svar på tal

Hur gick det för dig att berätta om att du är gravid för din Pappa,
hur reagerade han och  vad sa han?

Faktum är att jag aldrig berättade för Pappa om graviditeten, rättare sagt så hann han kasta ut mig innan jag ens fick chansen att berätta. För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om hur besviken jag var på en av mina föräldrar och det var som många av er trodde riktat mot Pappa. Jag hade som beräknat tänkt vara hos Pappa i en vecka och under tiden hinna samla mod till att berätta för honom. Efter att ha varit hos honom i 4 dagar så kastade han ut mig, varför han gjorde det var för att han kom på mig sitta ute och röka i balkongen 02:00 på natten. Pappa vet inte att jag röker, han skulle aldrig tro något sånt om mig, i hans ögon var jag hans lilla flicka fortfarande. Jag är snart 18 år men Pappa ser inte det,istället för att behandla mig som en vuxen blir han flyförbannad när han ser ciggen i min han och ger mig en örfil sen går han och lägger sig igen. Förväntar han sig att jag ska vara kvar dagen efter och att jag ska tolerera hans reaktion? Hell no! Jag vägrar ta skit från någon,oavsett om det är en vän eller någon i familjen.

Pappa blev jättearg över att han såg mig röka, kan ni tänka er hur hans reaktion skulle varit om jag hade berättat att jag var gravid? Jag är glad att jag inte gjorde det, för det kunde ha slutat illa både för mig och för min älskling i magen. 05.00 på morgon tog jag mitt pick & pack och tog tunnelbanan  till en tjejkompis här i stockholm, och här befinner jag mig fortfarande sen några dagar tillbaka. Jag känner mig mer hemma här hos min vän än vad jag gjorde hos Pappa, jag berättade för min tjejkompis att jag är gravid och hon vart sjukt faschinerad, men mest chockad. Hennes Mamma är jätteglad för min skull och visar mycket kärlek, här tänker jag bo ett tag innan det blir dax för hemfärd till min Mamma. Min mamma vet inte om bråket mellan Pappa och mig, hon tror att jag fortfarande bor där och det är lika bra. Jag vill inte oroa henne i onödan, jag har det bra här hos min vän, varför oroa mamma? Det Mamma inte vet, det lider hon inte av.

Och som avslut, att jag ska berätta för Pappa är uteslutet,
han har förlorat sin chans att bli Morfar!

Min älskling i magen är stark, han/hon kommer att klara sig utan både Pappa och Morfar, men det är lika bra, varför ska två skitstövlar få vara delaktiga i mitt barns liv när de beter sig som skit? Jag ska försöka ge mitt barn den bästa barndomen och uppväxten som möjligt, med eller utan Pappa. 


PS, Snart är det dags för ultraljud, inte långt kvar alls,
längar längtar längtar!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför röker du under graviditeten?! Vad jag har hört ryktesväg så kan bebisen bli för liten om man röker medan man är gravid! Och det är väl klart som fan att din pappa blir arg om du röker? Du är inte arton år, vilket innebär att du inte är vuxen! Varför ska då din pappa behandla dig som om du vore vuxen? Det är han och din mamma som fortfarande bestämmer över dig, är man vuxen då?



Från början tyckte jag att din blogg verkade jätteintressant och jag stod verkligen på din sida när det gällde ditt val om barnet! Din blogg håller på spåra ur totalt! Du både röker och dricker när du är gravid, visst, egentligen ska jag inte lägga mig i. Det är ju ditt barn som tar skada. Men jag blir så jävla förbannad när du skriver som du skriver! Att din pappa inte ska få vara morfar åt barnet- FÖR ATT HAN BRYR SIG OM DIG!! Det är ju just det han gör! Tror du han blev arg över cigaretten för att vara elak?! Herregud tjejen, du borde verkligen tänka om... Du kommer förlora otroligt mycket läsare med det beteende du har!

2009-07-12 @ 15:45:50
Postat av: Anonym

Då kanske du också skulle kunna bete dig vuxet och fimpa då, eller är dina beroenden viktigare än ditt barns hälsa?

2009-07-12 @ 16:19:28
Postat av: M

Om du nu har bestämt dig för att behålla barnet och är så mogen BÖR du sluta röka nu på en gång.

