om blödningarna

Många av er har frågat om hur det gick med blödningarna och vad det var för något, faktum är att jag ringde till en barnmorska som sa att det är normalt att blöda under graviditeten, att många kan ha mens som vanligt och att jag säkert inte skulle behöva oroa mig. Få hjärnceller som jag just i den stunden hade, så ifrågasatte jag ingenting utan lyssnade lugnt och sansat på vad hon hade att säga,det var inte föräns efter vi hade lagt på som jag insåg att jag inte alls har haft mensliknande blödningar, utan det kom blod en natt, sen kom det inget mer. Just nu blöder jag inget alls, men ändå har jag en jäkla mensvärkliknande smärta i magen. Jag ska ta och pallra mig dit personligen istället och prata med dom, för i telefon tappar jag ord ibland och kan inte uttrycka mig lika lätt.



Och angående mitt förra inlägg om kameran, det är klart som fasen att man blir förbannad, jag la ner flera tusen kronor (som jag jobbat sönder mig för) på kameran och den räckte knappt i en månad. När jag är riktigt irriterad på någon/något så kan jag uttrycka mig på de mest sjukaste sätten,och jag tänker inte behärska mig bara för att ni läsare ska se mig som en förebild. när jag bråkar med Mamma kan jag säga att hon är världens kärringjävel och att jag avskyr henne men i själva verket vet jag att det inte är sant, jag älskar ju min Mamma, liksom älskar jag barn också, men när jag blir arg, då är jag inget att leka med. Man ska lära barn att disciplineras och inte låta dom gå lätt undan bara för att dom är barn, för det är just ni som säger att "herregud det var ju bara ett litet barn, skäll inte på ungen", det är ni - som uppfostrar era barn på fel sätt. När ett barn har gjort något fel så ska man skälla på dom ordentligt, annars tror dem att det är okej att kasta omkring saker och förstöra dom.

Och nej de går inte på garantin när man ställer fram en söndersmälld kamera i disken, fel som man själv orsakat går aldrig på garanti, tro mig - jag har varit med om det tidigare...

Kommentarer
Postat av: jenny, - 17 år och gravid ♡

för det första, så vi ser inte dej som en förebild. hälften av oss läser nog bara för att vi tycker du är väldigt konstig.

och för det andra, man behöver ALDRIG skälla på ett barn. räcker att man säger till normalt. ett barn förstår inte bättre för att man skriker. lär dej det!

2009-07-10 @ 13:59:54
URL: http://ayotechnology.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Håller med Jenny...

2009-07-10 @ 14:32:33
URL: http://labellaviiita.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i August!

Att ropa och skrika till ett barn hjälper inte! Det är klart att dom ska disiplineras och att man f¨r förklara varför det inte är ok att man gör så som dom har gjort, men att skälla hjälper inte utan det gör bara att barnet känner sig litet och på så sätt blir rädd och obekväm så fort den har haft sönder något, ibland är det inte med meningen och det kan hända oss som är vuksna också! Olyckor sker och att då skrika och gapa hjälper inte ens lite...



Om du säger att det inte går på garantin så får du helldre skälla på dom i affären! Jag tappade min kamera i toaletten en gång när jag var full, min kompis fiskade upp den och jag lämnade inn den och sa som det var och jag fick en ny!

Min systers kamera gick inte linsen inn på (den e lite gammal den digital kameran så linsen kom ut på den) å hon va full och slår med kameran i bordet tills hon tror att hon har "fixat" det hela för att så märka dagen efter att alkohol är ingen bra sak!

Om du har betalat flera tusen (som jag ser som MINST 2.500 eller mera) så är det konstigt att du inte kjöpte någon försäkring med! Har inte ni innbosförsäkring hemma? I sånna fall däcker det också kameran!



