Hon blev rasande...

Det är lustigt hur en människa kan förändras från en dag till en annan , jag har länge funderat på hur människor bara kan gå från att vara på ett sätt o nästa dag bli en helt annan, ett exempel jag kan ta va när ett gammalt ex lämnade mig från en dag till en annan, dagen innan var allt bra & dagen därpå var allt bara över trots att vi älskade varandra obeskrivligt, hur och varför var min fråga? Jag kunde inte begripa hur känslor kunde förändras från en dag till en annan, det existerade inte i min värld, det är väl omöjligt? Det var inte föräns igår som det slog mig att det handlar om reaktioner..

Igår fick mig "svärmor" veta att jag är gravid och att hennes son är Pappan, kan ni gissa hennes reaktion? Jo hon vart nämligen flyförbannad! Kändes verkligen obehagligt och tråkigt eftersom jag ändå tagit beslutet nu sen långt tillbaka och inte kan ändra mitt beslut för andras välbefinnande, nej det går inte. Det är slut på att göra de beslut som är bäst för andra, jag har gjort det länge nog nu och nu får det vara slut. Jag måste sätta mig själv i centrum, sen får alla andra komma i andra hand. Att hon försökte övertala mig till en abort gjorde mig förbannad, hur kan man ha mage & säga så till någon, förstår inte mig på dom människor...

Hon kommer nog inte vara så kärleksfull mot mig längre som tidigare, men det får jag leva med.  KRAM!

People changes all the time, det handlar bara om en tidsfråga!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

På ett sätt kanjag förstå henne. Hon tänkte nog bara på sin son. Han vill ju inte ha barnet så hon såg allt nog bara från hans synvinkel och tänkte inte ett dugg på dig. Men jag tror att när lill*n är född så kommer hon vekna och vilja träffa sitt barnbarn :)

2009-06-26 @ 11:53:00
URL: http://choconut.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hur kan du säga: "Jag måste sätta mig själv i centrum". Det är ju inte dig det handlar om. Det är ett nytt liv.



Och det är ju långt ifrån bara dig det handlar om. Oavsett om du kommer uppfostra barnet själv eller inte. Iochmed din ålder och brist på erfarenheter som jobb, utbildning, eget hem och liknande så behöver du ju andra.... eller hur?



2009-06-26 @ 14:00:29
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Om det är så hon ska vara så behöver du henne inte, då finns det andra människor som du kan få kärlek ifrån som vill ge den till dig! Men som sagt tidigare så såg hon nog det hela från sin egen vinkel och inte allts din.

2009-06-26 @ 21:46:22
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: minella

vrf bli arg på dej det är juh hennes son som gjort dej på smällen vrf inte vara arg på honom! nu e dt sent o va arg fuck alla. livet som mamma är underbart man behöver inte en ända människa när man väl har sitt barn hallå vi lever i sverige du får föräldrar penning o barnbidrag plus att du kan få hjälp av socialen ... så ni klarar er. lycka till o kram

2009-07-04 @ 00:00:41
URL: http://miinellaaa.blogspot.com/
Postat av: Jenny

En sån shock hon måste ha fått! Men jag tror att när hon har tänkt igenom det så kommer även hon att se att det är rätt mysigt med ett barnbarn! Jag tror att hon blev rädd för att du är så ung också! Kanske tror hon inte att hennes son kommer ta något som helst ansvar? Jag tycker att det är bra att du står på dig i alla fall! Det är din kropp och ditt liv du beslutar om, hon kan alltid välja att gå sin väg, det kan inte du. :) keep on fighting! kramar Jenny

2009-07-07 @ 23:38:56
URL: http://www.jennybloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0