2009-07-12 @ 16:27:58
Postat av: Anonym

HUR FAN I HELVETE KAN DU RÖKA NÄR DU ÄR GRAVID?? FY FAN ÄCKLIGA JÄVLA FJORTIS ! ! ! ! ! ! ! !

2009-07-12 @ 16:32:12
Postat av: diasz " 17 och blivande mamma"

förlåt men du förtjänade örfilen.

Du har inte fattat att det är ett liv du har i dig, och dessutom slarvar du bort det?

Jag rökte i 5 år innan jag fick reda på att jag var gravid.

Men tanken på att du bär ditt barn borde få dig slutA GENAST!

så skyll dig själv

2009-07-12 @ 18:12:33
URL: http://metrobloggen.se/diasz
Postat av: Anonym

HAHA stackars lilla flicka asså

2009-07-12 @ 18:18:17
Postat av: Ung mamma

Hej!

har läst din blogg ett tag nu och tycker att det bara blir mer och mer ett skämt!



Vad sysslar du med? Du verkar jävligt omogen som beter dig som du gör, du skall verken röka eller supa när du är gravid. inte konstigt att din pappa inte behandlar dig som vuxen då du inte är det och att du dessutom inte verkar vara vuxen alls! Hoppas verkligen att du bara skriver som du gör för att provocera och att det verkligt bara är ett skämt, för om du är som du verkar så står nog Socialen på dörren innan du hinner blinka!

2009-07-12 @ 18:21:35
Postat av: Hannah

Så svårt är det inte att sluta röka om det gäller en annans liv, DITT BARNS! Sånna som dig är inte redo för att skaffa barn, inte på något sätt. Inte föräldra-material, utan bara själviska. Din pappa bryr sig om dig, du är inte 18, alltså är det faktiskt fortfarande olagligt för dig att röka. Visst, han behövde inte reagera sådär, men han gjorde det för att han bryr sig om dig, men du verkar inte alls vara mogen för att se sånt. Väx upp, sen kan du skaffa barn.

2009-07-12 @ 18:28:56
URL: http://www.eldawand.org/x
Postat av: Anonym

Jag är själv chilenare och jag vet hur chilenska pappor fungerar. Min pappa va nog världens strängaste människa. Du tycker kanske att din pappa är världens elakaste pappa men han bryr sig om dig bara. Jag kan slå vad om att han inte kommer att bli sur på DIG för att du är gravid, han kommer att bli sur på killen som utnyttjade din kropp och gjorde dig gravid.



Hata inte din pappa. Vissa pappor visar att dom bryr sig på fel sätt. Men jag kan slå vad om att han hade kunnat döda någon för din skull.



cuidate

2009-07-12 @ 18:45:27
Postat av: Stå på dig tjejen!

haha men era skitstövlar som kommenterat, "DU SUPER OCH RÖKER TROTS ATT DU ÄR GRAVID DU FÖRTJÄNAR INTE ATT VA GRAVID" E ni puntade? Hon dricker inte? Hon rökte en cigg? Det är de enda hon skrivit. hon kanske har trappat ner med rökningen det är inte lätt att slut helt och hållet, jag har varit där så jag vet. För några veckor sedan skrev hon att hon kunde röka ett helt cigarett paket på 1/2 dagar , nu har hon antingen minskat och det är BRA av henen, vad begär ni av henne ? Sköt era egna liv istället för att ägna tid på att hacka på denna tjej när hon försöker göra framsteg, jävla osysselsatta idioter ni har fan inget vettigt för er.

2009-07-12 @ 19:08:40
Postat av: Popstickel

Jag är själv chilenare och jag vet hur chilenska pappor fungerar. Min pappa va nog världens strängaste människa. Du tycker kanske att din pappa är världens elakaste pappa men han bryr sig om dig bara. Jag kan slå vad om att han inte kommer att bli sur på DIG för att du är gravid, han kommer att bli sur på killen som utnyttjade din kropp och gjorde dig gravid.



Hata inte din pappa. Vissa pappor visar att dom bryr sig på fel sätt. Men jag kan slå vad om att han hade kunnat döda någon för din skull.



cuidate



Mujer, det du skrev fan det är totalt sant. Fan, min papi är exakt samma sak men jag vet han gör det för det bästa, underbart skrivet av dig.



