komunicera med din ungdom!


 

Jag har blivit besatt av eminems (m&m:s) Jag blev så glad när den stora nyheten kom till Sverige, det tackar vi för! Idag var jag till vivo och handlade10st minipaket (45g) eminems som jag sitter och knaprar på just nu, mums! Snart (om några dagar) ska jag även bege mig hem till Mamma, hon ringde till mig idag och sa att hon saknade mig och att det kändes tomt där hemma utan mig, det värmde i hjärtat att höra. Jag om Mamma har nämligen alltid haft en tendens att inte visa kärlek för varandra. Jag kramar exempelvis Mamma endast tre gånger om året, när hon fyller år, julafton och nyår. Det är jättesynd att vi inte har den bästa mor & dotterrelationen som jag tycker att alla Mammor borde ha till sina barn. Jag menar, när började man förlora kontakten med sida barn? Man har ju uppfostrat dom hela sitt liv och vakat vartenda steg dom tagit sen barnsben, men när barnen växer upp och blir ungdomar så försvinner den där puttinull kontakten och föräldrarna har inte en aning vad deras ungdomar gör om dagarna.

Jag tänker inte tillåta att jag och mitt barn får dåligt att komunicera med varann, får jag exempelvis en flicka vill jag att hon ska känna att hon kan vända sig till mig den dagen hon behöver råd om killar och jag ska även veta den dagen min dotter blir av med oskulden, ingen jäkel ska få utnyttja henne. Får jag en pojke vill jag att han ska komma till mig om råd den dagen grupptrycket blir för stor press för honom och kompisarna börjar röka brajja, en sådan bra komunikation vill jag ha med mina barn! Ens föräldrar borde vara som ens bästa vänner, inte någon som man sitter och smygröker för eftersom man som ung valde grupptrycket framför att vända sig om råd till sina föräldrar.

När jag växte upp och började hänga mer ute på gatorna är hemma med familjen så slutade även jag komunicera med min Mamma, vi slutade säga "jag älskar dig" till varann och jag visade aldrig mer kärlek än ett "tack" dom gånger hon var snäll mot mig, och så är våran relation än idag. Men jag älskar min Mamma otroligt mycket även om jag inte nämner det för henne, dock önskar jag att jag hade mer stake och kunde visa henne fysiskt & psykiskt hur tacksam jag är över att jag har henne, men det klart att hon ibland kan vara en jävla piina, men de är vi väl alla någongång!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Hege - Mamma i August!

Man vet inte vad man har innan det ær borta, så ær det med allt. Jag har den relasjonen med min moster som du skulle vilja ha med din mamma. Jag førlorade min mamma nær jag var 8 och efter det har min moster tagit den rollen æven om jag inte har bott med henne.

Hon skriver medelande att hon ælskar mig och att hon saknar mig å sånna saker hela tiden. Å nær vi træffas (som ær flera gånger i væckan) så påminner hon mig yttligare ett par gånger om det. Jag sæger det æven tillbaka också och om jag undrar øver saker så frågar jag alltid henne!



Skulle ønska att flera hadde den relasjonen med sina førældrar, eller dom som dom ser som sina førældrar! Alla behøver någon å alla behøver høra från någon annan ænn en eventuell pojkvænn att dom ælskar enn! Sånna saker kan man facktiskt ibland annars glømma tror jag!

2009-07-18 @ 19:53:01
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har en sådan relation med mina föräldrar, speciellt min mamma och jag har jätte bra kontakt. Vi är som bästa vänner och delar väldigt mycket. Vi har samma smak när det gäller kläder, filmer, tv-serier, skor och godis. Vi har bägge barn i nästan samma ålder, min dotter är född 07 och min bror 06.



Vi har alltid kunnat prata om allt med varandra. Hon hjälpte mig med preventimedel, killar och kompis problem när jag var yngre och lyssnar än i dag på mina problem som dyker upp ibland.

2009-07-19 @ 00:30:21
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0