"du har förstört mitt liv"

Nu tänkte jag ta mig tiden att berätta om hur det gick för mig dagen då jag träffade mitt ex & berättade om att jag ska behålla barnet. Vi skulle ju träffas & sola tillsammans vilket vi inte gjorde, jag antar att själva "solnings prylen" bara var en orsak för att han ville träffa mig, vilket gjorde mig självklart glad med samtidigt så kan vi inte bli ihop igen med tanke på hur svinig han varit mot mig på senaste tiden & dessutom så har han inte funnits där för mig, stöttat mig ett dugg sen dagen jag berättade om att jag var gravid, han sa liksom "men kan du inte bara göra en abort" och det var väl hans stöd i ett nötskal, så nej jag väljer att vara utan honom, dock har jag inte sagt att han inte får medverka i barnets liv då han faktiskt är Pappan.

Vi träffades hemma hos honom & han var på jättebra humör, jag dock var inte lika glad som han vilket han märkte. Han frågade absolut inget alls om hur det var med mig angående graviditeten eller om jag hade bestämt mig för något, antog att han inte heller brydde sig så därför tog jag initiativet och tog upp samtalsämnet. "Jag har bestämt mig för att jag ska behålla barnet" fick jag ur mig. Jag vågade inte möta hans blick eller reaktion denna gång så jag vände huvudet mot  tv skärmen. Den allra komiska kommentaren jag någonsin hört kom från honom direkt efteråt som löd "va? vilket barn? e du gravid på riktigt? Jag trodde att du ljög om att du var gravid för att du ville bli ihop med mig igen "

Alltså stackars jävla kille, är detta verkligen killen som jag var tillsamans med i 7 månader? Efter att ha tillbringat 210 dagar av mitt liv med denna människa så trodde jag faktiskt att han skulle vara klokare och känna mig bättre än såhär. Varför tusan skulle jag fejka en graviditet? Jag menar om det skulle vara skitsnack så skulle han väl ändå ha märkt det i efterhand? Hur som helst så sa han att han hela tiden hade trott att jag ljög för att få tillbaka honom och att det var därför som han inte hade brytt sig om att höra av sig. Han sa att han trodde på mig i ögonblicket då jag berättade för honom men att han senare hade ändrat åsikt eftersom han "visste hur det låg till" då han trodde att jag ljög om graviditeten. Sen fortsatte han och att prata och sa saker så som "jag kan följa med dig att göra en abort, lovar att finnas där under hela aborten" och liknande saker som fick honom att tro att jag skulle gå med på det. Jag protesterade och sa att jag inte tänkte göra abort men han bara fortsatte. Tillslut "tjatade" han så mycket på mig om abort att jag skrek ut att "jag ska inte göra abort fattar du inte det eller, JAG HAR BESTÄMT MIG"  Då small det nämligen till..

Från att ha varit en gullig och avslappnad kille så förvandlades han till en gapande och skrikande varulv som vart otroligt aggresiv. Aldrig någonsin hade jag sätt honom på det här viset, visserligen mot andra människor men aldrig mot mig. Jag blev faktiskt rädd och trodde nästan att han skulle slå ner mig men jag lyckades stå på mig och hålla tillbaka tårarna. Han sa blandannat att jag hade förstört hans liv & att hela hans liv och planer skulle förändras till det neggativa för att jag varit så otroligt egoistisk och bara tänkt på det som var bäst för mig. Men så äre det ju inte, jag tänker på vad som är bäst för barnet först & främst för jag menar, i samband med att ajg ska bli Mamma så kommer jag att förlora väldigt mycket men det gör inget, när jag väljer att rädda ett liv på något som är av mitt eget kött & blod så ser jag inte vart någonstans jag är egoistisk?

Det slutade med att han mer eller mindre kastade ut mig och vart förbannad. Efter att han hade låst efter sig och jag stod och väntade på hissen så hörde jag glas krossas från hans lägenhet. Detta skrämmer mig, jag är glad att vi inte är ihop längre för denna sida som han visade är något jag aldrig vill se igen. Jag kommer att behålla barnet no matter what och det får han försöka acceptera. Liksom min Mamma som också vill att jag ska göra abort.