Och för dig, att röka kl 02:00 förtjänar du faktiskt mer än 1 örfil, hur vågar du? och sedan säga han förlorade sin chans att vara morfar?

Så barnet undrar i framtiden OM ni inte har redan löst det så kommer du säga det var pga han gav mig 1 örfil för jag rökte kl 02:00 på natten medans du var i min mage.



Mamita, du är llllluuugnt ifrån mogen, och fan jag önskar du mognar snart. Väldig snart.



kram!

2009-07-12 @ 19:32:21
URL: http://popstickel.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag fattar inte hur du kan röka när du är gravid, läste också att du druckit, och säger att det inte kan ha gjort nån skada... har du läst på om hur rökning och alkohol kan skada ditt barn/foster, av en cider, öl eller va fan som hellst kan göra att ditt barn får men eller tilloch med handikapp... har själv fått barn, slutade röka på engång. och då hade jag då rökt sen jag va 13 år, asså 11 år hade jag rökt. Så ingen kan komma och säga att man intre kan sluta!!! Hoppas verkligen du hinner VÄXA UPP lite innan din bebis föds! Annars kommer du få stora problem!!!



2009-07-12 @ 20:50:55
URL: http://morethanwords.webblogg.se/
Postat av: Helena

Asså jag säger bara en sak till er idioter som säger att hon förtjänade att hennes papap slog henne, hur fan kan ni säga så? Ni är idioter, man ska inte tolerera att någon alls slår en oavsett, en förälder, bara för att det är en mamma eller pappa har ingen som helst rätt att slå sitt barn, det borde ni veta!

2009-07-12 @ 20:58:50
Postat av: Popstickel

Hon säger ju liksom att hon är inte ett barn, däremot hon bär ETT BARN, och förresten hon rökte i hans lägenhet/hus, hon får ju ta och förstå lite bättre att sånt gör man inte.



Hehe, jag är ingen idiot, bara en person som förstår vettiga handlingar, och det var precis vad hennes far gjorde, en vettig handling.



Man kan ha mer respekt till tjejen det är klart, trots allt hon skriver sitt liv här. Alla gör sina misstag, plus hon skriver ju att hon kämpar med att sluta. Ingen når perfektion på en gång. Det tar tid.

2009-07-12 @ 22:29:50
URL: http://popstickel.blogg.se/
Postat av: Lovisa - mamma till Jonah&Sander

Snälla nån. Varje gång jag går tillbaka till din blogg så möts jag a nya idiotiska nyheter. Du röker - fortfarande. Du har sagt att du försöker sluta, men det handlar inte om att FÖRSÖKA sluta. Det är nu du SKA sluta. Du visar hela tiden tecken på att du inte alls är redo att bli mamma. Inte bara pga du röker, men du ser bara andras fel och inte dina egna. Och även om DU inte behöver din pappa och ex i ditt liv så är det INTE ditt val att bestämma detta för barnet. De tillhör barnets familj, en familj jag tror barnet vill lära känna och vara delaktig av. Och du säger att de beter sig som skit, vad gör då DU?! DU behåller barnet trots att pappan inte vill. Är det schysst? är inte du en lika stor skit? Och visst, han visste säkert riskerna när ni hade sex. Men det visste du också.

Du har taggarna utåt. Slappna av och våga släppa någon in på livet. Visa att du är lite mogen.

2009-07-13 @ 20:03:00
URL: http://jonahsander.blogg.se/
Postat av: Väljer att vara annonym denna gång!

Ok, nu tycker jag att alla bara e elaka mot henne! Hon förtjänar inte att hennes pappa ska slå henne bara för att hon röker innan hon blev 18 år! Jag rökte innan jag blev 18 också, min pappa har ALDRIG slagit mig för det! Det var sjukt larvigt och fåningt av hennes pappa att slå henne, man slår inte sina barn! Vad tror han att han är? Jag hadde slagit tillbaka!



