog gärna var involverad i det även om inte han är det! Hon kan vara ett stort stöd! :)

2009-06-19 @ 10:16:44
Postat av: choquitaa

sjukt skum, liksom har din ex varit otrogen skit i han liksom vad kan man förvänta sig utav en sån person :( du är stark nog att fixa det själv tkr jag :)

2009-06-19 @ 12:08:51
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du verkar ju helt jävla pantad! Man sitter väl för i helvete inte och ljuger om pappan till sitt barn? Barnet i din mage HAR en pappa. Även om han kanske inte vill vara pappa eller tänker vara delaktig så är det endå han som är barnets far. Du kan väl åtminstone säga som det är istället för att spela lättfotad! Vad ska du säga på familjerätten sen då när barnet är fött och faderskapet ska fastställas? Jag menar man har väl endå någon susning om vem man har legat med under en viss period. Det kan du INTE sticka under stolen med.



Och angående din ålder så spelar det nog ingen roll hade det varit en mamma på 30 år så hade nog barnmorskan varit likadan angående fadern! I mina ögon är du bara sååå omogen.

2009-06-19 @ 12:13:58
Postat av: Malin

Obehandlad Klamydia smittar väl bara vid förlossningen eller. De är ju därför de kollar upp om man har de så de kan behandla de.



även om du inte varit med någon annan är de ju inte säkert han bara hållt sig till dig, tyvärr

Tycker förövrigit att han låter precis som pappan till min dotter. Asso inte att de är samma person. Men på sättet han är.

2009-06-19 @ 12:19:12
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: diasz - 17 år och blivande mamma

Då är det säkert din kille/ex som har umgänge med någon annan.

Jag har vart med om det!

2009-06-19 @ 12:37:40
URL: http://diasz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch va du är orättvis. Tänk om han faktiskt vill finnas i sitt barns liv sen? Ska du ta ifrån honom det? Det är ju för fan lika mycket hans barn som ditt..



Och klamydia är INTE bra. För barnet. Go get it fixed.

2009-06-19 @ 13:52:51
Postat av: linn

kan det inte va så att ditt ex hade det innan ni träffades utan att han vet? för man kan ju gå utan symptom hur länge som helst..



läser din blogg varje dag, lycka till!

2009-06-19 @ 17:00:17
Postat av: hmm

Alla säger att han måste ha varit otrogen, men det måste han inte alst ha varit! Han kanske hadde klamydia redan innan ni blev tillsammans för klamydia är sjukt svårt att märka att man har om man inte testar sig!

Klamydia är en sjukdom som man kan gå med jätte länge och man behöver inte ha några symtom allts! Mitt ex smittade mig med samma skit och jag gick med det i över 1 år innan jag undrade varför mensen blev så konstig en dag och gick för att kolla upp det! Jag blev jätte ledsen över svaret som jag fick och kände mig smutsig även om jag bara hadde haft sex med honnom.



Å klamydia skadar inte allts barnet, det är bara ett påhitt! Köns sjukdommar som skadar barnen är HIV å aids så klart pluss gonore och den andra sjukdommen som man kan få på läpparna (på munnen) också! Klamydia skadar inte barnet om man kvittar sig med det innan man föder!



Barnmorskan måste fråga vem som är pappan till barnet och det frågar dom alla, om du så har en ring på fingeret så frågar dom bara för att vara säkra:)

Du borde dock ha uppgett honnom som pappan, han är ju trots allt det! Varelse han vill eller inte:)



Ps så vill jag bara säga till "ARG" att man behöver inte vara en 14 åring för att säga att hon ska beholla barnet, det är hennes val och inte någon annans! Hon har förästen aldrig sagt att bloggen har påvärkat hennes beslut, eller har jag missat det?

2009-06-19 @ 17:50:19
Postat av: Hmm

En sak till! Du kan ju säga senare om du vill att han är pappan till barnet och att du bara inte helt visste vad du skulle säga när det kom så fort eftersom att ni inte är tillsammans, barnmorskan kommer förstå det:)



Va lycklig att du har en bra barnmorska, för det är ingen självklarhet:)

2009-06-19 @ 17:53:01
Postat av: choquitaa

tyvärr är så är inte alla 14 åringar som sitter och säger att hon kan fixa det :P jag är 19 bast och visst det är skitsvårt att födda och ta hand om en liten person och se personen växa osv. Man vill ju bara säga nåt positivt, hon har det jobbigt iaf, och kanske borde mogna mer på sinnet ja, men man kan inte vara så negativt hela tiden. Bara för hon är ung innebär det inte att det är redan BESTÄMD ATT ALLT SKA GÅ ÅT HELVETE!!!! Alla vet att ha barn krävs att man ger sitt liv åt den andra liven man har men självklart inte glömma bort sig eget. Har man viljan att vara en bra mamma så kan man, men man borde först tänka över sin situation ja. Jag har alltid velat ha barn, ja var gravid och väntade tvillingar i januari men fick missfall. Jag insåg att hade jag fått barnen hade jag inte direkt gett allt åt dem, även om min sambo hade hjälpt till. Nu skyddar jag mig och jag vet att jag kommer få barn i framtiden, när jag är mer utbildad och har ett fast jobb åt så jag slipper oroa mig. Att flickan hade en otur med en sån ego kille är synd, inte alla har tur att hitta någon som älskar än lika mkt tillbaka! Uppskatta din kärlek alltid, även för det minst, det gör jag även om vi bråkar ;P

2009-06-19 @ 17:58:15
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: linn

barnet kan visst ta skada av klamydia när det föds. ögonen kan drabbas och det kan gå så långt att h*n blir blind. det är iallafall vad min barnmorska sa till mig.

2009-06-19 @ 18:33:36
Postat av: Sofie

Men snälla människor sluta hacka på henne!! De spelar då absolut ingen roll hur gammal man är de finns unga mammor som är 10 gånger bättre än en del äldre! Har ni inget vettig o säga så säg inget alls o sluta läs hennes blogg o lägga er i hennes liv.. Har läst allt o ja tror nog hon klarar mer än va ni tror.. O de där med o ljuga om fadern har ja själv gjort så ja ska nog inte säga något i den frågan ;) ja var dock 20 (nånstans där)valde dock abort vilket ja mår väldigt dåligt av än idag..

Ge inte upp tjejen du klarar de :)

2009-06-20 @ 14:17:08
URL: http://violentis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0