Ett steg till och barnet hade dött

(Skulle ha publicerats igårkväll)



Jag har något fruktansvärt hemskt att dela med mig av till er läsare,något som hände under födelsedagsfirande idag. Jag mår väldigt illa just nu, känns ungefär som att jag ska kräkas men det kommer liksom inget, vet inte vad det kan beror på men jag ska iallafall försöka sammanfatta mig kort så att jag inte kräks ner hela skärmen eller något liknande..

Födelsedagsfirandet av min låtsasbror var i det stora hela, helt okej, det bjöds på massor av godsaker såsom mat, läsk & allt onyttigt som går att tänka sig, Mamma ställde upp väldigt mycket för denna pojk idag, så mycket som hon donade i köket och slet för att han skulle få en bra födelsedag, de förtjäna hon nästan en medalj för. Självklart grattade jag honom mot min vilja som trott. Jag tänkte att det trots allt var hans dag idag, klart man kan bjuda på sig själv en kort stund och hålla masken hur mycket man än avskyr personen. Men jag gjorde det inte för hans skull, utan för omgivningens skull, för hur skulle de inte ha sett ut om jag började skrika "din jävla tjuv" eller något liknande.

Under tårtdonandet & "ja må han leva
" tjossan så kastar jag en blick ut genom köksfönstret och samtidigt for tankar upp i mitt huvud om mötet med mitt ex som jag hade haft tidigare..Jag får syn på höghusen mittemot vårat och följer alla våningar med blicken steg för steg,från bottenvåningen och sen uppåt samtidigt som jag tänker på mitt ex och på bebisen i magen. När blicken stannat på sjättevåningen dvs våningen högst upp, tappar jag mitt glas med cola i bordet så att det rinner ner på min nya gräddvita klänning och jag börjar skrika hysteriskt. Ingen reagerar på mitt skrik eftersom alla är uppe i varv med sitt sjungande. Men jag fortsätter att skrika, pekar mot fönstret och sen springer jag ut till balkongen snabbt som blixten. Ingen i min familj fattar vad som har hänt men alla avbryter ändå sjungandet för min låtsasbror och följer efter. Vad var det egentligen som jag fick syn på? Jo på sjätte våningen ser jag nämligen en mörkhyad liten pojke som står lutad med sitt huvud över räcket och är helt ensam. Pojken var mellan 1-2 år gammal och hade fastnat med blicken på två ungdomar som stod och hade vattenkrig ute på gården. Jag får panik och försöker kommunicera med den lilla pojken på andra sidan och skriker att han ska gå in, men hur lätt är det att komunicera med en 2 årig liten pojke? Alla i familjen har upptäckt den ensamma pojken vid fönstret på andra sidan och alla börjar skrika något i stil med "POJKEN, Gå in!!!, GÅ tillbaka!!!, Gå till mamma!!" Men det hjälpte inte, utan det förvärade bara saken, för vad gör pojken? Jo han börjar hålla i sig vid fönstrets kanter och lyckas ställa sig upp. Jag kan inte låta bli att säga åt honom att "GÅ IN DU KOMMER RAMLA" samtidigt som tårarna börjar spruta. Bägge av mina bröder springer ner för att försöka hindra pojken om inte annat rädda honom. Jag står kvar i balkongen, helt hjälplös & tar upp mobilen för att rina polisen trots att jag visste att dom inte skulle hinna i tid eftersom pojken redan var snäppen intiill att ramla.

Jag kan säga såhär, pojken hade änglavakt för aldrig någonsin har jag sett något liknande, en 1-2 åring som balanserar på fönsterräcket utan att falla, det var ta mig fan änglavakt. Och sen vill jag säga att detta verkligen är tecken för ansvarslösa föräldrar! Herregud hur kan man lämna en 1-2 årig liten pojke utan tillsyn med dessutom fönstret öppet när man bor högst upp i ett höghus? Idioti, Mamman till pojken var den som efter cirka 5 minuter stack ut sitt huvud och tog ner pojken och det som gjorde mg riktigt förbannad var hennes reaktion. Hon reagerade liksom inte alls, hon stack ut huvudet och sa "va,vad skriker ni om?" Usch. För polisen förklarade hon att hon bara var och bytte blöja på sin andra son och att hon bara hade lämnat honom ensam i några minuter, men två minuter det är knappt vad som behövs för att din son ska hittas död nere i bostadsområdet eftersom DU inte kan hålla koll på ditt barn. Observera att detta inte var första gången som pojken varit där och stuckit ut sitt huvud, detta är andra gången berättade Mamma för oss. Så sjukt förbannad, båda gångerna har det varit vi som bor tvärs över som har sett ungen. Men tänk om vi inte kan rädda honom nästa gång det händer? Jag vågar inte ens tänka på konsekvenserna, men en sak är säkert - det där barnet förtjänar att få vara med några ansvarsfulla vuxna vilket inte är dens föräldrar! Sen är det jui ofs svårt för Mamman i i familjen att ha koll på alla barnen, då exempelvis afrikanska familjer brukar ha väldigt många barn, blir ju svårt för bara Mamman att hålla koll på alla samtidigt, men snälla lås fönstrena, stäng balkongerna och liknande eller skaffa inte så många barn om ni inte kan ta hand om alla, det är era barn det handlar om,tänk lite! Vet ni vad min idiot till låtsaspappa sa efteråt? "Oj då där höll ett barnbidrag på att ryka för henne, hahaha" liksom idiot på hans panna var väl det sista man behövde skriva till.