Förästen, var det inte du som sa att din kussin och hennes barn klarade sig galant även fast hon var ung? Du sitter ju själv och skriver nu hur jävla odisiplinerade hennes barn är! Kan det inte ha varit så att det facktiskt bara var en olycka från barnet/barnens sida? Och varför lägger du fram en kamera till flera tusen på ett ställe där barn kommer åt den när du vet att det är barn där?



Jaja, du lär i alla fall inte göra det misstaget en gång till;-)

2009-07-10 @ 21:44:35
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: 23 år & Mamma till en 3- årig tös

Jag måste börja med att hålla med "Jenny", det finns nog ingen som ser dig som förebild.



Man ska aldrig skälla och skrika på ett barn, när man är över dom.

Man sänker sig till deras nivå (Ställer sig på huk) och berättar lugnt och sansat att, så får man inte göra och varför, samtidigt håller man ögonkontakten HELA tiden med dom! Jag lovar, barnet kommer att lyssna!

"Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör"

Det är ett så sant ordspråk!

Skäller man och har sig tillräckligt mycket, så tappar barnet respekt för en, eller så blir det tvärt om att barnet vågar inte göra något pga rädslan att bli utskällt. Jag hoppas väl att du inte vill att ditt barn ska bli rädd för dig?

Eller att barnet ska bli skrikigt och bråkigt för att den har en mamma som är det.



Och som du skrev "..men när jag blir arg, då är jag inget att leka med" Vad kommer ditt barn att få höra då? Barn är inte en dans på rosor, dom har så många trotsperioder i sin utvecklig. det ska testas gränser hit och dit, utan att få höra en massa fula elaka ord!



Även fast man vill skrika i stundens hetta när det är något, så får man bita sig i läppen och tänka om.

När jag började läsa din blogg så verkade du vara en mogen och reko tjej. Men nu har du visat att du kanske inte är så moget att skaffa barn.

Du är nog en sån där tjej som behåller barnet för att du vill ha kvar ditt ex i ditt liv.



Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer kunna kontrollera orden i stundens hetta till ditt barn i framtiden.



Ett tips angående blödningarna, kolla upp riktigt vad det är. Min kompis började blöda väldigt tidigt och det visade sig att hon hade lossning på moderkakan vilket resulterade i ett evigt flängade till sjukhuset och sen fick dom akut snitta henne i vecka 26.

2009-07-10 @ 22:51:28
Postat av: Emma

hon sa ju att man ska lära barn disciplin bara? inte att barnen inte va disciplinerade. Herregud jag skulle också bli arg om min kamera gick sönder, vare sig det var med flit eller inte... Det skulle ni patetiska jäklar säkert också bli, men eftersom det inte hänt er så tar ni inte hennes sida, jävla muppar!

2009-07-11 @ 02:27:46
Postat av: 15 Årig tjej

JAG SER UPP TILL DIG! =)

2009-07-11 @ 02:28:08
Postat av: Angelica

Det har vid flera gånger hänt att ett barn tagit sönder något för mig, men inte skriker jag för det. Oavsett vad det kostade.

För är man från början rädd om något så lägger man undan det så att ett barn inte kan nå det.



Och barn ska inte disciplineras, barn bör uppfostras. Och vad man som vuxen absolut inte ska göra är att skrika åt ett barn!! Vad är et med dig? Du får ldrig tappa humöret och bete dig på så aätt bland barn då du bara visar för dom hur de kan bete sig senare....

2009-07-11 @ 08:10:50
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: ....

Förebild ?? nej skulle inte tro det.



Om du tror att skälla på ett barn när den gjort nått fel är den rätta vägen att gå så måste jag ju säga att du har fel.

Som du behandlar ditt barn kommer det behandla andra för barnet ser upp till dig. och tror att du gör rätt.

man kan lära barn rätt och fel på ett bra sätt utan att skälla.

2009-07-11 @ 11:21:37
Postat av: Caroline

Haha jag och många med mig ser KNAPPAST dig som en förebild. Iallafall inte en bra sådan!

2009-07-11 @ 15:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0