DISCIPLIN!

Jag kan inte låta bli att le när jag ser barn, trots att dom pajjat sönder mitt liv så är dom ändå så gulliga och oskyldiga på något sätt. Men jag står dock ändå fast vid att barn ska disciplineras, hur ska dom annars veta vad som är rätt och fel om man inte lär dom det när dom är små? Vissa av er säger att barn inte lär sig av att man skäller på dem när dom har gjort något fel, men jag måste tyvärr konfrontera er och säga att det bara är skitsnack! Era barn kanske inte gör det men jag gjorde det iallafall när jag var liten. När jag kastade ut oboy över mattor, rensade damsugarpåsen eller kissade i sängen så visste jag att det väntade mig en ordentlig utskällning efteråt, därför vågade jag aldrig göra om det. Jag kommer uppfostra mitt barn på de sätt jag tycker är bäst, och så är det bara. Men tack för ert råd.

- Nu lämnar vi det här ämnet och jag bjuder på lite bilder istället!


Sweetiepie som förstörde min kamera.




Varför har barn gåvan att vara fotogeniska? Avis!


Nu ska jag åka och handla mat, vad ska man äta idag då? Tänk vad jobbigt att man varje dag måste äta! Lat som jag är så blir det väl säkert nudlar eller något annat billigt och enkelt, höhö!



Kommentarer
Postat av: ella B

Hej! Tack för en jättebra blogg! Jag har tre saker jag skulle vilja säga.



1. Det hjälper inte att skrika åt sina barn, det räcker att tala med hög och bestämt röst så förstår dom.



2. Du skrev att när du kissade i sängen visste du att du väntade dig en rejäl utskällning, URSÄKTA MEN VA? Barn kissar i sängen, det är något man inte kan komma ifrån och det är nästan aldrig meningen av en barn att göra något "dumt". Det är saker som händer, det kallas olyckshändelser. Jag förstår inte hur du kan skriva såhär, i början tyckte jag verkligen att du var en superbra bloggare men nu har jag börjat ändra min åsikt!)



3. Det med att du hade en blödning måste du kolla upp GENAST och jag menar allvar!! Min pappa är läkare så jag vet en hel del om graviditeter (jag vill bli barnmorska), och med all säkerhet är det något som inte står rätt till om man blöder så pass tidigt i graviditeten. Detta händer ofta i samband med unga graviditeter. Kroppen kan börja blöda om något är fel på barnet, det är kroppens egna sätt att försöka göra sig av med något som inte är friskt. Kolla upp det, det kan ha varit missfall eller med stor risk så är det något fel på barnet. Vill inte skrämma dig men jag är bara ärlig. Detta har hänt två av mina vänner som varit gravida runt den veckan du är i.



Lycka till med allt, keep it up.

2009-07-11 @ 15:10:07
Postat av: Caroline

Din blogg spårar bara mer och mer.



Kissar i sängen gör knappast ett barn med flit så vad är det att bli arg över? Ett barn ska inte behöva få en utskällning för en olycka. Stackars ditt framtida barn!

2009-07-11 @ 15:11:37
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

Ja barn är underbara varelser <3

2009-07-11 @ 15:22:38
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Ellie

din blogg spårar ur lite men det är bara underhållande, haha! =D Gillar din blogg ändå, håller med om att man Lan skälla på barnen och använde en hög torn NÄR dom gjort fel, men ni som kommenterat ni skriver att man inte ska SKRIKA på sitt barn, NÄR FAN SKREV HON ATT Mhon SKA SKRIKA PÅ sitt BARN? HON SKREV DISCIPLINERA , OCH DET ÄR HELT RÄTT SAGT AV HENNE! ;)



WORD!

2009-07-11 @ 15:56:51
Postat av: Ida

jag (vi yngre) ser dig som en förebild i varje fall.. jag ser upp till dig , du är smart och klok! :) älskar din blogg.