MIN KROPP, MITT VAL!

Kommentarer
Postat av: Danne

klok du är tjejen! bara 17 år men otroligt Klyftig! tror på dig!

2009-06-11 @ 20:57:58
Postat av: Viola

Klart du inte är egoistisk! Hade han absolut inte velat ha barn så hade han ju skyddat sig. Det är ju inte bara tjejens ansvar att skydda sig om man inte vill ha barn, utan bådas.

2009-06-11 @ 22:01:36
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Bebe

Ah shit ja blev så grymt arg när ja läste detta, även fast jag inte känner dig. Stå på dig! han är verkligen... dum (får ja säga så?) om du frågar mig!

2009-06-11 @ 22:06:01
URL: http://makeherup.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skriver så bra! jätte bra att du står på dig, det är ditt val, inte hans, eller någon annans, bara ditt!

:) ha det jättejättebra!

2009-06-11 @ 22:08:28
Postat av: Jennki

Nog förstörs hans liv, för om du inte skriver att pappan är 'okänd' på papprerna är han skyldig att betala barnbidrag tills barnet är arton/tjugo nånting beroende på om barnet studerar vidare.



Men han måste ju förstå att det är ditt val, och om han nu inte ville bli pappa borde han ha skyddat sig.



Lycka till med allt.

2009-06-11 @ 22:09:19
URL: http://janehayworthsgunslinger.blogg.se/
Postat av: Anonym

dessutom tyckte jag att den här kommentaren var riktigt bra!

"Klart du inte är egoistisk! Hade han absolut inte velat ha barn så hade han ju skyddat sig. Det är ju inte bara tjejens ansvar att skydda sig om man inte vill ha barn, utan bådas." :D

2009-06-11 @ 22:09:22
Postat av: Sara

Låter som en invandrare!

2009-06-11 @ 22:11:31
Postat av: Angelica



Eftersom att du har tagit detta beslut mot hans vilja, då får du också stå för det och ta hand om barnet själv.



Det är inte så konstigt att han blir arg då han tydligt inte vill bli pappa och han har faktiskt all rätt att bli arg också för enligt dig har han ingenting att säga till om då du tagit beslutet mot hans vilja.



Sen så tycker jag inte att du bara ska basera beslutet på "min kropp. mitt beslut". Det är ett liv du pratar om.

Och inte bara ett, utan flera... barnets, hans, ditt, era föräldrars etc...

2009-06-11 @ 22:12:14
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller med många som kommenterat denna blogg. MEN om man ente ville bli pappa (eller mamma) i ung ålder får man skydda sej bättre = fakta. (det borde han tänkt på om han nu är så imot de) Vi får så mycket information i skolan och via media om hur viktigt de e o skydda sig både mot oönskad graviditet och könssjukdomar, man borde veta bättre. Dock är det kvinnan som tar de slutliga beslutet även om killen vill eller ente. Man bestämmer över sin egen kropp och sitt eget liv, dock måste man ha i åtanke, barnet. Det nya lilla livet som kommer till världen.

Känner man att man klarar av det och är redo så finns inga tvivel,(för många) Stå på dej, du har fattat ett beslut efter dig själv och dina tankar.

Jag önskar dej alla lycka till.

Kram Skåne

2009-06-11 @ 22:20:02
URL: http://bonabruden.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter som nå blattefan killen! SVIN

2009-06-11 @ 22:50:30
Postat av: Angelica

Varför skulle det behöva vara en invandrarkille!?!? hahaha Kan ju säga att vilken kille som helst oavsett hudfärg och bakgrund kan reagera på det viset...



Inte så många killar jag känner som skulle hoppa upp och ner av glädje om en brud sa att hon bestämt sig för att behålla ett barn mot hans vilja. Och då är ändå mina killkompisar vuxna....



