det funkade & mobilblogga!

Hej & tjohejsan!

Jag är nu äntligen hemma efter en lååång & konstig lördag spenderad i vår kära huvudstad, man brukar säga borta bra men hemma bäst och ja, hemma är verkligen bäst! Inlägget jag skrev innan gjorde jag med min mobil i väntan på tåget hem, och vet ni vad? Det kom fram också, woho! Dock dog batterierna på mobilen efter typ 2 rader så det vart inte mycket bloggande på de inte.hahaha :( ! Men iallafall så är det så att min dator brukar krångla och tur som det är så kostar det bara 8 kr att surfa med mobilen om dagen om man har comviq oavsett hur mycket man surfar så det låter ju underbart, ska jag börja göra oftare! :D Jag <3 comviq, (kompis)! Finns ingen bättre abonnent än comviq. förstår mig inte på de som har telia exempelvis, varför liksom? Det är ju sjukt dyrt och man ringer ju inte gratis till någon, buääk!!  Haha okej nu känner jag att jag har spårat ur ämnet totalt, vad kan det bero på då? Jo det beror ju nämligen på att jag inte har sovit något inatt, har inte ens gått & lagt mig än om man kan säga så.

Det blev helt enkelt en lång natt ute på krogen med en av mina närmaste tjejkompisar, 12 cm mördarklackar och ingen sömn, det är ingen fin kombination så väl inne i Tcentralen imorse så staplade jag in i en butik och köpta första bästa skon innan jag skulle skavsårsmörda hela mina fötter, och skorna jag köpte var riktigt fräna, hallonrosa & vita tygskor, det gillas! Varför jag inte fick någon sömn inatt berodde på att min kompis gick hem med en sånn där filur vars hjärna sitter mellan benen och lämnade mig ensam,eller tja, stack sin väg & stängde av mobilen men det  är väl i princip samma sak, så jag fick ta & leta mig runt till nära & kära som kunde möta upp mig eftersom jag inte visste vart jag annars skulle ta vägen. Och som tur är så finns det några fina hjärtan som alltid ställer upp, så jag klarade mig bra - tack ska ni ha!

Justja , det är en sak som jag måste få skriva av mig om som hände igår på krogen... Vi stod i dansgolvet och tjoade & skrattade och dansade tills vi inte längre kunde stå på benen, hela lokalen är varm som en bastu och svettandes människor som man kom åt överallt, jag höll på att få värmeslag & jag var tvungen att beställa en alkoläsk för att släcka törsten! Jag beställde en baccardi som bara innehåller cirka 3% alkohol och smakar som läsk, svepte den på cirka 5 sekunder & sen vart de inge mer, jag tror inte att det ska vara någon fara jag menar det är väl typ som att köpa alkoholfri cider på ica som också innehåller några procent alkohol fast det inte står det på flaskan.. Hur som helst, jag var törstig och det var ju inte alls mycket alkohol! En engångsgrej för att överleva om man får säga så..!

                Nu går ja till sängen & vilar! FAN VA SKÖNT!
              
Här är föresten skorna jag köpte, googlade på "rosa skor" så kom dom fram!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det känns lite som om du skriver det där med alkoläsken för att "provocera" fram kommentarer från oss som är emot alkohol under graviditeten då fostret i din mage för samma alkohol direkt i sig... Men det kanske inte spelar någon roll för dig nu när fostret har sina kritiska veckor framför sig i produktionen av alla inre organ och hjärnan...

Och det är skillnad på alkoholfri cider från ica och en alkoläsk!

2009-06-21 @ 19:11:23
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: N

En bacardi alkoläsk innehåller väl ALLTID runt 5 %... men men

2009-06-21 @ 19:24:43
Postat av: Caroline

Spelar du bara dum i huvudet eller vad fan är det frågan om? Försöker du provocera dina läsare precis som en viss Alexandra Nilsson? Man börjar ju undra för alkohol är inte OK! Inte någonstans när man är gravid. Varför beställde du inte bara en vanlig jävla läsk? och hur jävla dum i huvudet är du som skriver om detta i bloggen "Ops jag baaah råka".



