Mens?

Imorse vaknade jag av att det var en blodfläck i sängen, wtf? Kan man ha mens när man är gravid eller var det möjligtvis blödningar av något slag? Det läskiga var att jag drömde en jättehemsk mardröm där  jag högg ihjäl en kille som försökte döda mig, hans ansikte vad dolt och i ena handen bar han en kniv som han riktade mot mig. I ögonvrån såg jag den höjas mot mig, snabbt som blixten fångar jag kniven och lyckas vinna den från hans hand, jag hugger honom i hjärtat - sedan dör han. Jag känner hur panikslagen jag blir av att ha en döing liggandes bredvid mig samtidigt som jag ser honom vakna upp igen och denna gång har en revolver i handen. Han riktar den mot mig och skjuter, men vapnet saknar skott.. Jag vinner den igen från hans hand och trycker in den så hårt in i hans mun att den går rakt in i halsen på honom och bloder börjar forsa, då vaknar jag upp och ser blodet i sängen, kan ni gissa om jag blev rädd?

En sak är säker, jag ska inte se skräckfilmer!
Drömmen måste ha slagit till eftersom jag såg my bloody valentine på bio igår. Jag är inget för skräckfilmer men ändå är man så naiv att man ser klart på en skräckfilm från början till slut och sedan sitter man där livrädd och panikslagen... Något riktigt häftigt var att jag såg den i 3D format, jag fick yxor i skallen, skott i huvudet & blodstänk på kläderna, läskigt - men en riktig upplevelse! Filmen i sig var inte så bra, men 3D effekterna var grymma, när dom väl var igång!

Nu ska jag ringa min barnmorska och fråga om blödningarna, för jag har nämligen aldrig hört någon som är gravid blöda/ ha mens?!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Min kusin hade mens när hon var gravid..och då menar jag att hon hade MENS..



Kraam

H

2009-07-07 @ 14:15:53
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Emma

Det kan man men ja skulle ändå kolla upp det. Jag hörde om en tjej som hade mens som vanligt under hela graviditeten o hon växte nästan inget så hon hade ingen aning om att hon va gravid innan vattnet gick, lite lett..

2009-07-07 @ 14:22:40
URL: http://emmawenchehelen.blogg.se/
Postat av: Viola

Det kan ju också vara tecken på ett missfall :/

2009-07-07 @ 14:43:53
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: arg!!!!

Du har fått MISSFALL!! fan va underbart, skönt! sånna som du ska inte ha barn, jävla skitunge, ta vara på ditt liv isället va?? Du ska inte komma hit och tro att du ska ta vara på en annan ny människas liv när du själv inte ens kan ta hand om ditt eget.



Jag hoppas innerligt att det är missfall.. det förtjäna du! Du röker ju och dricker trots att du är gravid. rätt åt DIG!!!!!

2009-07-07 @ 14:49:24
Postat av: Sandra

Svar till "arg!!!!". Hur fan kan man vara så jävla känslokall och elak och skriva såna där kommentarer. Har du ingen skam i kroppen, människa? Det är väl för fan inte ditt problem om hon skaffar barn eller inte, om hon är kapabel till att ta hand om ett barn vet hon bäst själv, INTE DU. Det är såklart fel och röka och dricka när man är gravid men inte fan ger det dig rätten att slänga ur dig såna där ord. Du vet inte hur ord sårar och de kan förstöra även den starkaste människans liv.



Tänk lite nästa gång du säger sånt där, eller tycker att du är så tuff att du vågar sitta bakom en datorskärm och skriva såna kommentarer. Nästa gång kan det träffa jävligt fel och det kan gå så illa att du får ett liv på ditt samvete. Jävla idiot.

2009-07-07 @ 14:58:53
Postat av: Anonym

Varför hackar ni ner på henne hela tiden? Man kan väl aldrig önska en annan människa missfall heller, det är ju sjukt!

Sluta läsa om ni tycker det är så hemskt.



Hoppas allt ordnade sig, jag har nog hört att man kan ha blödningar under graviditeten, så förhoppninsgvis var det inget farligt..

2009-07-07 @ 15:01:17
Postat av: Popstickel

Det kan vara missfall men det behöver inte vara det. Hoppas inte det är det!

2009-07-07 @ 15:20:31
URL: http://popstickel.blogg.se/
Postat av: Naoemi

Du är fy fan dum i huvudet du som skrev ARG. HATAR SÅNA MÄNNISKOR SOM DIG ARG SOM SKA HÅLLA PÅ KRÄNKA ANDRA SKAFFA DIG ETT LIV. Känner du henne eller nej då så HÅLL tyst.

2009-07-07 @ 15:22:55
Postat av: Lotta

till "arg!!!!":



väx upp och dra härifrån!

det där var det mest omogna jag någonsin har läst.

såna kommentarer äcklar mig nåt enormt!

skämmes tammefan! :P

2009-07-07 @ 15:53:53
Postat av: Malin

Du kan ha mens när du är gravid men tycker du ska uppsöka läkare för du kan ha fått missfall.

