Mamma vet om det nu...

I måndags berättade jag för Mamma om att jag var gravid, jag kände att det var de ända rätta med tanke på att hon även misstänkte något då jag hade glömt att radera bilderna på magen från hennes kamera. Hon vart chockad och såg ut som att hon skulle gå under jorden och sen sa hon "när hade du tänkt att göra abort, jag kan följa med dig om du vill." Det räckte för att jag skulle veta att det var en dum idé att berätta för henne, hon fattar ju inte ett skit, tänk om jag inte ville göra abort, hur kunde hon vara så säker på att jag skulle göra abort? När hon sa så, svarade jag inte på hennes fråga och låste in mig i mitt rum och började med tävlingsinlägget för att tänka på annat , ni trodde säkerligen att allt var bra just då eftersom jag inte nämnde något om det som hade hänt men så var inte fallet. Mamma och jag har pratat om graviditeten dom senaste dagarna som har gått och hon säger åt mig att hon inte vill att jag ska förstöra min framtid och utbildning eftersom jag har så bra betyg, hon började gråta & sa att hon alltid trott på att jag ska bli något stort och plugga högskola, ta körkort osv, jag förstod henne till en viss del och jag kunde inte annat än att bli ledsen jag också.. Men samtidigt hade jag hoppats på att hon skulle förstå mig mer än vad hon gjorde med tanke på att hon blev ung Mamma då hon var 19 år när min storebror föddes. Stackars jävla Mamma, jag skulle inte ha sagt något för nu är hon förkrossad & ser inte mig på samma sätt känns det som, dock är det skönt att hon vet om det nu så jag inte behöver hålla det för mig själv. Mamma vill inte att jag ska bli mamma, hon säger att jag är "bara barnet" det kanske är sant, men jag är ändå mogen och kan ta ansvar för mina handlingar. Men hur som helst så ät det valet redan gjort, tror ni att mitt val blev som Mamma tyckte, att jag skulle göra abort?



Lämna en kommentar med ert svar.

KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att du valde abort, som din mamma sa! de skulle varit bäst, DU ÄR JU BARA BARNET!

2009-06-04 @ 19:44:48
Postat av: Moa

Nä, jag tror att du har valt att behålla barnet :) Det låter så...

2009-06-04 @ 19:58:39
URL: http://dodgravarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-06-04 @ 20:20:04
Postat av: Ung mamma till Inez

tror du valt abort! däremot kan jag säga att när allt väl har sjunkit in hos din mamma och (om du behåller)när barnet snart kommer så kommer hon att tycka att det är bland det bästa även om det var vid fel tidpunkt! det är ju aldrig försent att plugga senare heller!

2009-06-04 @ 20:21:13
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Jag tror att du valde att göra en abort, inte för att din mamma blev "ledsen"... utan för att DU vet DITT OCH BARNETS BÄSTA!



Om det nu är så att din mamma blev ung mamma, redan vid 19... ja då vet ju hon också vad hon talar om när hon säger att du är "bara barnet".

Lita på din mamma och hennes förmåga att förstå dig... jag vet att man aldrig ska underskatta sin mamma ;) haha

2009-06-04 @ 20:25:45
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Ela

Vet du vad gör som ditt hjärta vill! Jag själv har inte upplevt något sånt, men kan tänka mig hur jobbigt du har det just nu! Född ditt barn om du vill, jag tror på att varje barn som föds kommer med förmögenhet! Det finns alltid andra vägar som man kan välja bland. Ge inte upp! kramar =)

2009-06-04 @ 20:34:55
Postat av: Anonym

Jag tycker att det ibland låter som att du vill göra en abort och ibland inte. Men jag tror faktiskt att du kommer behålla ditt barn. Men vad du än väljer så håller jag tummarna för dig! =) Jag läser din blogg varje dag och jag vill bara önska dig lycka till! =)



Kram på dig! =)

2009-06-04 @ 20:38:58
Postat av: lisa

jag tror att du inte gjorde abort!jag tror på dig!:) Berätta vad du gjorde för val så vi får veta! puss o kram ta hand om dig

2009-06-04 @ 21:01:10
Postat av: Jeanette

Om du är mogen för att ta ansvar för dina handlingar så utgår jag ifrån att du tänker flytta till egen lägenhet, hitta eget jobb och inte vara till last för din mamma. Inte snällt att kräva att du ska bo kvar hemma när du ska ha en liten. Blir jobbigt för din mamma då. Men om det är så du har tänkt så önskar jag dig all lycka till och hoppas att allt går bra.

2009-06-04 @ 21:12:51
URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com
Postat av: Adeleine

vadå det är väl inge fel med att hon bor hemma ett tag? :S Det är väl bara bra om hon kan få hjälp..

2009-06-04 @ 21:23:30
Postat av: Kristin

Hejsan! Är du sugen på en ny bloggdesign? Just nu har jag försäljning på fem stycken i min blogg, i olika stilar för både tjejer och killar. Bara 150 kronor. För att se dem samt få mer information, klicka på länkarna nedan!



http://liddie.blogg.se/2009/february/saljes-1.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-5.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-7.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-10.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-11.html#comment



Om du vill ha en design helt enligt dina önskemål kan du beställa en alldeles egen för 200 kronor! Läs i sådana fall mer om det genom att trycka på knappen där det står "bloggdesign" i min header. Ha en bra dag : )

2009-06-04 @ 21:25:12
URL: http://liddie.blogg.se/
Postat av: Anonym

meen.. är det det DU verkligen vill eller är det det din mamma vill?



vad som än händer, lycka till! :)

2009-06-04 @ 21:28:17
Postat av: Lennart Pettersson

Det finns glipor och saker som inte stämmer mellan blogginläggen. Tänk efter före!