Sånna som dig ska inte ha barn!

2009-06-21 @ 19:36:06
Postat av: Babyportalen.se

Vilka balla skor! Och billiga också :)



Du har väl inte missat tävlingen på Babyportalen? Titta gärna in och lämna ditt bidrag! :)



//Hanna

2009-06-21 @ 19:44:04
URL: http://www.babyportalen.se/blogg/
Postat av: Anonym

Det är inte så jävla farligt med en döda cider. Rökningen lär ju isåfall skada mer..

2009-06-21 @ 19:55:30
Postat av: Astrid

hei:) må si jeg synes det er tullete å drikke alkohol. når du er gravid/har barn må man planlegge; hadde de ikke alkoholfri drikke på krogen så får du ta med deg en flaske vann spør du meg. selvfølgelig, er sikkert ingen fare, men hva hvis noe skulle skje?? like greit å holde seg til hva barnemorskan sier, sånn at du vet at du har ditt på det rene om noe skulle gå snett...



velger du å fullføre denne gradiviteten så synes jeg du SNAREST skal legge ned røyken for godt, og ikke minst aldri drikke alkohol. den rettigheten fraskriver du deg det øyeblikket du har et annet menneske å passe på som ikke tåler noen av delene.



ellers lykke til:)

2009-06-21 @ 20:41:43
Postat av: ina

Riktigt mogen du verkar vara.

17år drar in till sthm och går in olaglig och står och dansar i högklackat på en klubb hela natten och sveper sen alkohol.

Tjohej att du är mogen att ha ett litet barn.

All alkohol du tar in går raka vägen till ditt foster i magen.. Och en litetlitet foster blir full på GANSKA mycket midre än vad du gör.

Du känns så fejk när du frivilligt skriver ut såna här saker... :O

Och för allas bästa hoppas jag verkligen inte finns så korkade människor som dej.

Tänker inte påpeka din ålder eftersom jag inte är så mycket äldre själv utan påpekar bara att du verkar JÄVLIGT omogen. Det du borde göra nu är att tänka på bebisen i din mage och inte springa runt på nattklubbar utan att ha nånstans att sova äns, herregud :P

Kan ju berätta att min barnmorska berättat för mig att det bara tar ett glas vin för att få bebisen att somna tillåme.

Är man så egoistisk att man inte kan hålla sig ifrån att dricka alkohol och röka i några få månader i sitt liv så borde man verkligen inte anse sig själv va mogen för barn.

2009-06-21 @ 20:51:55
Postat av: Malin - fotoblogg

Telia är mkt bättre än comviq.

Och jo, jag ringer och smsar gratis atm (y)

Bra blogg btw :D

2009-06-21 @ 20:54:12
URL: http://malinsfoton.blogg.se/
Postat av: neeej

Snälla drick inget med alkoholm medans du e gravid. snälla snälla

2009-06-21 @ 21:22:56
Postat av: Anonym

Annars kan man ju faktiskt beställa typ cola, fanta eller sprite även på krogen. INGEN ALKOHOL ska man dricka när man är gravid. Det är ju under dom tidiga veckorna som fosterskadorna ökar.........

2009-06-21 @ 21:41:48
Postat av: Frika

Det finns väl väldigt många alkoholfria läsker att få på krogen. skulle inte det vara mer passande?

2009-06-21 @ 22:20:34
URL: http://friiika.blogg.se/
Postat av: Helene

det finns faktiskt inte alkoholffria drinkar på alla uteställen, tro mig , jag har varit med om det & då var ja tvungen o dricka mot min vilja för ja va så jävla törstig! :O

2009-06-21 @ 23:20:40
Postat av: Anonym

varför e man omogen & oansvarig för att man har klackskor & dansar på krogen? Herregud vad e ni för sjukt dömmande människor xD Anses man som oansvarig för att man dansar ute på krogen? Hon drack en 3%are inte en glas vin som det är större skillnad på alkholhalten i det är unfegär 12 procent alkohol i vin.. visst det är väl inte bra att dricka över huvudtaget men kom igen, varför ska krogen alltid kopplas till att man e oansvarig? om hon hade skrivit att hon stod hemma framför tvn & dansade och skuttade så hade ni minsann inte dömt ut henne, snacka om patetiska vissa av er är,..

