JUST NU!

15 veckor 3 dagar har gått, dvs 15 fulla veckor och jag är nu inne i graviditetesvecka 16. Eftersom min kamera nu är på lagning så har jag inga "nya" bilder att visa er, men denna bild knäppte min tjejkompis på mig för några dagar sedan med sin kamera, så ungefär såhär ser jag ut nu:




(Klicka för större bild)

Har magen blivit lite större? Det tycker iallafall jag. I cirka vecka 17-18 får man göra ultraljud och könet på barnet avslöjas om man nu vill veta det. Jag tror att jag vill avslöja könet nu när ultraljudet ska göras, allt blir så mycket lättare då. Man vet i vilken färg man ska köpa kläderna, kan förbereda sig mentalt och sluta vara så nyfiken! Varför vänta när man kan få veta det på en gång? Ska bli så himla spännande att vå veta, vad det än är kommer jag älska det lika mycket iallfall, men en pojke skulle vara fint att börja med!

Jag minns när Mamma väntade min lillebror, hon ville inte ta reda på vad han var för något förns födseln, Mamma var jättesäker på att det var en flicka eftersom man som gravid brukar känna på sig vad det är som väntar. Vi hade köpt gudomliga klänningar, allt i hello kitty & princess motiv och plopp så visade det sig att det stack ut en liten snabel när barnet föddes, ack så fel Mamma hade, det vart en pojke! Vi klädde honom dock ändå i lite rosa ibland, gick ju inte att returera kläderna! Kanske är det därför som han är så feminin av sig nu 9 år senare? Åh! =(

Nu ska jag ta ett bad sen ska jag ta och ringa min "käre vän" (mitt ex) och tala alvar med honom, det är inte en liten chihuahua valp vi ska ha ihop, utan ett barn, vårat barn, jag är inte säker på om han förstår det... Sen ska jag sätta mig ute i solen, solskydd & favvosalvan åker självklart med! e

Kommentarer
Postat av: Popstickel

What?! Vilken mage XD nu vart jag lite avis =O I want one now! Skämt vid sidan allt XD trevligt att du mår bra :D följer din blogg, varje dag kollar att den ska uppdateras ^^ Lycka till med ditt havande nu young lady :) KRAM!!!!

2009-07-17 @ 13:34:34
URL: http://popstickel.blogg.se/
Postat av: Sanna

Då har du kanske en hel del barnkläder för tjejer kvar som du kan få/låna av din mamma till ditt barn, om du skulle få en dotter.

2009-07-17 @ 17:02:46
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin mage! :) Men du är ganska stor för att vara i vecka sexton... Är du säker på att det bara är en därinne? :)



Hoppas det går bra med pappan!

2009-07-17 @ 17:31:28
Postat av: elin

Sådär stor mage har man VERKLIGEN INTE i 15onde veckan, kanske 24 eller 25, alltså månad sju ungefär. antingen trycker du ut din mage riktigt mycket för att den ska se större ut eller så är du fejk och snor bilder från någon annan. okej att allas magar är olika stora men sådär mycket skiljer det ALDRIG kan jag ju verkligen tala om.

herregud

2009-07-17 @ 17:44:22
Postat av: Caroline

*Elin:* För det första är alla magar och graviditeter olika. En mage kan visste se ut sådär i vecka 15/16. Vem bestämmer hur en mage ska se ut? Det är helt individuellt.



Persontligen tror jag inte för fem öre på denna blogg men jag står endå fast vid att en mage kan se ut precis hur som helst oavsett vilken vecka du är i då alla människor är byggda på olika vis.

2009-07-18 @ 06:04:56
Postat av: Linda

Hm... Ofta din pappa inte såg att du var gravid när du var hos honom(Ifall du verkligen är gravid dvs).

2009-07-18 @ 13:12:41
Postat av: Sazza

Fin mage ^^ Men jag tror att det är tvillingar är inne. har du vart och kollat hos barnmorska? Lycka till med allt! :) Och tänk på att tvillingar är dubbel glädje :)

2009-07-18 @ 13:21:55
URL: http://sazzahsingel.blogg.se/
Postat av: Sofie

De där med magar kan man aldrig svara på.. mängder av annat kan påverka svullnader och annat.. Är inte gravid o vet inte hur det är men jag har IBS o får otroligt svullen mage, Kan se gravid ut när de är som värst s Vad jag vill ha ut av detta är att storlek kan aldrig ge svar.. En del syns de ju inte alls på en del syns de massor så är de bara.

