Måndag

Idag är en ny dag, ny vecka med nya möjligheter! Idag ska jag på bio med min storesyster, hon har fixat förhandsvisningsbiljeter till filmen "baksmällan" som börjar klockan 18:00. Jag älskar att gå på förhandsvisningar,gratis är alltid bäst!  
                          

Innan filmen ska jag ta mig en runda på stan och köpa lite babytillbehör så som nappar,nappflaska,strumpor & sånt som går att köpa även om man inte vet könet på barnet än, ska även själv unna mig något fint! Idag ska min nya kamera också ha kommit som jag beställde från internet, ska bli väldigt skönt att få ha sin egen, blir även roligare med fler personliga bilder i bloggen, eller hur? Men jag har dock inte fått själva fakturasaken som man behöver för att kunna hämta ut den i posten. Fast i och för sig kanske den har kommit, jag har inte hunnit kliva up ur sängen ännu, måste helt enkelt fråga Mamma, återigen en dialog med Mamma, usch det känns alltid jobbigt nu för tiden..
 
                  

Jag älskar
H&M;s sortiment, dom har alltid så söta saker till bebisar,billigt & bra precis som det ska va! Tråkigt dock att man inte kan köpa exempelvis rosa hellokitty kläder om det skulle vara så att det blev en liten pojke. Men jag menar, man kan ju alltid chansa sig fram? Det är ju fifty fifty på att det antingen blir en flicka eller en pojke, haha! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

söta :D

2009-06-08 @ 14:38:22
Postat av: Angelica

Ska du inte fokusera på lite mer viktigare saker som att skriva in dig på MVC, kontakta socialen, försäkringskassan och liknande innan du går ut och köper nappar?



Kolla runt på hemsidor för gravida om saker som du behöver som gravid. Saker du ska tänka på när du bär på ett foster och liknande.

www.gravid.se

www.minbebis.com

www.blimammma.se

www.libero.se



Du kommer nämligen behöva massa saker till bara dig själv innan bebis kommer, så som vitamintillskott, järntabletter, större och bekvämare kläder. Vissa behöver stödbälten och stödstrumpor. Värmekudde för växtvärk i livmodern. större bh för svullna och växande bröst. Trosskydd för du får ökade flytningar.

Alla är olika. Men att gå ut och köpa nappar och strumpor är bland de sista sakerna man brukar köpa som blivande mamma.....



Tar du detta på det allvar som du behöver göra egentligen??

2009-06-08 @ 14:55:10
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: SUnshine

jag vill inte vara taskig ... men man vet aldrig om man får missfall eller ej... så ta det lugnt medatt köpa saker innan barnet är fött!



MVH en tjej som vet

2009-06-08 @ 15:46:09
Postat av: Anonym

håller verkligen med, ta inte ut allt i förskott. du har inte ens passerat dom kritiska veckorna ännu.

2009-06-08 @ 16:01:52
Postat av: Anonym

har typ kollat din blogg säkert 20 gånger senaste timman, den är intressaaaant :D

2009-06-08 @ 16:07:55
Postat av: Caroline

Nappar, nappflaskor och strumpor. Jisses vilka nödvändiga saker... dessa kan bebisen leva utan de första dagarna i livet. Jag lovar! Sen är det nog inte så bra att gå och köpa nappar och sådant nu de hinner torka innan bebisen är här och det vorre väl inte så roligt om nappen gick av i munnen på bebisen?



Fokusera på dig själv och din graviditet istället. Bebisen är 9 månader bort...

2009-06-08 @ 17:45:57
Postat av: Nadja - 17 år & mamma till Leija

Jag håller med dom ovanstående.

Fokusera på DIG&din kropp, vad du&den behöver.

Just nu är det allra viktigast, bebissaker kan du handla några dagar innan bebisen kommer.

Nu kanske det är viktigare att skriva in sig på MVC, fixa med boende o.sv.



Lycka till!

2009-06-08 @ 19:25:29
URL: http://nadja92.blogg.se/
Postat av: Ulrika

men hon kan väl köpa om hon vill? :o de spelar väl inte så stor roll , kan ju va kul ändå hon behöver ju inte köpa hela barnets garderob kanske nån enstaka sak?

2009-06-08 @ 20:25:51
Postat av: Anonym

men om hon nu vill köpa strumpor , låt henne göra det.. HAHA :')

2009-06-08 @ 20:26:58
Postat av: choquitaa

håller med dem överiga, innan dem 12 veckorna kan man få missfall.

2009-06-08 @ 20:31:37
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: elisabeth och charlina

gulliga kläder :D

2009-06-08 @ 20:33:41
URL: http://blackywhite.blogg.se/
Postat av: Yvonne

till "choquitaa" missfall kan ske fram till vecka 22 så du vet.. ;)

2009-06-08 @ 20:33:59
Postat av: Anonym

Så vitt jag vet så kan man få missfall under hela graviditeten!

2009-06-08 @ 20:55:20
Postat av: Viola

Varför kan inte en pojke ha sådana kläder?

2009-06-08 @ 21:57:56
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den filmen är bäst ju

2009-06-09 @ 11:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0