2009-06-21 @ 23:26:22
Postat av: Anonym

"springa runt på nattklubbar utan att ha nånstans att sova äns"



du som skrev den där kommentaren, läste du ens vad hon skrev? Att hon skulle sova hos sin vän som lämnade henne, de va ju inte planerat att hon skulle bli "Hemlös" , så jäkla komiskt att vissa av er älskar att hacka ner på unga. Man ska inte dricka men hon ska ju inte göra om det igen aight? (:

2009-06-21 @ 23:29:31
Postat av: Caroline

Helene: Vatten finns väl förtusan vart som helst. Jag hade inte beställt in en alkoholhaltigdryck om jag var gravid, aldrig! Då hade jag hellre varit törstig. Någon jäkla måtta får de väl vara!



Sen håller jag med endel utav er som skriver. Krogen är verkligen inte lämplig miljö för en blivande mamma. Självklart ska man väl få ha det trevligt, dansa och umgås men att smita in på krogen som 17 år (MINDRE ÅRIG) dessutom gravid är INTE ok. Vart är det sunda förnuftet i denna unga flicka???

2009-06-21 @ 23:45:17
Postat av: Angelica

Om det inte finns alkoholfritt på krogen... hur gör då denna restaurang på dag och kvällstid när det serveras mat till exempelvis barnfamiljer?



Och många drinkar som blandas är väl föga troligt endast innehållande alkohol?? haha

Jävla larv.



Krogen har hur mycket alkoholfria drycker som helst. Bland annat mjölk, vatten, cola, sprite, juice...



Och det var inte klackar och dans som var det oansvariga, utan att hon drack alkohol trots ett utvecklande foster i magen. Det handlar inte om hennes ålder, utan om hennes agerande. Jag hade blivit lika bestört om det hade varit en 20, 30 eller 40åring kan jag lova.



2009-06-21 @ 23:52:57
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

"Det blev helt enkelt en lång natt ute på krogen med en av mina närmaste tjejkompisar"



Konstigt att ingen har märkt det, men är inte du bara 17? Hur fan kom du inn på krogen!? Och fyfan va förbannad jag blir på dig nu! Nu tappar du värkligen en läsare! På ALLA krogar så har dom cola å andra dricker som inte inneholder alkohol! Inte bara det men man kan be efter ett glas vatten! Gud va provoserande! Å jag som tycker att du har gjort att rätt fram tills nu, SKÄMS DU INTE!! Fyfan asså!

2009-06-22 @ 00:21:25
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

och jag vill bar säga att jag hakkar inte på dig för att du är 17, för jag är bara 2 år äldre änn dig! Å till den som skrev att det är mera alkohol i vin så vill jag bara säga att man ska inte dricka vin heller när man är gravid! Har ni inte läst dom senaste forskningarna?

Jag tycker inte att det är oansvarligt att gå på krogen, men att dricka en cider är oansvarligt! Å dom som skyddar dig med tröga kommenrarer måste ju vara knäppa i huvet! Det måste väll ni med fatta att det inte är bra att dricka? Å vissa säger "Bara en cider" aaa men en cider som hon delar med sitt barn! Skulle du ge en nyfött bebis en 3% cider i napp flaskan kanske? ne jusst det!

Gud va provoserad och besviken jag känner att jag blir! Värkligen sjukt omoget! Å till dig som sa "Jag har varit med om att dom inte hadde alkoholfri dricka på uteställen" så vill jag bara säga att dom har ALLTID VATTEN! Å vatten släcker törsten mera änn vad en sockrad cider gör!



Fan va förbannad jag blir!