2009-07-07 @ 16:00:08
URL: http://metrobloggen.se/mallanbrallan9
Postat av: Elinen

jag hoppas att inte inte tar åt dig av vad personen ovan skrev, det postat av "arg!!!!".

2009-07-07 @ 16:23:39
Postat av: Towe

till "arg!!!!": vad är du för jävla idiot som skriver så hemska grejer? vem som helst kan bli en bra mamma, oavsett ålder men det verkar du ju inte intelligent nog att förstå. jag håller med om att man inte borde dricka eller röka under graviditet men det rättfärdigar inte att du skriver så hemska saker. skaffa lite hjärnceller för fan. (att du inte vågar skriva ditt namn tyder på att du inte bara är en idiot utan en feg sådan dessutom.)



till dig som bloggar: hoppas du inte fått/får missfall. och hoppas att du inte dricker och röker under din graviditet. lycka till!

2009-07-07 @ 16:55:46
URL: http://towelina.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Hoppas det ordnar sej :)



Till "arg". DU om någon skall inte ha barn. Hur kan man säga såhär till en annan människa? Fysatan. Tänk om någon sagt så till dej när du var/blir gravid? Kan du tänka dej hur det skulle kännas? Väx upp för fan.

2009-07-07 @ 17:29:04
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: "Diaz 17 och blivande mamma"

Det är vanligt att få blödningar i början av graviditeten.

2009-07-07 @ 18:39:55
URL: http://metrobloggen.se/Diasz
Postat av: Anonym

ÅÅÅ! vad arg jag blir på¨"arg!!!!" , Ta inte åt dig!

Du kommer bli en skitbra mamma, för, mamma är ju ingen ålder, ellerhur. :)

hoppas det inte är någoting farligt! lycka till i fortsättningen !

2009-07-07 @ 18:47:43
Postat av: Ebba

Man kan få mena när man är gravid, fast det är inte så vanligt :)

och till ''arg''

skaffa ett liv haha du är ju för fan sjuk din lilla bitch

2009-07-07 @ 18:56:20
URL: http://bloondast.blogg.se/
Postat av: Jessica

Till "Arg" Har du inga jävla känslor för andra människor hur kan du skriva en sådanna sak saknar du känslor eller man har rätt att tycka att en person är för ung för att ha barn men inte rätt att vara lycklig om det är något som inte gått bra vet inte hur jag ska förklara men hur fan kan mman bete sig så

Hoppas allt är bra med dig i allafall och skit i sådanna personer som har problem med sig själva och för över det på oskyldiga människor som ex du. Så jävla fel du är ju heller kanske inte den starkaste nu när du är gravid pga allt du måste gå igenom och desutom själv tungt för dig men du fixar det tror på dej kämpa <3

2009-07-07 @ 19:35:35
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Många har facktiskt mensen under hela graviditeten, men i sånna fall borde du ju ha haft det innan också eftersom att du har varit gravid ett tag nu! Kolla upp det med din barnmorska=) Det kan också hända att man blöder lite under graviditeten utan att det är någon fara.

2009-07-07 @ 20:16:30
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: *-Dennis-*

Till och börja med vill jag bara säga att "arg!!" är helt dum i huvudet och säkerligen steril och kan inte få egna barn, därför tar den ut sin ilska på sådana han är avundsjuk på.



Sen vill jag säga att, jo det är möjligt att ha mens under graviditeten, MEN det kan lika gärna blöda av andra orsaker.

2009-07-07 @ 23:25:01
URL: http://kalsongmannen.blogg.se/
Postat av: josefine

Min tjejkompis hade sådär också, och hon har en son på 7 månader idag och väntar sitt andra barn nu!

Så du behöver inte stressa upp dig i onödan!

Och ser att den som kommenterat med "arg" fått en hel del kritik redan, så ja behöver inte skriva någonting dumt till den.. Men måste faktiskt bara säga " hon förtjänar att göra vad hon vill med sin kropp och sitt liv, det är ingen annan som bestämmer förutom hon själv, och det är bara hon som kan tänka sig hur det blir med ett barn vid hennes sida som HON ska uppfostra och INTE du "arg" så lägg bara ner och gå in här... :S "

2009-07-08 @ 11:50:56
URL: http://stoltforlovad.blogg.se/
Postat av: Louise, ung och gravid

Jag hade det så jag trodde jag var i vecka 9 fast igentligen i vecka 20 :O



Så inget konstigt!

2009-07-09 @ 12:07:49
URL: http://kramigungmamma.blogg.se/
Postat av: Louise, ung och gravid

min bm sa att cA. 50 % HAR DET SOM GRAVIDA.

2009-07-09 @ 12:09:46
URL: http://kramigungmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0