Känn ingen ångest!

Jag tycker personligen att jag har lite mer vett i mitt huvud än de flesta ungdommar i 17 års åldern, vad min grund till det är, beror nog på att jag började "leva livet" lite väl tidigt. Redan som 13 åring började jag med mina alkoholintag och redan i 14/15 års åldern hade jag lärt känna det motsatta könet på ett intimt sätt. Jag ångrar ingenting, ångest är bara onödigt har jag lärt mig. Att göra misstag och att fela är att lära sig , det är inget vi behöver ursäkta oss för och känna ångest över! Hade du sex med någon igår som du ångrar dagen efter? Tänk om. Ångest är bara en obehaglig känsla i vår kropp som får oss att må dåligt, vi känner oss dumma i oss själva istället för att fokusera på det positiva i händelsen. Om du gjort ett misstag, grubbla inte över ditt misstag, lär dig av det istället. För några år sedan tänkte jag annorlunda, när något gick fel för mig så fastnade jag i problemet och jag gick aldrig vidare. Jag blev dumpad av mitt livs stösta kärlek och tänkte, vad gjorde jag för fel? Vad kunde jag ha gjort annorlunda? Varför dög jag inte i hans ögon? Det hela blev en enda stor och ond cirkel och jag krympte som människa.

När jag börjat tänka och filosoferat såhär avancerat som jag nu gör så har jag växt som människa, jag sitter inte och gråter över killar som lämnat mig, ångrar saker jag gjort och liknande, tvärtom! Allt vi gör nu, bra eller dåliga saker, det blir lärdom för livet! Jag blev klokare i tidig ålder, hade jag exempelvis tapapt min oskuld som 17 åring så hade det varit svårare för mig att läsa av situatuioner såsom killar och veta vad dom går för nu. Senast idag för någon timem sedan,  satt jag på tunnelbanan påväg hem och en kille som är jämngammal med mig sätter sig mittemot mig, hans kompis sätter sig vid säterna tvärs över och killen som satt sig mittemot mig slänger en "jag ska haffa henne" blick till sin vän och sen börjar han prata med mig. Han frågar efter mitt nummer, är allmänt flörtig & störig samtidigt som jag ger honom nobben eftersom jag då kunde läsa av situatuionen, han ville impa på sin kompis genom att lägga in en stöt på mig och antagligen om han hade fått chansen att få till det med mig så skulle han inte bangat.

Hade denna händelse utspelat sig för cirka 3 år sedan så hade jag nog gett ut mitt nummer till killen och tyckt att det var jättespännande att han ville ta kontakt med mig. Jag menar inte att man är hjärndöd när man är 14 år men däremot är man inte så erfaren och tror att alla människor har ett hjärta av guld vilket inte stämmer. Alltså som sagt, för varje sak man går igenom i livet så kan man alltid vända det till något positivt senare.

Vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, kände att jag ville lätta på trycket lite och det fick jag, kanske finns det yngre tjejer som läser min blogg? Sug då åt er det jag skrev, kan vara nyttgt! Btw på tal om något helt annat. Michael Jackson var inte mer än en människa, precis som jag och du,  jag slår på tvn,datorn öppnar tidningen eller sätter mig på bussen så finns han där, hyllningar hit och hyllningar dit, han var en människa - inte GUD!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: kajsa - mamma till min underbara Vincent :)

Michael Jackson var en STOR artist som berörde många runt om i världen, de flesta visste vem han var. Klart en så stor människa blir hyllad överallt när den personen helt plötsligt går bort..

2009-07-08 @ 00:37:09
URL: http://kajsaochvincent.blogg.se/
Postat av: Jessica

Bra inlägg :)

2009-07-08 @ 08:57:47
Postat av: Viola

Håller helt med dig, så brukar jag också försöka tänka :)

2009-07-08 @ 12:02:02
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Michael jackson var långt större än du är åtminstone, det borde man förstå istället för att ifrågasätta

2009-07-08 @ 12:04:24
Postat av: Angelica

Jag kan säga så här... Det är STOR skillnad på att ångra någonting man sagt/gjort och att känna ångest.

Det är två skilda saker.



Och visst får du tycka vad du tycker om MJ, men jag kan säga så här... Han är en IKON inom musik. Han blev en känd sångare vid 5års ålder = Han har varit en stor artist och tillgång till musikindustrin i närmare 45år kan jag lova.

Och då är det inte mer än rätt att världen som följt honom, hans liv och lyssnat på hans musik får hylla honom så som dom vill.

2009-07-08 @ 17:11:07
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Carro

Michael Jackson var den största underhållare som någonsin funnits.

Det finns ingen annan som vid 50 år har varit i rampljuset i hela 45 år.

Vid 10 år var han lika "stor" som Beatles.

Han har sålt mer skivor än ABBA, Madonna och Celine Dion TILLSAMMANS, dvs över 750 miljoner skivor (Madonna 200 milj)

Han har skänkt över 300 miljoner dollar till välgörenhet (guiness rekordbok)

dom flesta artister/skådespelare tjäner inte ens det under en livstid...

Dom flesta som är äldre än dig har växt upp med hans musik, i stort sett alla artister i dag har blivit inspererad av hans musik. Utan han skulle inte musiken du lyssnar på finnas.

2009-07-08 @ 23:28:17
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: 14 åring

jag är 14 och läser din blogg

2009-07-09 @ 19:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0