2009-06-11 @ 23:01:02
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: choquitaa

ursäkta invandrarkille? Klart att det finns invandrarkillar liksom SVENSKA killar som skulle ha reagerat sådär.



2009-06-11 @ 23:13:56
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: ANNA

kan du inte bara svara om han är svensk eller utlänsk? han låter verkligen som svensk. SVARA SNÄLLAAA

2009-06-11 @ 23:16:45
Postat av: Dennis - 17 år och pappa

Gud vad alla undrar vart han kommer ifrån, varför då?



/Dennis*

2009-06-11 @ 23:56:21
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Okej, låter inte som någon bra kille. Man bör kunna kontrollera sin ilska, annars är risken stor att den går ut på sina nära och kära.



Det är inte bara tjejens ansvar att skydda sig, killen är minst lika skyldig.

2009-06-12 @ 00:18:01
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: emeliecarin

Det mötet låter verkligen obehagligt :S Glad att han inte gjorde dig illa (förstår att han gjorde dig illa med hans ord, men menar fysiskt).

Tycker nästan det låter som en bra idé att uppfostra barnet sjulv, utan den killen inblandad. Sådan ilska vill man inte ha runt ett litet barn.



Önskar dig all lycka till i framtiden iallafall och att din mamma kommer omkring och stöttar dig i ditt val :)

2009-06-12 @ 00:24:00
URL: http://emeliecarin.blogg.se/
Postat av: Stephanie - 15 år och mamma

Han vet att samlag kan leda till barn. Han valde att ta risken och då får han acceptera att barnet kommer till världen också.

2009-06-12 @ 02:27:35
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: choquitaa

håller med alla dessa personer nedifrån =O

2009-06-12 @ 07:02:25
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tycker iallafall att killen har rätt att få bli sur och jävligt förbannad utan att de ska vara några konstigeheter. Han blir tvingad till att bli pappa mot sin vilja.



Vänd på steken så säger vi att de är killen som kan bli gravid och tjejen inte vill ha barn, men killen behåller. Hur jäkla kul skulle det vara? Tvingad att vara mamma mot sin vilja. Låter ju verkligen jätte roligt. Bägge kunde skydda sig absolut! men det är samtidigt båda som måste kunna få vara med och bestämma om ett liv ska sättas till världen.



Du får helt enkelt klara dig själv med DIT barn om han inte vill vara delaktig och om han väljer att inte vara det är de inte något fel med de heller.

2009-06-12 @ 11:15:51
Postat av: Anonym

För er som följt bloggen så åt den här tjejen p-piller. Hon skrev själv i ett inlägg om det så ni som inte tror att de skyddade sig kan ju ta och läsa det inlägget. Men som sagt, även om man skyddar sig så kan man bli gravid.



2009-06-12 @ 11:48:58
Postat av: Anonym

HÅLLER MED SISTA TJEJEN! hon tog ppiller och blev ändå gravid. då är det väl ändå inte mer än rätt att behålla ett barn, det vore egoistiskt att göra abort! Killen behöver inte vara med i deras liv, han verkar ändå vara en skitstövel så..

2009-06-12 @ 12:47:52
Postat av: Anonym

I tidigare inlägg så berättade hon att hon åt p-piller men blev gravid ändå vilket kan hända...vad jag vill ha sagt är att eftersom hon åt p-piller(vilket ni kan läsa i tidigare inlägg)så visste ju "pappan" att hon var skyddad och då krävs inte kondom för den sakens skull...så i detta fall får ni ursäkta men jag tycker mycket synd om killen att då behöva bli pappa mot sin vilja...det är inte roligt och inte rätt och heller inte rätt mot barnet.Visst är hon stark och bestämmer även över sin kropp men när "pappan" visste att hon åt p.piller så blir det annorlunda i den här frågan...inte konstigt att man blir frustrerat arg när man får reda på att hela äns liv blir förändrat utan att han har nåt att säga till om....det är inte rättvist oavsett hur bra den här tjejen än är...

