Mamma i förtid!

Igårkväll ringde min kusin och frågade om jag kunde vara barnvakt åt hennes två små småttingar eftersom hon skulle iväg på en arbetsintervju idag. (imorse) Egentligen hade jag ingen lust men eftersom hon var i desperat behov av någon som kunde passa hennes ungar så tänkte jag ställa upp för laget, sen tänkte jag även att det kunde bli en prövning för mig så att jag får se hur det är att ha ansvar om ett barn, (i detta fall två) Jag kan säga er att det är lättare sagt än gjort, när min kusin ringde mig och frågade tänkte jag "hur svårt kan det egentligen vara att passa två ungar" Men det visade sig att det var svårare än jag trodde!

Jag har varit vaken sen klockan sju imorse, på dom timmarna har jag hunnit göra frukost åt barnen, bytt blöja på bägge,badat dom, ritat, sjungit/dansat och ätit mat. Nu sitter dom och kollar på toon disney, som två söta änglar. Men det var dock mer jobb än räknat, men det får jag faktiskt vänja mig vid för om inte så lång tid kommer jag själv att få en liten ängel, kan fortfarande inte fatta att det är sant, det kommer bli otroligt mycket jobb för mig som ensamstående har jag insett, men det är något jag får lära mig att leva med.

Nu hinner jag inte skriva mer, är så trött och utmattad att jag egentligen bara vill lägga mig under täcket och sova men nu har lillpojken bajsat i blöjan, så den måste bytas!

Hälsningar från en sömnig blivande morsa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är bra gjort av dig som valde att passa barnen! :) Och eftersom de verkar vara rätt små barn där det gäller blöjbyten och liknande så är det ju bra träning! :)



När kommer det fler bilder på magen? :) Och när är nästa ultraljud? :) Det skulle vara roligt om du fick med dig ultraljudsbilderna hem så att du kunde ladda upp dem på bloggen! :) Jag skulle gärna se lillan/lillen i magen! :)

2009-07-15 @ 15:31:21
Postat av: Anonym

när är du beräknad att föda?

2009-07-15 @ 21:02:50
Postat av: Popstickel

trevligt ;D

2009-07-16 @ 12:49:35
URL: http://popstickel.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

hur långt har du kvar nu?



Kan du inte lägga upp en bild på dig?



Jag var inne på din blogg i början av graviditeten och vill se hur det går för dig nu :)



Kram

2009-07-16 @ 20:22:49
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0