2009-07-11 @ 15:58:59
Postat av: Frika

Ett barn gör inte som du säger, ett barn gör som du gör. Skriker du åt ditt barn så kommer barnet att skrika tillbaka. Ett barn måste också få veta varför det gör fel, annars kommer det aldrig förstå. Man måste tydligt tala om för barnen varför de inte får göra som de gör, och då inte skälla på dem. Ett barn ska inte diciplineras, det är mer än en hund. Ett barn måste få veta vart gränserna går och behöver regler och rutiner för att trivas, men man måste som sagt tala om det för barnet så det förstår.

2009-07-11 @ 16:23:00
URL: http://friiika.blogg.se/
Postat av: josefine

Heej, gå in i min blogg och svara på frågan är du snäll :)

skulle behöva få veta :)

2009-07-11 @ 18:08:59
URL: http://stoltforlovad.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad är det du säger?!?!



"trots att dom pajjat sönder mitt liv så är dom ändå så gulliga och oskyldiga på något sätt. "

- Jag hoppas att det är en felskrivning och att det är kameran som du menar som pajjats sönder som du kallar det. För om du anser att barn har pajjat ditt liv så undrar jag varför du ska skaffa ett eget?



Och du kommer få lära dig genom div föräldra utbildningar, samtal med din BM, läkarkontroller, böcker och annan information om barn att NEJ barn ska inte skrikas och skällas på.

De ska uppfostras till vad som är rätt och fel. Och du ska inte heller använda ord som inte när du talar till barn, gå ner på huk till deras nivå och förklara vad som är fel. Inte ge dom en utskällning då det inte ger någonting....



Barn är som ett oskrivet blad och du har fått gåvan att bli gravid, vilket många som vill men inte kan, och då bör du nog ta tillvara på detta och se till att skaffa dig den rätta informationen du behöver för att klara av din graviditet, förlossning och sedan barnuppfostran på bästa sätt.



Jag blir fan mörkrädd när jag läser här och undrar seriöst om du är på riktigt eller om du får dig ett gott skratt när du läser allas kommentarer, oavsett innehåll...

2009-07-11 @ 18:48:50
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma i August!

Håller med "Frika", ett barn gør som sina førældrar. Nær ett barn kissar i sængen å om man då skæller på barnet så hjælper inte det allts! Det finns till och med folk som har forskat på jusst det med att kissa i sængen och barn. Nær ett barn kissar i sængen så hjælper det inte att man skæller, eller att man betæattar det før halva slækten senare att i natt har lill*n kissat i sængen. Om man berættar det før flera och barnet mærker detta genom att farmor eller någon frågar "Kissar du fortfarande i sængen då?" nær man træffar dom gør barn enbart otrygga! Vill du ha ett barn som ær otrykt så får du gærna gøra det før min del, men det hjælper inte.

Och om man skæller på barnet så gør det också barnet otrykt och leder till att barnet inte vågar sovna i flera tillfællen, utan ligger och håller sig vaken før att inte kissa på sig! Å det leder i sin tur att så fort dom slapnar av och somnar, kissar dom!



Anledningen till att barn inte kan holda sig lika bra som vi vuksna ær att tarmar, urinvægar och urinblåsa inte ær færdig utvæcklad førens man ær runt 4-5 år gammal och ibland så blir det inte færdigt utvæklat førens man ær både 10-12 år gamla! Dærfør anvænder bebisar bløjor och många barn kissar i sængen tills dom blir 10 år, å det ær inte ens något fel med det, skulle du skælla på ditt barn om den hadde en førskylning och nøs också? Nei jusst! Man kan inte rå før att tarmarna inte ær færdigt utvæklade!



Jag minns sjælv nær jag kissade i sængen nær jag var mindre, det var inte så att jag låg dær och bara "Ne nu ær jag kissnødig men jag orkar inte gå på toa så jag kissar hær i stællet!" Inget barn tænker så, kiss och bajs i sængen ær olykor! Att dom ska få veta att det ær fel och att man hælst ska gå på toa, det ær klart! Men att skælla tror inte jag hjælper allts!

2009-07-12 @ 00:36:32
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0