2009-06-12 @ 13:49:51
Postat av: Nina ung mamma till lilla Klara

Annonym: Visst det är klart att många kan anse att det är orättvist mot killen i fråga men det är väl i så fall lika fel mot tjejen? Om hon verkligen känner att hon inte klarar av en abort eller att hon helt enkelt inte vill göra det så ska hon väl inte behöva tvingas till det? Det blir ju så att tjejen i fråga kommer i samma situation som killen. Han har ett val antingen väljer han att vara delaktig i barnets liv eller så låter han bli. Men man kan ALDRIG enligt mitt tycke tvinga någon till en abort, det kan göra så mycket skada. Sedan som hon har sagt så gick hon faktiskt på P-piller så det var ju inte så att hon ville lura honom. Sedan vet alla att dessa inte är helt säkra så ville han vara på den säkra sidan när det gäller barn så hade han använt kondom.

Abort är ingen enkelt sak, alla klarar inte av det och att tvinga någon är helt orimligt för min del. Barn är en gåva- inget straff.

2009-06-12 @ 14:46:07
Postat av: Josefin

Jag håller med "Nina ung mamma till lilla Klara"i att P-piller är inte säker till 100%,och killen kan ju skydda sig också om han verkligen inte vill ha barn.Han verkar vara en riktig idiot som inte har mycket vett i skallen,en typisk player.Klandra inte denna tjejen för att hon blev gravid,hon skyddade sig iaf,vilket han inte gjorde!Sen behöver inte hans liv vara förstört bara för att hon behåller barnet,han kan ju välja att inte vara delaktig,ingen kan ju tvinga honom att bli pappa,dom är ju inte gifta eller nått,inget som binder honom till nånting.Jag önskar all lycka till till denna tjej! Flin[email protected]

2009-06-12 @ 16:06:27
Postat av: Anonym

Hur kan ni säga att killen är en idiot utan att känna honom? "han hade kunnat använda kondom om det var så viktigt" okej, seriöst? Hur många är det som använder både p-piller OCH kondom? Man kan inte förvänta sig att en tonårskille skulle göra det när dom flesta inte ens skyddar sig överhuvudtaget. Jag tycker det är ansvarsfullt nog att hon gick på p-piller. Vem vet, han kanske trodde att det var hundra procent säkert. Och vem som helst hade visat starka känslor av att få besked att man tvingas bli förälder fast att man verkligen inte vill.Jag hade också flippat ut om någon hade tvingat mig att bli mamma.Hade inte du det? jo exakt. Det är så jävla lätt för er att sitta och dömma. Men använder ni både kondom och p-piller varje gång ni har sex? Hade ni tagit det lugnt om någon tvingat er att bli förälder så tidigt? Jag tror faktiskt inte det. Sluta bete er som om ni är perfekta.

2009-06-12 @ 18:10:43
Postat av: Nina ung mamma till lilla Klara

Anonym: Det är ingen som påstår sig vara perfekt. Jag tycker bara att det är fel av en kille att kräva en abort bara för att han inte vill ha barn. Han har fortfarande ett val, det är ingen som tvingar honom att vara delaktig i barnets liv. Om han väljer att låta bli så behöver inte det påverka honom speciellt mycket. Det är ju hennes liv som blir förändrat. Det är allmänt vetande att vill man vara säker så ska man använda kondom, med eller utan P-piller. Jag dömer ingen, men tycker att det är jävligt dåligt av honom att ta en abort för given och sedan bli vansinnig när hon förklarar att hon inte vill. Det gäller hennes kropp inte hans. Jag har själv varit i denna situation, min nuvarande sambo fick ett allternativ aningen så stannar han och hjälper mig eller så flyttar jag. Han valde att stanna och har inte ångrat sig ett dugg sen dess.

Barn är en gåva- inget straff!

2009-06-12 @ 19:51:45
Postat av: Anonym

"barn är en gåva, inget straff" det var ta mig fasen det bästa uttrycket jag hört, KLOK DU !