Och nej jag är inte rasist för då skulle jag gå emot mig själv, tycket bara att man borde ha bättre koll på sina barn oavsett om du är svensk,afrikansk eller finsk, ni hajjar nog!

Kommentarer
Postat av: Viola

Vad läskigt! Tur att han klarade sig !

2009-06-10 @ 15:32:36
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: äNA

hemskt... :| men haha kan inte låta bli att skratta lite åt kommentaren som din låtsaspappa la til!!! xD

2009-06-10 @ 15:41:55
Postat av: ARG SVENSK

jävla skit föräldrar!!!! svartingfan!!

2009-06-10 @ 15:42:37
Postat av: Jessika

Bra skrivit. Mmm bra att han klara sig. Tänk om han inte hade gjort det, då hade det varit hemskt.

2009-06-10 @ 15:50:57
Postat av: Camilla

Oj vilken tur denna lille kille hade, otäck upplevelse!

2009-06-10 @ 16:29:08
URL: http://turnerkvinna.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma ensamstående mamma

Men fy satan vad hemskt. Usch, det vänder sej i magen på mej!

2009-06-10 @ 16:34:57
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: choquitaa

det var väl lite rasist sagt " empelvis afrikanska familjer brukar ha väldigt många barn, blir ju svårt för bara Mamman att hålla koll på alla samtidigt " men visst finns dem som har många barn. Det finns svenskar med en massa snorungar också :P

2009-06-10 @ 17:23:44
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

men hon mena väl inge rasistikt antar jag? men majoriteten är faktiskt att de är många barn i afrikanska familjer. De finns svenska också men väldigt få, det inte lika mkt som i de afrikanska exempelvis. Och varför e de rasitiskt att säga att de har många barn? HOn skrev ju inte dirket "blattefan" lr nått. hur kan ni koppla det till att de är rasistiskt , herregud. de är väl som att säga att "majoriteten svenska käkar kötbullar" Löjligt at påstå att det var rasistiskt..

2009-06-10 @ 17:43:16
Postat av: emiliaaa

det lät riktigt läskigt ju!

jag ville som bara själv kasta ner datorn och springa och rädda ungen mitt i allt ihopa!

2009-06-10 @ 17:54:37
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se/
Postat av: choquitaa

haha den som skrev under mig xD jag menade inget illa med det XD haha men fan kunde låta bli att skratta åt din "exempel---> majoriteten svenska käkar kötbullar XD" ^^

2009-06-10 @ 18:06:02
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

MM, änglavakt!

Postat av: Babyportalen.se

Hejhej!



Vad läskigt!!! Tur att du såg honom!



Vill tipsa om vår tävling på Babyportalen! Titta gärna in :)



Ha en trevlig kväll



//Hanna

2009-06-10 @ 18:28:47
URL: http://www.babyportalen.se/blogg/
Postat av: Angelica

Det är den som tolkar det rasistiskt som visar på rasistiska åsikter tycker jag.

Hon gjorde ett konstaterande som nästan vem som helst gör. Varför? Jo, för att vi har fördomar.



ALLA har fördomar.

2009-06-10 @ 19:13:08
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Jag tycker inte att det var rasistiskt sagt allts! Mænniskor från Afrikanska lænder får flera barn ænn vad vi får, så ær det bara! Det kan ha något med att gøra att dom behøver mera hjælp i hemmet (nær dom bor i afrika och gærna har husdjur i mængder osv). Dæremot så gæller det så klart inte alla! Men det var helt ænkelt en ansvarsløs førælder som går i från sin tvååriga son med ett fønster øppet på 6 vårningen, vissa borde værkligen få gå ett kursh(?)

2009-06-10 @ 20:33:24
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Anonym

men gud! jag har vart med om liknande för ett par år sen, då jag satt nere i bilen och vänta på min mamma på en parkeringsplats utanför ett gäng lägenheter. jag kollar upp mot ett fönster och ser en flicka på ungefär 3 år låsa in sig i rummet och sedan balansera på fönsterkanten. mamman bankar på dörren och dt var jävligt livat, men till sist fick hon upp dörren och tog flickan därifrån. uuusch, det såg flera gånger ut som att hon skulle falla ner:(

2009-06-10 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0