2009-06-22 @ 00:29:08
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Arg

Du är tmf helt otrolig. Gång på gång lägger du ut inlägg där du bevisar hur puckad rent ut sagt du är. Spelar väl ingen roll om de bara hade alkoläsk på krogen, drick vatten från handfatet på toan eller ngt. Var tog det sunda förnuftet vägen? Alltså är detta på riktigt tycker jag synd om dig, och särskilt ditt barn. Hoppas du ljuger och tänk över din framtid

2009-06-22 @ 08:43:54
Postat av: Carro

Det går utmärkt att köpa alkoholfritt på krogen, kan man göra en drink med alkohol så kan man givetvis göra en alkoholfri, man ger helt enkelt fan i att hålla i sprit.

Och självklart finns det läsk, man kan ju köpa groggar med läsk, tycker inte alls det låter som du har varit på krogen över huvud taget.

2009-06-22 @ 12:27:31
URL: http://carroliinas.blogg
Postat av: jj

Seriöst, drack du sånt?? Spelar väl ingen roll om det är pisslite alkohol. Barnet får i sig skiten iaf. Snälla, underbara du. Du har i mina ögon verkat vara en bra, ansvarsfull tjej. Ingen mer alkohol. Whatsoever. Please?

2009-06-22 @ 14:09:36
Postat av: Anonym

De kanske inte alltid finns läsk att beställa, men de finns ALLTID vatten!

2009-06-22 @ 15:00:29
Postat av: anaconda

HÖRRU BRUDEN TROR GÖR MAN I KYRKAN jävla pucko!fan eru helt jävla blåst i huvvet å du akta dig så du inte får en anmälan på dig då kan du ligga risigt till!!!!Tänk för fan på barnet du väntar,det finns ju för fan vatten!

2009-06-22 @ 21:01:40
Postat av: ...

Vatten??

2009-06-23 @ 01:17:47
Postat av: ­ღ Milly ღ

Hej!

Är allt bra med dig denna underbara dag?



Kram!

2009-06-23 @ 09:01:49
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Till er som säger att man inte alltid kan beställa alkoholfri läsk på krogen så kan jag ju meddela att de, hör och häpna, alltid finns vatten! Kanske är lite bättre än att dra i sig en alkoläsk på 5 sekunder och tycka att "EN gör väl ingenting!". Mest upprörande är nog ändå att du drar i dig dricka när du inte ens vet hur stark procenthalt det är.

2009-06-23 @ 12:28:42
Postat av: P I N S A M

Haha du M Å S T E ju va riktigt pantad i huvet asså. För det första kan du ju bara sluta böla så fort du får "elaka" kommentarer, skyll dej själv om du ska va så efterbliven å dricka någon "alkoholfri läsk"!



Och för det andra så lycka till med ditt missfall du försöker få. Eller få ett barn som det e nått fel på.



L Y C K A T I L L, hoppas du uppnår med d du håller på å orsakar!



OCH FORTFARANDE, så e du en omogen liten snorunge som säkert fortfarande e fejk.

2009-06-23 @ 14:39:45
Postat av: haha, Lina här!

Varför syns inte min kommentar då dumma brudjävel?

2009-06-23 @ 18:04:19
Postat av: sofia

Jag har dem Lindex skorna, fast dom är oranga inte rosa >.<

2009-06-29 @ 12:58:29
Postat av: Micca

Jag var knappt två år äldre än dig när jag blev gravid så jag vet att detta inte är en åldersfråga. Men att dricka alkohol o röka (hurvida du nu röker) under graviditeten är något du får tänka om på. Jag tänker inte sitta o klaga på dig, det är ditt barn o ingen annans, jag höll mig borta från cigg o alkohol tills min lille var ute o hade slutat amma, inte för någon annans skull än för hans. "Allt för sina barn" innebär inte att slåss o kämpa bara. Utan att offra saker som man själv vill göra eller ha för att dom ska må bra.

Good Luck

2009-06-29 @ 23:17:40
URL: http://cirkusmiccii.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0