2009-06-04 @ 21:41:16
URL: http://absolutlennart.blogspot.com
Postat av: Emelie

sluta gör reklam era fula fan! bara för att hon har många besökare så försöker ni raffa åt er besökare, usch hatar sånt!

2009-06-04 @ 21:41:30
Postat av: bra till dom som ägde Angelica

Hahahah bara för att en anonym sa till angelica om hennes dåliga komentarer komenterar hon bara snällt nu hahah inget oskyst i allafall snacka om ägd

2009-06-04 @ 21:48:40
Postat av: Anonym

LOL! xD

2009-06-04 @ 21:51:21
Postat av: Terese

Tycker det är synd att det här verkar ha blivit en liten tävling och maktkamp när det gäller kommentarer....man är på varandra som om det här vore en lek...det handlade väl om abort eller inte?varför säger du inte ditt val...eller är du fortfarande inte säker..så länge du drar ut på det så kommer kommentarerna mot dom som kommenterar bli värre...

Ett råd till dig nu är att du försöker samla dig i några dagar...blogga inte och läs...strunta i vad alla har skrivit och sagt för det här är ett jättestort och viktigt val i ditt liv.....jag känner inte dig och har därför inte rätten att döma men klart så bryr man sig och blir fundersam..jag blev själv ung mamma men kan inte rekommendera det men kan heller inte säga att det är fel...vill bara att valet ska komma ifrån dig äkta så blir valet rätt vad det än blir.Vi kan aldrig jämföra situationer människor emellan..vi kan inte tycka och tro...du kan bara veta men du får aldrig svaren här i bloggen däremot så är det absolut terapi att skriva...ta hand om dig...

2009-06-04 @ 22:05:13
URL: http://mamsenmu.blogg.se/
Postat av: Amanda

tycker det låter som om du valt och behålla barnet eller har jag fel? blir spännade o höra vad du bestämt dig för. Kram

2009-06-04 @ 22:30:11
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Jag är inte det minsta säker på vad jag tror, men det lutar åt att du kommer behålla det, varför, det vet jag inte. Tror bara inte att du klarar av att göra dig av med barnet genom abort.



/Dennis*

2009-06-04 @ 22:50:08
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jomenvisst jag är väl ägd.

För att jag har gett "snälla" kommentarer!



Det är roligt att se hur folk lyckas tolka vad man skriver, oavsett vad orden säger.

För jag kan säga att jag har varken skrivit elaka eller snälla kommentarer. Jag skriver ärliga kommentarer.

2009-06-04 @ 23:06:45
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Enna

hoppas du ska göra abort, jag tänker på barnets bästa!

2009-06-04 @ 23:31:04
Postat av: josefine

Jag hoppas att du behåller det!!

2009-06-05 @ 05:45:15
URL: http://stoltforlovad.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag får en känsla över att du kommer att behålla det, för annars skulle du nog redan gjort det...men som sagt, jag är då en av många läsare som kommer stötta dig igenom, vad du än väljer att göra!





Kramar

2009-06-05 @ 14:16:59
URL: http://mysticalme.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas verkligen du behåller barnet du klarar det...

2009-06-05 @ 14:27:23
Postat av: Viola

Men vad är det som säger att du inte kan plugga högskola och ta körkort bara föra tt du blir mamma? Det var det dummast jag hört.. man blir väl inte helt jäkla handikappad bara för att man fått barn heller.

2009-06-05 @ 19:00:35
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker att om du tvekar så betyder det att du innerst inne älskar barnet väldigt mycket! När du blev gravid första gången valde du direkt abort eftersom du inte var lika mogen då men nu verkar det som att du har mognat och älskar barnet så om du har valt att föda barnet så har du gjort rätt! om du har valt abort så tycker JAG att det är fel men du får ju naturligtvis göra som du vill eftersom det är du som ska föda och ta hand om barnet! hur det än blir så säger jag LYCKA TILL! kram

2009-06-05 @ 21:57:49
Postat av: Jennie

http://vantabebis.blogspot.com/2009/06/jag-ar-med-tavlar-om-ett-litet-babyset.html



Jag är gärna med & tävlar ! :)

2009-06-07 @ 16:48:45
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: linda

man kan plugga på högskola och ta körkort även fast man har barn. Du får väl ta nåt års uppehåll från skolan, men sen kan ju barnet börja pådagis och det är bara tuta och köra igen ;)

2009-09-19 @ 18:51:52
Postat av: F

Hej!



Jag tycker det är bra att du behåller barnet, att du har bestämt det själv. Jag blev själv gravid när jag var sexton, och var då redan i v 16. Men jag gjorde abort, och jag undrar hur det hade varit om jag skulle blivit mamma istället. Jag känner mig sviken över sjukvården som alla försökte övertala mig att göra abort. jag fick int ens titta på skärmen vid ultraljudet. Så skäms alla ni puckon som tycker att abort är den bästa lösningen, att få barn är aldrig lätt oavsett ålder. Lycka till!!

2009-11-05 @ 17:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0