2009-06-12 @ 21:18:42
Postat av: Anonym

"Hade ni tagit det lugnt om någon tvingat er att bli förälder så tidigt? Jag tror faktiskt inte det. Sluta bete er som om ni är perfekta."



Nej det klart att man hade blivit irriterad i början men samtidigt kan han ju inte tro att han kan tvinga henne till abort när hon redan gjort valet. Ja menar han verkar ju vara svinig, han hör inte ens av sig till henne när han vet att hon e gravid med hennes barn, springer omkring och löjlar sig som en jävla tonåring och sen flippar ur för på henne , hon gör ju en bra sak att rädda ett barn, han behöver inte bli pappa mot sin vilja. ?!"?! bara att inte agera papparollen ju!?!?

2009-06-12 @ 21:22:05
Postat av: Jeanette

Vilken idiot! Vadå att DU har förstört hans liv. Har inte han hängt med på biologilektionen - man är två om att göra barn!!! Om han absolut inte ville bli pappa skulle han ha låtit bli att ha sex. Om man ändå väljer att ha det får man vara beredd på att sånt här kan hända. Han har precis lika mycket ansvar och delaktighet. Jag hoppas att han ändrar sig och stöttar dig. Annars kommer du ändå att klara dig jättebra utan honom. Det är jag övertygad om.

2009-06-12 @ 22:00:36
URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

"Låter som en invandrare"



Du måste ju vara sjuk i huvet!? Hur kan du säga så? Du kan inte vara gammal inte och inte veta mycket heller för den delen! Nu blev jag facktiskt ricktigt förbannad, synd att du inte lämnade din blogg!

2009-06-13 @ 02:13:44
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Annars vill jag också säga lycka till till dig tjejen! Tur att det var talrikar å glas som gick i knas och att han inte tog ut sin ilska på dig!



Å nu när jag har lugnat ner mig och inte är lika arg så vill jag tillägga att bara för att man är en invandrare så betyder inte det att man är trög i huvet! Han reagerade nog mäst så eftersom att han blev ju chokad killen, han trodde ju att hon bara hadde skojjat om det hela så det är klart att han blir chokad! Men att han gapar å skriker så dära finns det inte någon ursäkt för! Även fast jag stöttar dig i ditt beslut så ville han ju tydligen inte bli pappa och han måste få sin tid på sig att smälta det hela, precis som din mamma!



Och till alla er som säger att han kunde använt kondom så är det visseligen sannt, men eftersom att hon använde p-piller så var det nog ingen som tänkte på det! Det är nog inte många som är i ett forholande och kör dubbelt upp inte, så sådära tycker jag inte att man ska säga...



Som jag förstår det så är han också ganska ung, 90a va eftersom att han var student i år?





Nu kom jag på att eftersom att han sa "Du har förtört mina planer och mitt liv!" Eller vad han sa, det är väll ganska bra att han sa så? Då har han i alla fall tänkt ta del i barnets liv även fast han är ung=)



Som sagt, jag är glad att du behöll barnet och all lycka till er!

2009-06-13 @ 02:26:28
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åt du dina p piller varje dag samma tid? Eller hände det att du råkade glömma ett piller? Du vet att chansen att bli gravid är såpass liten. Men du vet nog själv ifall du glömde eller ej.. Dessutom förstår jag "barnets" pappa, han blir betalningsskyldig, har ett barn på halsen. Tänk tvärtom, ifall han skulle vara gravid och "tvinga" dig till att bli mamma när du som mest lekte livet, skulle du tycka om det? Förmodligen inte.. Ska man knulla måste man lära sig att ta ansvar för det och inte bara låta saker ske. Dessutom är han inte mogen, det borde inte du heller vara. Man är två om att skaffa barn, inte en ensam nygravid som bara tänker på "sitt barns" bästa.. Du har inget barn i magen, ett foster kallas det. usch.. jag skulle nog bli lika rasande jag ifall jag vore han. Stackarn.

2009-06-14 @ 16:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0