Och att hon röker, asså skärp er! Hon går från 20 cigg om dagen till en cigg en gång i bland! Inte konstigt att hon väljer att vara annonym! Det hadde fan jag med varit om jag var henne! Hon bjuder på sig och berättar allt det som man annars SKÄMS över när man är gravid! Och hon skäms säkert också, men hon berättar det kanske så att dom som också gör det inte ska känna sig helt pantade, men att dom också ska sluta med det? Jag har aldrig sett att hon har skrivit "Jag är jätte stolt för att jag röker medans jag är gravid! Hon drack en cider och det finns INGEN ursäkt! Och det har hon fattar och hon säger att hon aldrig mera kommer göra det, get over it?

Jag har aldrig druckit under tiden som jag har varit gravid, och det ska man inte men som sagt, som jag fattar det så ångrar hon sig.



När ni som är över 15 år låg i eran mammas mage så var det nästan ingen som slutade röka under graviditeten! Å det är inte fel på oss för det! Det är så klart att det är bäst att sluta helt när man är gravid, men tänk på allt som hon har att göra med!

Allt från barnets pappa, till era elaka kommentarer, till allas reaksjoner angående hennes graviditet osv! Min doktor har till och med sagt att allt under 5 cigg inte är någon större fara! Jag rökte själv fram tills jag var i väcka 13-14 eller något sånnt! Jag hadde mycket att styra med psykiskt och när man har rökt ett tag så är det inte bara att sluta!

Jag såg en som sa "Jag hadde røkt i 5 år när jag blev gravid å jag slutade diräkt!" All credd till dig! Jag klarade det inte! Även fast jag ALLTID har sagt att jag ska göra det! Men jag klarade det inte å jag skäms över det, värkligen! Men det är inte alla som har allt lagt upp för sig när man blir gravid, det är ingen ursäkt, MEN det finns heller ingen ursäkt för att ni är så elaka som ni är nu...

2009-07-13 @ 22:28:37
Postat av: Ebba

Det är verkligen omgoet av er att skriva att hon förtjänade att hennes pappa slog till henne?

Men det e inte så bra att röka när man e gravid ju. Fast det vet du nog redan, jag hoppas du försöker sluta, iaf för ditt barns skull :)

2009-07-13 @ 23:54:08
URL: http://bloondas.blogg.se/
Postat av: Skojar du!

2009-07-14 @ 08:36:01
Postat av: robiN

Hur tänker du egentligen? röka när du är med barn? inte bra inte bra... fy på dig!

2009-07-14 @ 15:07:38
URL: http://roppsnopp.blogg.se/
Postat av: robiN

du är ju bara för tragisk, du är gravid och kallar barnet i din mage för älskling men ändå så röker du? hur dum får man vara? har du ingen respekt alls för de liv som växer innuti dig?

2009-07-14 @ 15:09:20
URL: http://roppsnopp.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du pratar om att du är så klok och allt och har livserfarenhet. Ändå går du runt och röker med barn i magen. Förstår mej inte på rökare ibland. Tycker du borde prova att lägga av med rökningen. Liksom alla måste man kämpa bort sina beroenden. Jag har flera gånger slutat att äta sötsaker och fetmat, sen så avvärjde jag mej The Sims 2, utan återfall och det är något att vara stolt över. ;)

2009-07-14 @ 18:36:07
URL: http://msjoan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Jag tycker absolut att rökandet är ditt val och det KAN skada barnet, men det kan det göra att snubbla på gatan också! Man måste leva också! Man behöver inte vara någon mönster-mamma som alla blivande mammor verkar sträva efter! Jag tyckte att det var starkt av dig att åka ifrån din pappa när han slog dig! chilenare eller inte, man får enligt lag inte slå sina barn i Sverige! Det är konstigt, gör man abort så får man skit för det, behåller man barnet så är där andra som får spel!! Jag fattar inte, varför är det inte bara ok att göra sitt eget val? Jag tycker att du kommer att bli en bra mamma, för står du ut med alla dessa taskiga kommentarer du har fått så klarar du livet galant! Man ska gå sin egen väg även om andra tycker annorlunda! Så länge det är byggt på kärlek och inte våld, svek och ilska.. Heja dig!! hoppas att allt kommer gå bra med dig och bebben! Många kramar/ Jenny

2009-07-15 @ 16:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0