2009-07-18 @ 14:12:13
URL: http://violentis.blogspot.com/
Postat av: sofia

Jag blir så sjukt sur på att massa människor tror att denna bloggen är fejk? Om ni då tror det så kan ni ju SKITA i att komentera? Låt denna tjejen vara i såfall och skaffa ett liv.



Jag följer din blogg nästan varje dag, lycka till!

2009-07-18 @ 15:02:58
Postat av: Johanna

Jag måste hålla med om att folk borde skaffa sig ett liv och sluta påstå att en annan människa fejkar en graviditet. Gör hon det är det bara patetiskt.. Låt tjejen vara!

2009-07-18 @ 18:29:24
Postat av: sab baby

förlåt men jag har börjat tveka på din blogg! jag tror inte att d e du på bilden och jag börjar tro att din blogg e en bluff..sorry

2009-07-18 @ 18:44:20
URL: http://anoonym.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför visar du inte ditt huvud?

har du tagit bilden från något ställe så man ska tro det är du? :P

2009-07-18 @ 21:20:40
Postat av: Malin

Klart som skjutan magen kan se ut så där I v 16, min gjorde de I v 13. Och I v 25 var jag enorm. Jag hade då lika stor mage som min kompis och hennes föddes då. När jag var I v 25 asso.

2009-07-18 @ 21:32:46
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Anonym

SVAR: för att hon är anonym, det är därför hon inte visar ansiktet, hon vill inte att något ska känna igen henne! idiot..

2009-07-19 @ 02:40:50
Postat av: rosanna

man kan klä sina barn i vilka kläder man vill.. de är bara vi korkade människor som fått de att låta att rosa är tjej å blå är pojke..så är de verkligen INTE

2009-07-19 @ 14:26:48
Postat av: Anonym

på några dar har din mage blivit sådär stor? från den bilden där du åt tacos?? Lägg in en bild på ditt ansikte för annars är du lika fejk som em

2009-07-19 @ 14:28:54
Postat av: Emelie - mamma i december :)

"Sådär stor mage har man VERKLIGEN INTE i 15onde veckan, kanske 24 eller 25, alltså månad sju ungefär."

Jag blir helt tokig på alla dumma kommentarer som finns i den här bloggen. Själv är jag gravid i vecka 16+5, och min mage är inte mycket mindre är din, så jo, magar kan se ut så. Finns magar som är betydligt mindre, och betydligt större i alla veckor. Min mammas mage var ungefär som min är nu i 7 månaden och syntes inte mycket under brudklänningen vill jag lova, dom går o döjla.

Alla som kommer med sina fula och onödiga kommentarer om att du är för ung och bör tänka om tycker jag kan vara tysta, man är nog sårbar ändå. Det finns mammor i 17 års åldern som är 100 ggr bättre mammor än vad en kvinna på 30 kan vara, och dom som kommer med dom kommentarerna är fruktansvärt omogna, särskilt om ngn av dem är mamma själv, då ska man veta bättre.

Själv är jag nitton, fyller tjugo och vet vad man får höra.. *less.



Jag tror på dig, det fixat du galant! du får gärna mejla, kul o prata med andra unga blivande mammor :)

KRAMIS Emelie!

2009-07-19 @ 19:38:26
URL: http://elemi.bloggagratis.se
Postat av: Lynn

När det gäller att ta reda på barnets kön så kan jag berätta om en gammal klasskompis till mig som har tre barn. Hennes första visste hon inte könet på, den andra tog hon reda på det, och det här berättade hon när hon väntade det tredje. "Att vänta barn är lite som att veta att man ska få en stor present. Att då veta könet är som att veta vad man ska få..." Hon menade alltså att det var en större överraskning (och därför roligare) om man inte visste vilket kön barnet har. Men jag förstår din poäng om att det är praktiskt när det gäller att skaffa kläder och så.



Oavsett vilket så kommer du nog att göra rätt val. Lycka till! :)

2009-07-20 @ 09:14:07
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0